Visa Spanje voor mensen met Spaanse naam

Gestart door peldoman, woensdag 25 juni 2014, 21:16:07

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Een tijdje geleden heb ik, of op dit forum, of ergens anders een lijst
met Spaanse/Filipijnse namen gelezen.
Mensen geboren met een van die namen konden eenvoudig een visa voor Spanje krijgen.

Nu kan ik die lijst niet meer terug vinden,
Een van de leden die hier iets meer van weet?


Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op woensdag 25 juni 2014, 21:16:07
Een tijdje geleden heb ik, of op dit forum, of ergens anders een lijst
met Spaanse/Filipijnse namen gelezen.
Mensen geboren met een van die namen konden eenvoudig een visa voor Spanje krijgen.

Nu kan ik die lijst niet meer terug vinden,
Een van de leden die hier iets meer van weet?



Hier te vinden.
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14037.10.html

peldoman

Mijn dank Cosyns Guy, ik zie nu dat ze dan Sefardische jood moet zijn.
Was al te mooi om waar te zijn.

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op woensdag 25 juni 2014, 22:58:03
Mijn dank Cosyns Guy, ik zie nu dat ze dan Sefardische jood moet zijn.
Was al te mooi om waar te zijn.
Het verhaal achter Sefardische joden.
http://kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=26662

Herbie

Joden Joden is nog groter vergif dan moslims  :kotsen: :kotsen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

klootzakken (voorheen Jens)

#5
Citaat van: Herbie op donderdag 26 juni 2014, 06:00:56
Joden Joden is nog groter vergif dan moslims  :kotsen: :kotsen:
:denk: :floet:

ligt ééns nader toe,  :uitleggen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

joost


Joden Joden is nog groter vergif dan moslims.

Er zal wel niet veel wijsheid in de persoon zitten als men zulke uitspraken doet.

gosternokke

Citaat van: peldoman op woensdag 25 juni 2014, 22:58:03
Mijn dank Cosyns Guy, ik zie nu dat ze dan Sefardische jood moet zijn.
Was al te mooi om waar te zijn.

Ja, de kans dat een pinay afstamd van Sefardische joden is vrijwel 0,0.       Het is een leuk gebaar van Spanje  om misstanden uit het verleden te proberen recht te doen.

Maar ook al heb je een naam van de lijst en ben je joods zal het toch niet makkelijk zijn te bewijzen dat je afstamd van iemand die in 1492  Spanje moest ontvluchten.

Wellicht hebben adelijke families een stamboom die zover terug gaat, de gewone man zeker niet, die hadden voor 1800 nog niet eens een achternaam.

peldoman

Citaat van: Herbie op donderdag 26 juni 2014, 06:00:56
Joden Joden is nog groter vergif dan moslims  :kotsen: :kotsen:
Ik ben heel erg voor het recht van vrijheid van spreken Herbie, ben geen Jood maar
heb heel mijn leven achter het Joodse volk gestaan. Dat is mijn recht, zoals jij het recht hebt deze uitspraak te doen.

Ik weet zeker dat je wel het een en ander over de Joden te zeggen zult hebben, Palestijnen zullen daar wel in voorkomen.
Zulke zaken kan ik ook over mijn eigen Land zeggen, over Frankrijk , Spanje enzovoort.
Ik vindt jou uitspraak te ver gaan, en dan ook nog eens zonder uitleg.
Maar goed zoals ik al zei, Jij hebt dat recht van spreken en ik mag het daar 100% mee oneens zijn, gelukkig!!

Have a nice day!!



Herbie

Citaat van: peldoman op donderdag 26 juni 2014, 11:07:41
Citaat van: Herbie op donderdag 26 juni 2014, 06:00:56
Joden Joden is nog groter vergif dan moslims  :kotsen: :kotsen:
Ik ben heel erg voor het recht van vrijheid van spreken Herbie, ben geen Jood maar
heb heel mijn leven achter het Joodse volk gestaan. Dat is mijn recht, zoals jij het recht hebt deze uitspraak te doen.

Ik weet zeker dat je wel het een en ander over de Joden te zeggen zult hebben, Palestijnen zullen daar wel in voorkomen.
Zulke zaken kan ik ook over mijn eigen Land zeggen, over Frankrijk , Spanje enzovoort.
Ik vindt jou uitspraak te ver gaan, en dan ook nog eens zonder uitleg.
Maar goed zoals ik al zei, Jij hebt dat recht van spreken en ik mag het daar 100% mee oneens zijn, gelukkig!!

Have a nice day!!




Nog nooit in Antwerpen rond gelopen misschien. Ze hebben hun eigen regels en passen hun niet aan ook.
Vroeger als mijn ouders op het strand aan het spelen waren, en er joden waren mochten de kinderen niet met
:vl: :belgiesmiley: spelen, want wij zijn anders. Zo wie is er nu anders. Ze zijn de grootste racisten, die er zijn.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.