Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gezinshereniging

Gestart door stijn54, zondag 4 april 2010, 10:44:18

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

Ik dacht dat 2 visumprocedures tegelijkertijd niet mogelijk is.

robert van dijck

Citaat van: pvgossum op dinsdag 24 augustus 2010, 11:54:41
Ik dacht dat 2 visumprocedures tegelijkertijd niet mogelijk is.

dat is heel juist fout wordt door velen gemaakt.

Robert

robert van dijck

Citaat van: stip66 op dinsdag 24 augustus 2010, 10:48:52
Citaat van: robert van dijck op dinsdag 24 augustus 2010, 09:16:24
Nu wat die inburgeringscursus betreft, als uw echtgenote en jijzelf  met al haar documenten naar het gemeentehuis gaat om uw huwelijk/verblijf te registreren (foto's meenemen van haar) zal men haar er op wijzen dat ze een inburgeringscursus moet volgen, ze komt tenslotte van de Filippijnen, men zal haar ook adviseren om een nederlandse cursus te volgen om haar integratie eenvoudiger te maken, de inburgering is verplicht de andere niet, het wordt wel aangeraden, beide cursussen zijn gratis, indien ze met openbaar vervoer naar de taalcursus gaat met openbaar vervoer is dit zo goed als gratis, ze is op dat moment student.
dit alles allemaal zelf meegemaakt

groetjes
Robert
R


Hi Robert, in Antwerpen ging het als volgt.
Na registratie in het bevolkingsregister, kreeg ze metteen een uitnodiging mee voor een afspraak bij de dienst Imburgering.
Als ze een Inburgerings contract ondertekende, verbond ze zich er ook toe om een cursus Nederlands en Maatschappelijke integratie te volgen ( minimaal 80% ), tot het niveau NT-2 bereikt is.
Ondertekenen van het Imburgeringscontract houdt ook in dat de lessen Nederlands, inclusief de bijhorende handboeken ( twv â,¬ 60 ) volledig gratis zijn.

Gisteren dan naar " Het Huis van het Nederlands " geweest in de Carnotstraat.
Er werd een soort van IQ test afgenomen om te kijken hoe snel men iets leert of aanneemt.
Ik heb deze test ook mogen meedoen omdat ik toch in het zaaltje zat, men krijgt 20 minuten om 24 ( logische ) vraagstukjes op te lossen.
Was wel leuk, ik zat achteraan en had dus een goed zicht op de personen voor mij van Turkse en Marokkaanse origine, jongens die hebben nogal in hun haar gekrabt zunne  :lachen:
Afhankelijk van deze uitslag ( Virgie had 46/48  :biggrinn: ) wordt ze dan in een groep geplaatst met leerlingen van hetzelfde niveau.

Op 1 september start ze van 18.30 tot 21.00 ( elke maandag en woensdag ) en dit tem 31 januari 2011.
wij hebben indertijd hetzelfde verhaal gekregen, alleen woont u in een grootstad en heb je alles bijdehand, wij wonen in Kalmthout dus met de trein naar A.pen voor de inburgering en met de trein naar Kapellen voor de het Nederlands maar voor de rest is alles hetzelfde.
Hopelijk heeft Fail-Over er een boodschap aan.
groetjes
Robert

Fail_over

Thx guys. Maar we moeten niet vergeten dat ik een EU Burger ben, en mijn vrouw dus ook. Er is een verschil tussen Belgen en EU burgers qua inburgering. Ik weet het zo snel niet op te zoeken maar dat komt wel.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Gago

Citaat van: stip66 op dinsdag 24 augustus 2010, 10:48:52
Ik heb deze test ook mogen meedoen omdat ik toch in het zaaltje zat, men krijgt 20 minuten om 24 ( logische ) vraagstukjes op te lossen.

en Stipp hoeveel hadde gij?

46/48! amai goe zeg.  :thumb: ik denk wel dat Filippijnse heel rap opsteken en een taal kunnen leren, als de wil en inzet er is.

stip66

Citaat van: Gago op vrijdag 27 augustus 2010, 11:32:59
Citaat van: stip66 op dinsdag 24 augustus 2010, 10:48:52
Ik heb deze test ook mogen meedoen omdat ik toch in het zaaltje zat, men krijgt 20 minuten om 24 ( logische ) vraagstukjes op te lossen.

en Stipp hoeveel hadde gij?

46/48! amai goe zeg.  :thumb: ik denk wel dat Filippijnse heel rap opsteken en een taal kunnen leren, als de wil en inzet er is.

Bwa Gago, stelt niet zoveel voor die test, logisch denken..... bollekes en vierkantjes plaatsen..........Was niveau lager onderwijs...
Aangezien ik niet ingeschreven was is mijn test niet ter controle onderworpen.
Het viel me wel op dat de gesluierden en de mannen met een baard ( ik ga geen godsdienstgemeenschap noemen  :floet: ) het heeeeeeeel moeilijk hadden. Blijkbaar hadden die meer verstand van een AK-47  :lachen:

stip66

Gisteren voor de eerste keer naar de Nederlandse les geweest.
Bij deze een impressie van de 272 pagina's tellende handboek, inclusief een audio CD om de uitspraken te oefenen.






kevin_moens

hoe zou het dan zijn als je een jaartje verschilt met je verloofde/vrouw

want daar ben ik dan weer bang voor
ik heb hier al verhalen gelezen over de ambassadeur van belgie in manilla
dat het een klxxxzak is

allee ja stel ik mag met mn verloofde trouwen
en ik kan ze niet hier krijgen

wat kan ik er aan doen

Phille

Citaat van: kevin_moens op maandag  8 november 2010, 18:40:35
hoe zou het dan zijn als je een jaartje verschilt met je verloofde/vrouw

want daar ben ik dan weer bang voor
ik heb hier al verhalen gelezen over de ambassadeur van belgie in manilla
dat het een klxxxzak is

allee ja stel ik mag met mn verloofde trouwen
en ik kan ze niet hier krijgen

wat kan ik er aan doen

Kevin, ook ik zit met die vraag, volgend jaar kan ik je iets meer laten weten, hoeveel is het verschil met je verloofde en wanneer ga je trouwen en welke historiek hebben jullie tot dusver samen?

kevin_moens

Citaat van: Phille op maandag  8 november 2010, 18:43:43
Citaat van: kevin_moens op maandag  8 november 2010, 18:40:35
hoe zou het dan zijn als je een jaartje verschilt met je verloofde/vrouw

want daar ben ik dan weer bang voor
ik heb hier al verhalen gelezen over de ambassadeur van belgie in manilla
dat het een klxxxzak is

allee ja stel ik mag met mn verloofde trouwen
en ik kan ze niet hier krijgen

wat kan ik er aan doen

Kevin, ook ik zit met die vraag, volgend jaar kan ik je iets meer laten weten, hoeveel is het verschil met je verloofde en wanneer ga je trouwen en welke historiek hebben jullie tot dusver samen?

wij verschillen 1 jaartje ik ben de oudste :)
we zijn van plan om volgend jaar te trouwen wss rond deze peride
maar in februari ga ik haar bezoeken om elkaar toch al eens gezien te hebben
ik heb ze eigenlijk leren kennen door haar zus
haar oudste zus is 7 jaar geleden getrouwd in de filipijnen en zij is ondertussen al een hele lange tijd in belgie
haar jongste zus is ook hier in belgie haar oudste zus heeft ze naar hier gehaald als au pair maar eens in belgie was die gaan lopen zonder dat haar zus het wist
nu zijn die terug bij elkaar maar haar jongste zus is nu hier momenteel illegaal

maar haar oudste zus had me voorgesteld aan mijn verloofde en sindsdien praten we alle dagen
we bellen 1 keer in de week en smsen regelamtig
wat heeeeel duur is trouwens

maar in februari ga ik haar bezoeken heb ergens gelezen dat het een deel kan schelen in de beslissing van wel of niet te mogen trouwen

persoonlijk denk ik ook dat het beter is dat je elkaar al gezien hebt

maar toch

waar ga jij met je verloofde trouwen?