Hoe bekend is Cinnabon in Filippijnen (MetroManila)

Gestart door gosternokke, maandag 10 februari 2014, 18:32:07

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Vraagje voor onze forumleden die in Metro Manila wonen.  Of voor die mensen die regelmatig in  MetroManila komen.  Hoe bekend is Cinnabon  daar . Of zegt het je helemaal niks ?

Er zijn 15 vestigingen (franchise ) in Metro manila   http://www.mystore411.com/store/listing/110/philippines/cinnabon-store-locations


  Voor wie de naam Cinnabon = een amerikaans bedrijf, niks zegd  hier zie je wat ze maken   https://www.facebook.com/Cinnabon


  Er zit sinds kort een vestiging vlak bij ons in R-dam- Zuidplein.   Tis niet mijn favorite, tis mierzoet allemaal, dus Filipinoos zullen er wel dol op zijn.


  Ik vraag het voor iemand die vage plannen heeft buiten metro manila  een franchise te beginnen.

daf105paccar


Amice

Ik kan er het  volgende van zeggen:

Cinnabon had een shop in Robinson manila (Ermita) in de pedro Gil wing naast de roltrappen en was gesitiueerd in de looproute in een bocht op een manier dat mensen eigenlijk zo de winkel zo binnen konden lopen als ze rechtdoor liepen.

Het was er echter nooit druk en enkel n paar "mannen zoekende dames" zaten er er wel eens.
De winkel is nu gesloten en vervangen door iets anders...waar Cinnabon is gebleven weet ik niet.
Het kan zijn dat die nog binnen Robinson is verkast wat ik niet weet maar op die plek is het dus niet meer gevestigd.

Of het produkt aanslaat weet ik niet, maar in Robinson iig niet.

:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Cinnabon is een populair goedje in Greenhills en in SM Aura.
Het is heel zoet, maar als je van vanille, kaneel en andere zoetigheden houdt, is het een aanrader.

Ik vind het wel lekker spul, zo op zijn tijd.

Wat kost zo'n franchise?

louis

Een concurent van "Dunkin Donuts" wat op elke straathoek te vinden is. Er zijn nog een paar met naam van donut.

Als er ook een "goed" bakje koffie voorgezet wordt vind best een gooie zaak.

gosternokke

Citaat van: yepyep op dinsdag 11 februari 2014, 00:04:41
Cinnabon is een populair goedje in Greenhills en in SM Aura.
Het is heel zoet, maar als je van vanille, kaneel en andere zoetigheden houdt, is het een aanrader.

Ik vind het wel lekker spul, zo op zijn tijd.

Wat kost zo'n franchise?

30 duizend dollar franchise fee voor een complete Cinnabonzaak met bakkerij.   7500 dollar  voor een Cinnabon-express,  de kleinere versie , zeg maar soort kiosk die vanelders uit een bakkerij word bevoorraad.     Plus een afdracht van ik 6% van de netto omzet.


   @ Louis,  Cinnabon is echt wel iets anders dan donuts, ze zijn beiden zoet maar daar houd de vergelijking dan ook wel mee op.


 

gosternokke

Citaat van: Amice op maandag 10 februari 2014, 22:36:51
Ik kan er het  volgende van zeggen:

Cinnabon had een shop in Robinson manila (Ermita) in de pedro Gil wing naast de roltrappen en was gesitiueerd in de looproute in een bocht op een manier dat mensen eigenlijk zo de winkel zo binnen konden lopen als ze rechtdoor liepen.

Het was er echter nooit druk en enkel n paar "mannen zoekende dames" zaten er er wel eens.
De winkel is nu gesloten en vervangen door iets anders...waar Cinnabon is gebleven weet ik niet.
Het kan zijn dat die nog binnen Robinson is verkast wat ik niet weet maar op die plek is het dus niet meer gevestigd.

Of het produkt aanslaat weet ik niet, maar in Robinson iig niet.

:atyourservice:


    Zal wel te maken hebben dat het toch een product is dat door de elite en de rijkere middenklasse word gekocht.   Robinso Ermita ligt is een gebied waar meer de gewone man komt , die of het niet kennen, of het zich niet kunnen veroorloven.

   Want in Greenhills is het wel populair aldus Yepyep.


  @ Yepyep, ben even beniewd naar prijzen  daar , enig idee wat men dan voor de grote spring rolls vraagd  ? deze zoals op de foto

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152857692939057&set=a.308211084056.145652.204894244056&type=1&theater

Amice

Citaat van: gosternokke op dinsdag 11 februari 2014, 10:21:45
Citaat van: Amice op maandag 10 februari 2014, 22:36:51
Ik kan er het  volgende van zeggen:

Cinnabon had een shop in Robinson manila (Ermita) in de pedro Gil wing naast de roltrappen en was gesitiueerd in de looproute in een bocht op een manier dat mensen eigenlijk zo de winkel zo binnen konden lopen als ze rechtdoor liepen.

Het was er echter nooit druk en enkel n paar "mannen zoekende dames" zaten er er wel eens.
De winkel is nu gesloten en vervangen door iets anders...waar Cinnabon is gebleven weet ik niet.
Het kan zijn dat die nog binnen Robinson is verkast wat ik niet weet maar op die plek is het dus niet meer gevestigd.

Of het produkt aanslaat weet ik niet, maar in Robinson iig niet.

:atyourservice:


    Zal wel te maken hebben dat het toch een product is dat door de elite en de rijkere middenklasse word gekocht.   Robinso Ermita ligt is een gebied waar meer de gewone man komt , die of het niet kennen, of het zich niet kunnen veroorloven.

   Want in Greenhills is het wel populair aldus Yepyep.


  @ Yepyep, ben even beniewd naar prijzen  daar , enig idee wat men dan voor de grote spring rolls vraagd  ? deze zoals op de foto

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152857692939057&set=a.308211084056.145652.204894244056&type=1&theater

:confused2:
In robinson barst het anders van de buitenlanders met toch behoorlijk dure winkels dus de gewone man zal dan enkel komen voor de gratis aircon.
het kan uiteraard te maken hebben met de franchisee, want niet iedereen die  maar een franchise begint kan daar ook een succes van maken.

Met meer dan 15 franchise stores zal het concept op zichzelf best wel goed zijn, anders hadden ze niet al jaren bestaan en dan ook nog internationaal.

Maar dat was wat ik er van wist, ben ze verder ook niet tegen gekomen in andere malls maar dat kan aan mij liggen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

#8
Citaat van: louis op dinsdag 11 februari 2014, 03:20:17
Een concurent van "Dunkin Donuts" wat op elke straathoek te vinden is. Er zijn nog een paar met naam van donut.

Als er ook een "goed" bakje koffie voorgezet wordt vind best een gooie zaak.

j.co bijvoorbeeld. Daar staan de mensen rijendik om het liefst een grote doos vol donuts te bemachtigen. En ik moet toegeven, smaakt idd naar meer  :thumb:
http://www.triportreats.com/2012/03/08/j-co-introduces-j-pops-to-manila/

yepyep

Gosternokke, de prijzen zijn hier terug te vinden:
http://www.munchpunch.com/cinnabon-greenhills-shopping-center/menu

Volgens mij zijn dat de kleine rolls.

Verder zal het 6% over de omzet zijn en niet over de netto winst helaas, tenminste zo werkt dat hier.
Daar moet dus nog de personeelkosten, huur, belasting, electriciteit e.d. vanaf.

Daarbij is de locatie en de klik met het publiek (product moet aanslaan bij type publiek) belangrijk en zorgt dit allemaal voor veel of weinig succes.

Maar het altijd afwachten.