Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum goedgekeurd...en nu?

Gestart door Nemo, zondag 25 mei 2014, 10:15:53

Vorige topic - Volgende topic

Nemo

beste forumleden,

Op de website van vreemdelingenzaken verscheen op de status van het visa van mijn vrouw: 'akkoord'.
Ik ga ervan uit dat ze hiermee bedoelen...visum goedgekeurd.

Wat zijn dan de stappen die moeten gezet worden?

-moet mijn vrouw een medisch onderzoek ondergaan alvorens naar hier te kunnen komen?
  Zoja, stuurt men dit naar de ambassade, moet dit vertaald worden, moet dit meegenomen worden naar België of...?

-zijn er nog andere documenten die zij moet voorleggen wanneer ze haar visum gaat halen?

-ik weet dat er een reisverzekering moet zijn en een vliegticket moet voorgelegd worden, maar wanneer
doe je dit best, want het medisch onderzoek is wanneer afgerond? indien nodig...


Kan iemand me info geven uit recente ervaring?
hartelijk dank alvast!!!!

ps. zijn er ook waarvan hun Filipijnse vrouw, ondanks een visum, geen verblijfsvergunning kregen en terug moesten?

Rich

Proficiat !

Over wat voor een visum gaat het?
Rich de Nederbelg.

Nemo

visum D  'gezinshereniging'  family reunion artikel 40ter    lang verblijf

we zijn vorig jaar in oktober getrouwd in de Filipijnen.
Was ik effe vergeten te vermelden :)

Vreemdelingenzaken vermeldt ook iets van medisch attest, in het Nederlands, te downloaden en te handtekenen door ambassade,
maar vrienden van haar moesten geen medisch attest aanleveren. Dit is maar één van de verschillen tussen ambassade
website en deze van DVZ. Niet duidelijk...en dringend dus....
Dank alvast voor je reactie!

Rich

Medisch attest weet ik niets van en is blijkbaar nieuw, dus ik zou dat navragen als ik jou was.  :weetikniet:

Ze zullen haar spoedig bellen om af te spreken wanneer ze haar paspoort en visum kan afhalen en dan moet ze naar het CFO en daar wordt de sticker er in geplakt.

Eerste keer dat ik hoor dat je een ticket en verzekering moet voorleggen.
Rich de Nederbelg.

bigfoot12345

Bij ons 2,5 jaar geleden moest je niks meer voorleggen bij het afhalen van het visum.
Enkel nog de sticker in het paspoort laten kleven en hup de vlieger op.

Amice

Het medisch attest is niet nieuw maar geldt enkel voor visum lang verblijf.
Deze dient normaliter  te geschieden binnen 6 weken na aankomst in het nieuwe woonland en omvat o.a controle op TBC.
Er kan per Schengenland verschil zitten tussen  het vereiste van het medisch attest "na aankomst" of "voor afreis",  :belgiesmiley: zou   :belgiesmiley: niet zijn als ze daar niet van afwijken, dus idd beter even navragen.

De ticket controle is meer bedoeld voor Schengen visums aangezien daar de tijd van verblijf is bepaald en de terugkeer ticket een controle is voor de terugkeer garantie.

Bij Visum lang verblijf is ook de afreistijd langer aangezien deze definitief is en men zaken in het achterblijvend land dient te regelen. meestal heeft men 6 maanden de tijd om defintief af te reizen naar het nieuwe woonland.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ronny

proficiat hoop dat ze snel bij jou is

Nemo

DANK VOOR JULLIE REACTIES EN INFO!!!

ps. Welke reisverzekering hebben jullie voor je vrouw afgesloten, wanneer je naar België kwam?
De website van de ambassade gaf een lijst van Filipijnse verzekeringsmaatschappijen
die zij erkennen.
Eéntje is Belgisch, online te regelen, van AXA Assistance ,    (op website AXA-schengen.com)

Ze moet uiteraard een reisverzekering hebben, en blijkbaar volgens de ambassade is dit de enige mogelijkheid.
Geen probleem, maar hoop dat we bij douane of tussenstop en zo, dit oke is.
ik denk niet dat de ambassade dit vraagt vooraleer te kunnen vertrekken...

Iemand ervaring?

Alvast weer bedankt voor jullie hulp!!!     

bruno13

WIJ HADDEN GEEN REISVERZEKERING

good luck en veel plezier :congratualtionsis0:

Rich

Citaat van: bruno13 op dinsdag 27 mei 2014, 16:25:21
WIJ HADDEN GEEN REISVERZEKERING

good luck en veel plezier :congratualtionsis0:

Wij ook niet.
Rich de Nederbelg.

bigfoot12345


Amice

De ambassade zal je niet verplichten een reisverzekering af te sluiten nee, maar in veel gevallen wel een verzekering voor ziektekosten dekking voor een verzekerd bedrag van minimaal â,¬30000.

Dat deze verzekering in een reisverzekering zitten is dan mooi meegenomen dan ben je ook voor de reis gedekt.

Daarnaast wat ooit eens wet was wil niet zeggen dat dit vandaag de dag nog geldt en aldus was toen die ziektekosten dekkings verzekering niet aan de orde, nu dus wel in bepaalde gevallen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: bigfoot12345 op vrijdag 30 mei 2014, 11:54:41
wij ook niet

Wij ook niet,alleen vertelden ze mijn vrouw dat ze min 50 euro bij zich moest hebben bij het verlaten van de  :smiley-philippines: