Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

brief naar de Filipijnen

Gestart door Koelak, vrijdag 6 juni 2014, 20:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Koelak

Ik wil een familielid over laten komen.
Daarvoor heb ik een uitnodiging / garantverklaring ingevuld en mede laten ondertekenen door de gemeente waar ik woon.

Het familielid moet deze verklaring overleggen bij haar aanvraag voor haar Schengenvisum. En wel het originele document. Geen kopie.

Het is zaak om deze brief nu zo snel mogelijk in de Filippijnen (Cebu) te krijgen. De vorige keer heb ik dat gedaan via TNU/FedEX of iets dergelijks. Misschien leuk voor zakelijk post, maar niet voor een particulier briefje. Dit kost iets van â,¬ 125,-. Daar kun je per schip ook een doos van 1 m³ van sturen.

Mijn vraag is: wie weet er een goede manier om snel een brief in PH te krijgen?

Gaat er binnenkort wellicht iemand vanuit NL daar naartoe om hem mee te nemen.
Ik kan een open envelop meegeven, zodat je ziet wat erin zit: alleen maar 4 velletje A4.

Altijd tot een wederdienst bereid!

Amice

Die mag je ook faxen naar de ambassade.
Maak daarin dan wel duidelijk om welke persoon of V nummer het gaat.

Overigens kun je de aanvraag ook zelf in  :nederlandsevlag: doen bij de IND en daar de documenten heen sturen, deze geeft dan de goedkeuring door aan de ambassade & visacentre in kuala lumpur welke de visum sticker afgeeft.


suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Herbie

Een gewone aangetekende zending van uit :belgiesmiley: een drie tal weken rond de zes :eu:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Koelak

Ok Amice. Bedankt

Ik wist niet dat je het visum ook hier kunt aanvragen, bij de IND. Hier kan ik wellicht wat mee.
Maar de IND-kennende.....hoe lang gaat dat duren. De procedure via het consulaat duurt max 10 dagen
En de aanvrager in kwestie moet, zeker de eerste keer, toch altijd ook in persoon verschijnen voor een interview.
Het faxen is ook een goede optie. Een ingescande garandverklaring werd in een eerder geval overigens niet geaccepteerd. Dus ik vraag mij dan af wat het verschil is tussen een fax en een mail.....
Ik zal na de pinksteren de de consul in Manila, mevrouw Yvonne Bijlmakers-Daamen, hieromtrent eens een mailtje sturen. Die ken ik persoonlijk.

Ik denk overigens dat ik maar naar België ga verhuizen. Dan komt een vanuit dat land verzonden aangetekende brief tenminste binnen 3 weken in PH aan. Mijn vorige, uit NL verzonden, aantekende brief deed er namelijk 7 maanden over
Maar ik heb zelfs geen drie weken de tijd. Ik wil hem binnen 3 dagen daar hebben. Dus ik heb niets aan deze raad

Amice

Een aanvraag bij de  IND gaat vrij snel, de ambassade mag eigenlijk niet veel meer want zelfs haar paspoort dient door de ambassade opgestuurd te worden naar Kuala lumpur om de sticker te plakken, dat duurt enkel al minstens 1 week.

Indien je de aanvraag in  :nederlandsevlag: dient zij na de goedkeuring zich bij de ambassade te melden voor interview en paspoort afgifte, daarmee heeft de ambassade eigenlijk enkel nog een controlerende functie en zij heeft dan veel minder documenten nodig.
Waarom deze keuze?
Vrij logisch eigenlijk aangezien met de invoering van de nieuwe MOMI wet de referent meer verantwoordelijkheid heeft gekregen, het is dus logischer dat  de referent de aanvraag doet.

Met FEDEX-DHL duurt je zending vanuit nederland ook 1-2 weken hoor die  :belgiesmiley: kunnen wel denken dat ze de hoofdstad van  :eu: zijn en dus een streepje voor hebben maar dat is niet zo  :haha:

Overigens nog  :welcome: op dit forum
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op zaterdag  7 juni 2014, 01:46:19
die  :belgiesmiley: kunnen wel denken dat ze de hoofdstad van  :eu: zijn en dus een streepje voor hebben maar dat is niet zo  :haha:

Wat is dan wel de hoodstad van Europa? Of heeft Europa geen hoofdstad?

Amice

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  7 juni 2014, 06:53:18
Citaat van: Amice op zaterdag  7 juni 2014, 01:46:19
die  :belgiesmiley: kunnen wel denken dat ze de hoofdstad van  :eu: zijn en dus een streepje voor hebben maar dat is niet zo  :haha:

Wat is dan wel de hoodstad van Europa? Of heeft Europa geen hoofdstad?

Die is er wel maar dat streepje voor is er niet.  :neeneenee:
:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

maastricht

Vanuit Nederland hebben we dit jaar via Postkantoor bij een Bruna winkel documenten aangetekend  verzonden, kosten 65 euro.

Dan gaat het met TNT en komt het ook in een blauwe envelop.



dozo

met dhl naar manila +- 35 euro duur 3dagen totbestemming

josv

Citaat van: Koelak op vrijdag  6 juni 2014, 20:23:15
Ik wil een familielid over laten komen.
Daarvoor heb ik een uitnodiging / garantverklaring ingevuld en mede laten ondertekenen door de gemeente waar ik woon.

Het familielid moet deze verklaring overleggen bij haar aanvraag voor haar Schengenvisum. En wel het originele document. Geen kopie.

Het is zaak om deze brief nu zo snel mogelijk in de Filippijnen (Cebu) te krijgen. De vorige keer heb ik dat gedaan via TNU/FedEX of iets dergelijks. Misschien leuk voor zakelijk post, maar niet voor een particulier briefje. Dit kost iets van â,¬ 125,-. Daar kun je per schip ook een doos van 1 m³ van sturen.

Mijn vraag is: wie weet er een goede manier om snel een brief in PH te krijgen?

Gaat er binnenkort wellicht iemand vanuit NL daar naartoe om hem mee te nemen.
Ik kan een open envelop meegeven, zodat je ziet wat erin zit: alleen maar 4 velletje A4.

Altijd tot een wederdienst bereid!

Dit was de vraag volgens mij........ ondanks dat alle info zeer bruikbaar is  :floet: heb je nog steeds geen antwoord. Misschien moet je zeggen waar je woont en waar de documenten naar toe moeten, uit ervaring weet ik dat dat een hoop kan schelen  :biggrinn: . Niet geschoten is altijd mis
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  7 juni 2014, 06:53:18
Citaat van: Amice op zaterdag  7 juni 2014, 01:46:19
die  :belgiesmiley: kunnen wel denken dat ze de hoofdstad van  :eu: zijn en dus een streepje voor hebben maar dat is niet zo  :haha:

Wat is dan wel de hoodstad van Europa? Of heeft Europa geen hoofdstad?






Cosyns Guy

2 maal voor mijn huwelijk papieren vanuit Belgie naar Davao laten sturen met DHL,kost wel iets,rond de 50 a 60 euro toen dacht ik,was daar op 3 dagen.Men kan online volgen waar de brief zich bevind.