Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum(wil mijn vriendin mijn land laten bezoeken)

Gestart door hakke, zaterdag 9 januari 2016, 19:52:28

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Citaat van: josv op maandag 11 januari 2016, 07:56:58
Citaat van: jiggy op maandag 11 januari 2016, 05:57:09
Citaat van: Pjottr op maandag 11 januari 2016, 02:57:25
Hoe kun je een vriendin mee nemen naar Nederland voor een vakantie  terwijl je zelf in de Filipijnen woont
Dat moet dan een andere procedure zijn mag ik aannemen.
Iemand?

Oei... dat lijkt me wel een heel moeilijke vraag/situatie. Een Schengenvisum is er uiteraard op gericht om een vriend te bezoeken in zijn thuisland, waar hij woont/werkt en ook een tenlasteneming kan ondertekenen.
Sorry. Voor deze vraag moet ik passen. Maar... stel deze vraag misschien eens aan de nederlandse ambassade/extern bureau waar ze mee werken? Die zijn heel meegaand en service-minded, weet ik...

Hoe lang is dat geleden, Josv? Vóór het Schengenverdrag vermoed ik? Want nu (voortgaand op de Europese regelgeving) lijkt me dit niet echt mogelijk.
Of... was het een FAMILY visit ? In ruime zin dan : nichtje/jouw echtgenote ...?

:lachen: Dat probeerde ik dus net al uit te leggen !! Mijn nichtje heeft mijn vrouw uitgenodigd en stond garant voor haar terwijl ze elkaar nog nooit ontmoet hadden !!

josv

Citaat van: jiggy op maandag 11 januari 2016, 13:25:57

Hoe lang is dat geleden, Josv? Vóór het Schengenverdrag vermoed ik? Want nu (voortgaand op de Europese regelgeving) lijkt me dit niet echt mogelijk.
Of... was het een FAMILY visit ? In ruime zin dan : nichtje/jouw echtgenote ...?


In Nederland is daar geen onderscheid in friend or family.

De 1e x ( 2006 ) werkte ik nog dus ik was de uitnodiger/garant, geen foto's of dat soort onzin. 2e keer 2010, ik woonde hier al, m'n nichtje uitnodiger/garant ( ik had geen inkomen meer nog kapitaal ), 3e keer zelfde laken 'n pak maar nu ( zonder het te vragen ) een mutliple entry voor de geldigheid van haar paspoort ( 4 1/2 jaar ).
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

jiggy

Josv , nu wordt je verhaal al wat duidelijker/genuanceerder, doch ik vermoed dat je nog een belangrijk "detail" vergeet om het helemaal vergelijkbaar te maken? Bij jou ging het dus om je ECHTGENOTE, niet waar? Dus helemaal geen FRIENDS visit.

Trouwens , en dit ter correctie : in ALLE Schengen-lidstaten wordt bij aanvraag visum kortverblijf het onderscheid gemaakt tussen : friends, family, tourist,.... Voor elk van die visa zijn dan uiteraard weer andere criteria. ( in zelfde volgorde : Aantonen van hechte relatie - aantonen van familieband dmv geboorteaktes - voorleggen van geboekte reisschema)

Ik wil hier zeker niet de "criticus" uithangen ivm de hier gemaakte opmerkingen/ervaringen, doch... in de wetenschap dat het bekomen van een visum kortverblijf geen sinecure is, is het kwestie van de juiste info te geven/delen over een vergelijkbare situatie. Anders wordt het voor de vraagsteller nog onduidelijker.

Niet méér dan nodig , gaf ik al aan, maar zeker niet MINDER, zoals het aantonen van die langdurige en hechte relatie. Dat DENK ik niet, maar baseer ik op recente weigeringsmotieven van de ambassade/DVZ van aanvragen FRIENDS visit visa voor BELGIE.

josv

Citaat van: jiggy op maandag 11 januari 2016, 14:59:57
Niet méér dan nodig , gaf ik al aan, maar zeker niet MINDER, zoals het aantonen van die langdurige en hechte relatie. Dat DENK ik niet, maar baseer ik op recente weigeringsmotieven van de ambassade/DVZ van aanvragen FRIENDS visit visa voor BELGIE.

Dus kom ik weer terug op m'n oorspronkelijke vraag ( vergeet effe de 2 latere aanvragen ) :

Citaat van: josv op zondag 10 januari 2016, 16:24:07
Even 'n vraagje : is het nu echt nodig om bij de aanvraag voor een simpel Schengen-visum in  :belgiesmiley: dit soort bewijs te leveren ? Je zegt het zelf al : wat voor normen zijn er dan voor ? 10 foto's of 100, 6 dagen bij elkaar of 60 etc. etc. Beetje 'n vage "eis".... :weetikniet:

Want daar ging het mij om.

Begin 2006 heb ik mijn vriendin ( huidige vrouw ) leren kennen via internet. In mei 2006 hebben we elkaar ontmoet hier in Davao. Ik ben hier 'n weekje op vakantie geweest om haar "te leren kennen" en haar uitgenodigd om eens naar  :nederlandsevlag: te komen. Paspoort aangevraagd, visum aangevraag ( ze voldeed gewoon aan de regels ) en zonder mankeren was ze in oktober 2006 in  :nederlandsevlag:

Niet 1 foto, chatbericht of  "Aantonen van hechte relatie" of wat dan ook werd gevraagd, niet op de site van de ambassade of tijdens haar intervieuw daar. Gewoon de dingen waar zij ( en ik ) aan moesten voldoen.

Waaraan liggen dan die verschillen tussen  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: dan want volgens de Schengen-regels zou alles gelijk moeten zijn  :denk: :denk: :denk: :weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Herbie

Ja dat klopt maar nu is dat wel 10 jaar later. Er is al veel aangepast.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Welnu, beste Josv. Zonder het te beseffen of zelf in vraag te stellen heb je zelf al het antwoord gegeven :
Jouw verhaal gaat terug naar 2006. De visumcode is van NA die datum :

"Verordening (EG) nr. 810/2009 van 13 juli 2009 tot vaststelling van een gemeenschappelijke visumcode (Visumcode) bevat voorwaarden en procedures voor de afgifte van Schengenvisa voor kort verblijf. Zij vormt bijgevolg een van de centrale onderdelen van het gemeenschappelijk visumbeleid van de EU."

No offense hoor, maar mordicus vasthouden aan een bewering of ervaring van 10 jaar geleden helpt de vraagsteller geenszins vooruit, in tegendeel zelfs ....

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

klootzakken (voorheen Jens)

de laatste maal 2013 heb ik 3 dames over laten komen en wel mijn schoonzus en haar 2 schoondochters . heb hun een uitnodiging verstuurd maar geen garantverklaring , was ook niet nodig , die hadden zelf genoeg poen. 

totaal geen probleem gehad . wel moesten zij zich 1 dag na aankomst melden bij de vreemdelingen politie . en dat was het .

prima en snel geregeld . geen enkel probleem.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: hakke op zaterdag  9 januari 2016, 19:52:28
Hallo,

Ik ben vorig jaar in de filipijnen geweest om mijn vriendin voor eerste maal bezoeken voor 16 dagen we kenden elkaar nu ongeveer een jaar. Nu zou ik graag dit jaar haar op bezoek laten komen om haar mijn land te laten zien voor een maand of zo :welcome:
Nu heb ik al met veel mensen gesprokken en er zijn er veel die zeggen dat mijn vriendin op bezoek laten komen onmogelijk is dat het zo al moeilijk genoeg gaat zijn om ze later als mijn vrouw hier te krijgen :confused2:
Nu is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring mee???
Is het beter om zelf naar de filipijnen terug te gaan of...?
En is het dan toerist visa of friend visit?

Ik woon nog thuis bij mijn ouders heb wel een vast loon van rond de 1600€ en ben 32j ongehuwt geen kinderen mijn vriendin is 27j en heeft vast werk geen kinderen...
neem aan dat jij ook haar ticket betaald ?  zo ja is het slimmer  voor jou om een PTA ticket regelen .

PTA is per omgaand retour.  :atyourservice:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

jiggy

Citaat van: josv op maandag 11 januari 2016, 16:26:21
Citaat van: Herbie op maandag 11 januari 2016, 15:49:30
Ja dat klopt maar nu is dat wel 10 jaar later. Er is al veel aangepast.

Als ik hier kijk :

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Toeristischverblijf.aspx#welke_documenten_moet_ik_bij_mijn_visumaanvraag_voegen

Is er geen drol veranderd  :floet:

Blijf koppg en blind als je wil, Josv.
Niets veranderd? Trouwens je plaatst nu een link naar een TOURIST visum.
Geen wonder dat j niets vindt over "aantoonbare relatie/connectie tussen aanvrager/uitnodigende persoon.
Ik moet zeggen : ERG bruikbare tips en adviezen voor de vraagsteller : 10 jaar geleden, ander land, andere situatie EN... nog steeds mordicus volhouden dat ervaringen op basis van recente aanvragen geen steek houden want in jouw geval (3x verschillend bovendien) was het niet zo, dus het zal nog immer niet zo zijn?

Zie mijn vorige post Josv. Jouw ervaring is van 2006 , sinds 2009 is er de GEMEENSCHAPPELIJKE visumcode voor alle Schengenstaten.
De regels zijn identiek. De strengheid bij de toepassing ervan...  is inderdaad een ander verhaal.