Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aangifte huwelijk in België

Gestart door Nemo, zondag 2 februari 2014, 13:15:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  8 februari 2014, 02:51:08
Echtscheiding bestaat niet in de Filippijnen.

Als iemand gehuwd is in de Filippijnen zijn er slechts 2 mogelijkheden om dit huwelijk te ontbinden.

-Echtscheiding verkrijgen in het buitenland en dit vervolgens laten registreren in de Filippijnen, maar dit is niet mogelijk indien beiden de Filippijnse nationaliteit hebben.

-Annulment (even googelen om te zien wat dit inhoud) en dit is een langdurige en vooral dure procedure.
Hiervoor heb je zowiezo een advokaat nodig, het kan niet zonder advokaat.

Volgens de  :smiley-philippines: wet MAG je je eigen verdedigen in zowel civil cases als criminal cases...maar je krijgs zeer zeker de rechters tegen je en die gaan er alles aan proberen om je dwars te zitten.....(natuurlijk omdat je een blanke bent ).............ikzelf zou het niet kunnen doen doen maar ken een Amerikaan die het wel gedaan heeft in beide civil - en criminal cases........ :jajaja: :jajaja: :thumb:

Cees

Citaat van: Amice op zaterdag  8 februari 2014, 10:06:14
Het snelste & goedkoopste is om gewoon niets te doen en te gaan samenwonen en de status quo te aanvaarden, het is maar een boterbriefje moet je maar denken en aangezien die vent in velden noch wegen te bekennen is, zou je de gok nog wel kunnen wagen.

Er zijn filipina's die al meer dan 25 jaar met n ander samenwonen ondanks getrouwd te zijn.




Dacht dat dit eigenlijk ook niet kon/mocht als die ex erachter komt kan hij z'n vrouw toch aanklagen voor adulterie ofzoiets?
En natuurlijk grof op pesojacht.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Amice

Citaat van: Cees op zaterdag  8 februari 2014, 15:59:01
Citaat van: Amice op zaterdag  8 februari 2014, 10:06:14
Het snelste & goedkoopste is om gewoon niets te doen en te gaan samenwonen en de status quo te aanvaarden, het is maar een boterbriefje moet je maar denken en aangezien die vent in velden noch wegen te bekennen is, zou je de gok nog wel kunnen wagen.

Er zijn filipina's die al meer dan 25 jaar met n ander samenwonen ondanks getrouwd te zijn.




Dacht dat dit eigenlijk ook niet kon/mocht als die ex erachter komt kan hij z'n vrouw toch aanklagen voor adulterie ofzoiets?
En natuurlijk grof op pesojacht.

gr.Cees

In principe niet nee,tenzij ze een legal seperation case begint, maar ook al zou de ex opeens weer opdagen omdat hij piso ruikt en een adulterie case begint dan is het toch vrij simpel om hem van bigamie te beschuldigen want hij zal ook niet stilgelegen hebben. Zo een adulterie case heeft enkel zin als het om de voogdij van een kind gaat, die is echter al volwassen en zelf al getrouwd.

Als men besluit om samen te wonen dien je dat bij voorkeur te doen in een ander gebied dan waar je gewoond hebt en low profile te houden.
Je zou ze de kost niet willen geven die al jaren met een ander dan de wettelijke echtgenoot samenwoont, omdat meneer de egaa er tussen uit is geknepen en de wet simpelweg geen goede uitweg biedt.
Alternatief is om beiden op eigen beweging naar een ander land te verkassen en daar samen te wonen met de mogelijkheid om daar een scheiding met haar man te beginnen zodat samenwonen daar mogelijk is het is echter de vraag of een rechter in het buitenland bevoegd is om die scheiding volgens hun wet uit te spreken,dat zou dan eerst uitgezocht moeten worden.
Ze kunnen ook beiden seperaat zich op een ander adres  laten inschrijven, daarvoor dien je dan wel 2 woningen te huren. het is hypocriet maar zo is dit land nu eenmaal.

Ik zat nog  te denken aan moslim worden maar ze heeft daarvoor volgens mij het juiste geslacht niet. Althans ik weet niet precies of dat voor een moslim vrouw soelaas biedt zoals bij Freddie aquilar. :weetikniet:





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op zaterdag  8 februari 2014, 13:45:30

Volgens de  :smiley-philippines: wet MAG je je eigen verdedigen in zowel civil cases als criminal cases.mb:


Een annulment is volgens mij noch een civil noch een criminal case maar een corruption case en ik betwijfel of de Filippijnse wet

toestemming geeft aan een buitenlander om zich hierbij te mengen op "hun" terrein.

Amice

Ik denk dat Creek hier op de vrouw in kwestie doelde, de buitenlnder heeft er idd niks mee van doen.

Feitelijk komt zo een annulment tussen pinoys er veelal op neer dat 1 van de partijen onbekwaam wordt geacht om het huwelijk voort te zetten. Hetgeen meestal inhoud dat een van beide  half gek verklaard zal worden.

Indien echter de man onvindbaar is kan na hearing en rechtzaak bepaald worden dat hij niet langer in leven is of permanent afwezig waarop dan de annulment uitgesproken wordt. Allereerst zijn daar behoorlijke voorwaarden aan verbonden en er gaat nogal wat water door Pasig river en geld door de knip om het zover te laten komen.
In ieder geval zulen er dan minimaal 3 advertenties landelijk geplaatst dienen te worden om de man op te roepen om zich voor de rechtzaak te melden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op zondag  9 februari 2014, 01:08:50

Ik denk dat Creek hier op de vrouw in kwestie doelde, de buitenlnder heeft er idd niks mee van doen.


Als je de financiele kant van de zaak buiten beschouwing laat heb je inderdaad gelijk.

Maar we spreken hier over minimum 100.000 pesos en minstens een jaar en dan weet ik niet of de buitenlander er niets mee te maken heeft.

Amice

Mja, daar heb je gelijk in maar het is dan toch beter voor beiden dat die buitenlander er zich niet mee bemoeit althans niet in de rechtbank of bij de advocaat anders kost het al snel meer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag  9 februari 2014, 01:08:50
Ik denk dat Creek hier op de vrouw in kwestie doelde, de buitenlnder heeft er idd niks mee van doen.

Feitelijk komt zo een annulment tussen pinoys er veelal op neer dat 1 van de partijen onbekwaam wordt geacht om het huwelijk voort te zetten. Hetgeen meestal inhoud dat een van beide  half gek verklaard zal worden.

Indien echter de man onvindbaar is kan na hearing en rechtzaak bepaald worden dat hij niet langer in leven is of permanent afwezig waarop dan de annulment uitgesproken wordt. Allereerst zijn daar behoorlijke voorwaarden aan verbonden en er gaat nogal wat water door Pasig river en geld door de knip om het zover te laten komen.
In ieder geval zulen er dan minimaal 3 advertenties landelijk geplaatst dienen te worden om de man op te roepen om zich voor de rechtzaak te melden.

Inderdaad, en ik weet dan niet of dat ook mag gebeuren in een anullment case.....en de man die ik bedoelde daar ging het meer om real-estate zaken en eviction cases en de daarbij behorende kleine criminal cases.....

Mijn anullment kostte hier ongeveer in totaal 130 T pesos en duurde in totaal 12 jaar omdat na de anullment nog eens een zaak voor "dissolution of conjugal properties" moest komen omdat de lawyer van mijn ex "VERGETEN" was om de "dissolution of conjugal properties" in de "aanvraag (petition) voor anullment" te vermelden enz enz........ en dan heeft de rechter de macht om daar niet verder op in te gaan en dan zijn de advokaten van beide partijen gelukkig want dat betekent meer inkomsten uit een tweede zaak............ :negatief: :negatief:

Hansletty

Bedankt Rich en Amice voor jullie advies, wat betreft alleen maar een boterbriefje:, elke 59 dagen moet ik naar Baguio voor verlenging van mn visum, kosten: 2500 peso, tijd: 1 dag reizen op en neer,door het gebergte, en weten allemaal wat een risico's hier mee gemoeid zijn. Als ze haar status bevestigd kan krijgen via een advocaat (bedankt voor het advies) is het een kwestie van trouwen, 1 keer uitreizen, naar waar dan ook buiten de Phills, en samen terugkomen, dan heb je de permanente status. Scheelt bergen met geld en tijd en risico's  :jajaja:,. Hebbn jullie enig idee hoeveel dit kan kosten, want de prijzen zijn heel wisselend (met je witte neus hahahaha :lachen:), een andere vraag is mijn visum is verlopen in augustus, alsook mijn paspoort, kan ik dit verlengen in Manilla? en zoja, wanneer moet ik dan verlengen?, ik wacht de adviezen weer af en ga intussen weer verder met mijn dagelijkse verplichtingen hier  :weetikniet:,grts Hans

Hansletty

Sorry, ik lees ook dat andere forumleden hebben gereageerd, zag pagina 2 niet, ook jullie bedankt alvast :thumb: