Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum(wil mijn vriendin mijn land laten bezoeken)

Gestart door hakke, zaterdag 9 januari 2016, 19:52:28

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: Digos op zondag 10 januari 2016, 20:31:50

Niks geen foto's en chatberichten toevoegen das slijmen en is geen eis.

Stuur ze de documenten/papieren die ze vragen nie meer en minder, dat werkt het best.

:thumb:
Citaat van: Quezonboy op zondag 10 januari 2016, 18:48:19
10 verschillende foto's van jullie samen lijkt me wel voldoende. Ik had begrepen dat het puur om gaat dat het duidelijk is dat jullie elkaar niet alleen kennen van brieven en internet maar ook persoonlijk elkaar hebben ontmoet.

Citaat van: josv op zondag 10 januari 2016, 16:24:07
Citaat van: jiggy op zondag 10 januari 2016, 11:40:36

- bewijs van jullie relatie (mails, chatberichten, foto's, boekingen,...)
Amper 16 dagen samengeweest tot nu toe? Lijkt me weinig om van een hechte persoonlijke band te kunnen spreken, doch weet nu niet echt uit het hoofd of daar normen voor zijn ( kijk op website ambassade?)

Succes !

Even 'n vraagje : is het nu echt nodig om bij de aanvraag voor een simpel Schengen-visum in  :belgiesmiley: dit soort bewijs te leveren ? Je zegt het zelf al : wat voor normen zijn er dan voor ? 10 foto's of 100, 6 dagen bij elkaar of 60 etc. etc. Beetje 'n vage "eis".... :weetikniet:

Zo veel mensen, zoveel meningen en interpretaties....

Om de hechte band van de (vriendschaps)relatie aan te tonen citeerde ik enkel uit wat op de website van de ambassade staat aangegeven. Aan eenieder om dat zelf te interpreteren en in te vullen.
Men vraagt geen 10,100 of 1000 foto's, geen complete chatgschiedenis.
100 foto's kunnen allemaal op 1 dag genomen zijn, nietwaar? Dat bewijst geenszins de "hechtheid".

Mijn advies : geef een chronologisch overzicht van (uittreksels van )mails, chats , boekingen foto's op herkenbare plaatsen, zodat het inderdaad een aannemelijk verhaal wordt. Niet de KWANTITEIT, maar qualiteit van de bewijsstukken zijn dienend ter staving van het dossier.

Ik herhaal mijn eerste advies : lees alle vereisten om een compleet dossier op te maken op de website van de ambassade en... (Net zoals bij het invullen van een standaardformulier) "schrap wat niet van toepassing is ". Voeg GEEN stukken bij die enkel gevraagd worden voor andere types van visumaanvragen.

De familiale en economische verbondenheid van een aanvraagster met haar land is het belangrijkste onderzoeksitem in de aanvraag, om zo de terugkeergarantie te kunnen beoordelen.
Het blijft echter een beetje kafkaiaans : men moet BEWIJZEN aanbrengen van iets dat pas achteraf kan worden geconstateerd : zullen de visumvoorwaarden worden nageleefd of niet. (Terugkeer ofwel de "ingebakken" vrees voor overstay, illegale migratie).
Zoals ik in mijn eerste reactie aangaf is het hebben van een (aantoonbaar) vaste job een doorslaggevend "bewijs". Terwijl ik denk dat een aanvraagster zelfs met een goeie job in de Filippijnen maar met slechte intenties (illegale migratie)  geen bewijs geeft van terugkeer, vermits ze in België/Europa reeds een 10-voud van haar Filippijns salaris zou kunnen verdienen.
Doch... er zijn nu eenmaal (Europese) visumregels en criteria....

jiggy

Citaat van: Digos op zondag 10 januari 2016, 20:31:50

Niks geen foto's en chatberichten toevoegen das slijmen en is geen eis.

Stuur ze de documenten/papieren die ze vragen nie meer en minder, dat werkt het best.

:thumb:

Excuseer mij, Digos, maar dit noem ik nu eens een SLECHT advies !
Mijn advies om een (chronologisch) overzicht van de hechte en langdurige (vriendschaps)relatie toe te voegen is gebaseerd op door de ambassade/ DVZ neergeschreven WEIGERINGSMOTIEVEN waarin dergelijke voorbeelden (mail, internetverkeer) als niet limitatief voorbeeld/bewijsstuk worden opgesomd !!!

Digos

Ok sorry dan, mij is het ooit gelukt met nie meer en minder.

Buiten dat gegeven, waar staat het beschreven bron/link?

"Mijn advies, en ik denk zo en zo" draagt ook niks concreet bij.

Beter met de boot naar Griekenland of Turkije dan heel je priveleven te grabbel te gooien.

Denken is voor de paarden.....

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Pjottr

Hoe kun je een vriendin mee nemen naar Nederland voor een vakantie  terwijl je zelf in de Filipijnen woont
Dat moet dan een andere procedure zijn mag ik aannemen.
Iemand?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Citaat van: Quezonboy op zondag 10 januari 2016, 18:48:19
10 verschillende foto's van jullie samen lijkt me wel voldoende. Ik had begrepen dat het puur om gaat dat het duidelijk is dat jullie elkaar niet alleen kennen van brieven en internet maar ook persoonlijk elkaar hebben ontmoet.


Zeker voor de  :nederlandsevlag: zou ik dit niet adviseren ! Dat je garant voor iemand staat hoeft echt niet te beteken dat je er ook mee in de koffer moet duiken ! Mijn nichtje heeft 2x garant gestaan terwijl ze bij de 1e keer elkaar uberhaupt nog nooit ontmoet hadden.

Hou je aan het gevraagde, niks meer maar ook zeker niks minder !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

jiggy

Citaat van: Digos op maandag 11 januari 2016, 02:17:02
Ok sorry dan, mij is het ooit gelukt met nie meer en minder.

Buiten dat gegeven, waar staat het beschreven bron/link?

"Mijn advies, en ik denk zo en zo" draagt ook niks concreet bij.

Beter met de boot naar Griekenland of Turkije dan heel je priveleven te grabbel te gooien.

Denken is voor de paarden.....

O0

Correctie op "Ik denk" : ik SPREEK uit eigen, recente ervaring, doch ga het geschreven weigeringsbesluit hier niet te grabbel gooien.

Tja... "met de boot naar Griekenland of Turkije".... dat zijn pas bijdragen , met het oog op iemand vooruit helpen waar ik nu het mijne van DENK...

jiggy

Citaat van: josv op maandag 11 januari 2016, 03:43:56
Citaat van: Quezonboy op zondag 10 januari 2016, 18:48:19
10 verschillende foto's van jullie samen lijkt me wel voldoende. Ik had begrepen dat het puur om gaat dat het duidelijk is dat jullie elkaar niet alleen kennen van brieven en internet maar ook persoonlijk elkaar hebben ontmoet.


Zeker voor de  :nederlandsevlag: zou ik dit niet adviseren ! Dat je garant voor iemand staat hoeft echt niet te beteken dat je er ook mee in de koffer moet duiken ! Mijn nichtje heeft 2x garant gestaan terwijl ze bij de 1e keer elkaar uberhaupt nog nooit ontmoet hadden.

Hou je aan het gevraagde, niks meer maar ook zeker niks minder !

Nu haal je ook 2 dingen door elkaar Josv. GARANT staan voor iemand (verbintenis tot ten lasteneming) kan inderdaad ook gebeuren door iemand anders dan de uitnodigende persoon. Feit blijft wel : de aanvrager en uitnodigende persoon moeten wel blijk en bewijs geven van langdurig en hecht contact. Niet dus zomaar een nieuwe, recente chatvriendin uitnodigen. Dat werkt helemaal niet.
Het "in de koffer duiken" heeft er trouwens helemaal niets mee te maken, want puur administratief gaat het nog steeds om een FRIENDS visit. Geen fiancee, cohabitation of wat dan ook.
(Al zijn dergelijke friends visit visa er in de praktijk meestal op gericht je vriendin/partner voor korte tijd een bezoek te laten brengen aan jouw thuisland/-situatie)

jiggy

Citaat van: Pjottr op maandag 11 januari 2016, 02:57:25
Hoe kun je een vriendin mee nemen naar Nederland voor een vakantie  terwijl je zelf in de Filipijnen woont
Dat moet dan een andere procedure zijn mag ik aannemen.
Iemand?

Oei... dat lijkt me wel een heel moeilijke vraag/situatie. Een Schengenvisum is er uiteraard op gericht om een vriend te bezoeken in zijn thuisland, waar hij woont/werkt en ook een tenlasteneming kan ondertekenen.
Sorry. Voor deze vraag moet ik passen. Maar... stel deze vraag misschien eens aan de nederlandse ambassade/extern bureau waar ze mee werken? Die zijn heel meegaand en service-minded, weet ik...

josv

Citaat van: jiggy op maandag 11 januari 2016, 05:57:09
Citaat van: Pjottr op maandag 11 januari 2016, 02:57:25
Hoe kun je een vriendin mee nemen naar Nederland voor een vakantie  terwijl je zelf in de Filipijnen woont
Dat moet dan een andere procedure zijn mag ik aannemen.
Iemand?

Oei... dat lijkt me wel een heel moeilijke vraag/situatie. Een Schengenvisum is er uiteraard op gericht om een vriend te bezoeken in zijn thuisland, waar hij woont/werkt en ook een tenlasteneming kan ondertekenen.
Sorry. Voor deze vraag moet ik passen. Maar... stel deze vraag misschien eens aan de nederlandse ambassade/extern bureau waar ze mee werken? Die zijn heel meegaand en service-minded, weet ik...

:lachen: Dat probeerde ik dus net al uit te leggen !! Mijn nichtje heeft mijn vrouw uitgenodigd en stond garant voor haar terwijl ze elkaar nog nooit ontmoet hadden !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: josv op maandag 11 januari 2016, 03:43:56
Citaat van: Quezonboy op zondag 10 januari 2016, 18:48:19
10 verschillende foto's van jullie samen lijkt me wel voldoende. Ik had begrepen dat het puur om gaat dat het duidelijk is dat jullie elkaar niet alleen kennen van brieven en internet maar ook persoonlijk elkaar hebben ontmoet.


Zeker voor de  :nederlandsevlag: zou ik dit niet adviseren ! Dat je garant voor iemand staat hoeft echt niet te beteken dat je er ook mee in de koffer moet duiken ! Mijn nichtje heeft 2x garant gestaan terwijl ze bij de 1e keer elkaar uberhaupt nog nooit ontmoet hadden.

Hou je aan het gevraagde, niks meer maar ook zeker niks minder !
:thumb: misschien dat het in België  iets anders is , maar voor  :nederlandsevlag: is dit zeker een goed advies .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.