Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aangifte huwelijk in België

Gestart door Nemo, zondag 2 februari 2014, 13:15:53

Vorige topic - Volgende topic

Nemo

Dag forumleden,

Mijn vrouw heeft vorige week haar visumaanvraag ingediend, 'familyreunion with EU-citizen'
na onze trouw in de Filipijnen in oktober 2013.
Daarvoor diende ze o.a. het gelegaliseerde en vertaalde 'wedding certificate' in.
Ook de 'wedding license', die niet hoefde gelegaliseerd of vertaald.

1.Wanneer aangifte huwelijk in België?
De gemeente zei dat dit na aangifte, een half jaar kan duren, dus dringend.
Vreemdelingenzaken zei:
Dit staat los van het visum, dit kan ook nadien.
andere medewerker van vreemdelingenzaken zei:
Dit is zeker dringend, want er wordt ook gekeken of het huwelijk hier al geregistreerd is,
om schijnhuwelijk uit te sluiten.

Ik heb natuurlijk de originele papieren nodig, maar die liggen op de ambassade.
De wedding certificate verkregen we door NSO helpline in te schakelen, want hoofdbureau NSO zei dat
de registratie in de Filipijnen, 3 tot 6 maand kon duren, vandaar.

2.Wat heeft België (gemeente) nodig om het huwelijk te registreren?
(want hier weten ze het ook niet echt...'de trouwpapieren, meneer')
Gelegaliseerde en vertaalde 'wedding certificate' is voldoende?
Of lieten jullie ook de 'wedding licese' legaliseren en vertalen?
Anders moet mijn vrouw opnieuw alle instanties ermee aflopen. (verre afstand)

Hartelijk dank alvast voor jullie ervaringen en info!
Groeten,
Nemo


Dreamer1975

Certificate of marriage dat gestempeld werd in NSO en DFA laten erkennen in de ambassade (sticker op de achterkant),dit dan hier laten vertalen door erkend vertaler en ermee naar uw gemeentehuis.
Hangt dan af van gemeentehuis tot gemeentehuis.Hier in harelbeke hebben ze mijn huwelijk niet willen registreren zolang mijn vrouw niet hier was.Een kennis uit genk kreeg dan zijn erkenning al na een week na het indienen van die huwelijksakte zonder dat zijn vrouw hier was.

Nemo

Dank voor je informatie!
Ik wacht nog even tot de visa afdeling ginder haar originelen teruggeeft. Ze stuurt deze, met de vertaling naar mij.
Het leek me logisch dat men hier -gemeente, justitie, buitenlandse zaken- zal controleren of er wel een huwelijksregistratie is,
vooraleer een visum toe te kennen.

Probleem is altijd, dat iedere dienst weer iets anders aangeeft van procedure.
Hopelijk raken we eruit.

Dank!


Hansletty

Beste Forummers,

Ook ik heb vraag voor informatie over het volgende:, mijn (aanstaande) vrouw heeft al 12 jaar geen kontakt meer met haar man, die haar heeft verlaten zonder zich nog om haar te bekommeren, wat nogal eens voorkomt hier. Uit noodzaak is ze naar Singapore gegaan om haar dochtertje te onderhouden, die immiddels zelf ook getrouwt is nu. Ik ontmoete haar in Singapore, was gescheiden, en ik woon nu in de Phills, weliswaar op een toeristen visa, muliple entry, voor 1 jaar geldig, tot augustus dit jaar. Inmiddels al heel veel uiteenlopende adviesen gehad over hoe en wat te doen om te trouwen met haar. Zij heeft geen idee waar haar man uithangt, heeft daar ook geen intresse in om dat te weten, alleen: ze moet bewijzen dat hij haar al 12 jaar niet meer onderhoud. Haar familie en leden van haar ex willen dat op papier zetten en ondertekenen. Daar ligt het niet aan. Kan iemand mij advies geven over de te volgen procedure ( natuurlijk de snelste en goedkoopste ;)) ik wil alle info geven indien nodig,


Met vriendelijke groet,

Hans Weststrate,

Aritao, Nueva Vizcaya

Pinocchio

Echtscheiding bestaat niet in de Filippijnen.

Als iemand gehuwd is in de Filippijnen zijn er slechts 2 mogelijkheden om dit huwelijk te ontbinden.

-Echtscheiding verkrijgen in het buitenland en dit vervolgens laten registreren in de Filippijnen, maar dit is niet mogelijk indien beiden de Filippijnse nationaliteit hebben.

-Annulment (even googelen om te zien wat dit inhoud) en dit is een langdurige en vooral dure procedure.
Hiervoor heb je zowiezo een advokaat nodig, het kan niet zonder advokaat.

Hansletty

Bedankt Pinocchio,


Dus eigenlijk ben je overgeleverd aan de 'peso goden'?

Rich

Citaat van: Hansletty op zaterdag  8 februari 2014, 08:21:24
Bedankt Pinocchio,


Dus eigenlijk ben je overgeleverd aan de 'peso goden'?

Hangt er van af. Probeer een betrouwbare advokaat te vinden en spreek een prijs af.

Succes.
Rich de Nederbelg.

Amice

Het snelste & goedkoopste is om gewoon niets te doen en te gaan samenwonen en de status quo te aanvaarden, het is maar een boterbriefje moet je maar denken en aangezien die vent in velden noch wegen te bekennen is, zou je de gok nog wel kunnen wagen.

Er zijn filipina's die al meer dan 25 jaar met n ander samenwonen ondanks getrouwd te zijn.

Het enige beletsel is als je haar naar  :nederlandsevlag: wilt halen dan dient ze single te zijn of getrouwd met jou maar wie wil er nog in  :nederlandsevlag: wonen bezijdens turken,marrokanen,bulgaren,roemenen.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op zaterdag  8 februari 2014, 10:06:14
Het snelste & goedkoopste is om gewoon niets te doen en te gaan samenwonen en de status quo te aanvaarden, het is maar een boterbriefje moet je maar denken en aangezien die vent in velden noch wegen te bekennen is, zou je de gok nog wel kunnen wagen.

Er zijn filipina's die al meer dan 25 jaar met n ander samenwonen ondanks getrouwd te zijn.

Het enige beletsel is als je haar naar  :nederlandsevlag: wilt halen dan dient ze single te zijn of getrouwd met jou maar wie wil er nog in  :nederlandsevlag: wonen bezijdens turken,marrokanen,bulgaren,roemenen.  :biggrinn:


Jij kan toch wel lekker overdrijven hé  :lachen: Wij wonen hier in een gemeente op 20km van Antwerpen en er wonen hier ook Turken en Marokkanen maar wij hebben van niemand last hoor.

Vraag aan 100 filipina's hier of ze nog terug willen en 98 zullen er zeggen........... :neeneenee: :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

Amice

Oh vergeef mij ik was idd de filipina's vergeten te vermelden.   :biggrinn:

Maar als het op overdrijven aan komt:
Ik woon hier met miljoenen filipino's maar ook niet echt ergens last van.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent