Toeristenvisum; Vragen over vliegticket, verzekering en alternatief Canada?

Gestart door Quezonboy, zondag 12 februari 2012, 16:07:58

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

In de toekomst wil ik mijn Filipijnse vriendin laten overkomen voor een maand in Nederland (als ik een baan heb), ze is housemaid in Quezon City dus ik denk niet dat er vestigingsgevaar is maar je weet maar nooit.

Maar ik maak me vooral zorgen over de kosten van de vliegticket en verzekeringen;

- Is een vliegticket nodig voor een toeristenvisum zo ja hoe kun je je geld terugkrijgen als de visum wordt geweigerd? De vliegticket is misschien wel de grootste kostenpost, zeker als ze wil dat je haar ophaalt.
- Is zowel een reis als zorgverzekering nodig? Moet de polis voor het aanvragen betaald zijn, en hoe dan de kosten terugkrijgen als de visum wordt geweigerd? Heeft iemand ervaring met het regelen van een zorgverzekering voor een vreemdeling via De Friesland?

Mocht de toeristenvisa in Nederland worden geweigerd dan denk ik erover om een paar weken naar Canada bij mijn zus te gaan en mijn vriendin dan over te laten komen, wat denken jullie ervan?

jiggy

Quezon boy,


lees eens goed na op de website van de NEDERLANDSE ambassade, daar heb ik geen ervaring mee.

Op de site van de BELGISCHE ambassade, en uit eigen ervaring weet ik dat bewijs van ticket en verzekering pas moet worden voorgelegd NA goedkeuring visum.
Eens ze die stukken hebben, dan maken ze in 3 dagen het visum klaar voor afhaling.

Via Canada.. weet ik niet zo.. ik meen me te herinneren dat de migratiewetten daar minstens even streng zijn... dus wellicht ook de visa aanvragen...

kamperman

wat betreft het ticket, het volstaat om een reservering mee te nemen naar de ambassade,
die kun je bij de klm doen per telefoon en naar jou e-mailadres laten sturen, jij stuurt hem dan nar haar,
en zij print hem uit en neemt hem mee.
de verzekering moet volgens mij wel geregeld zijn, vervolgens als alle papieren voor elkaar zijn en het interview goed is verlopen,
kan ze na 14 dagen het visum ophalen.
de eerste keer wel paspoort meenemen en geld voor het visum, moet namelijk vooraf betaald worden

Quezonboy

Citaat van: kamperman op zondag 12 februari 2012, 18:55:20
wat betreft het ticket, het volstaat om een reservering mee te nemen naar de ambassade,
die kun je bij de klm doen per telefoon en naar jou e-mailadres laten sturen, jij stuurt hem dan nar haar,
en zij print hem uit en neemt hem mee.
de verzekering moet volgens mij wel geregeld zijn, vervolgens als alle papieren voor elkaar zijn en het interview goed is verlopen,
kan ze na 14 dagen het visum ophalen.
de eerste keer wel paspoort meenemen en geld voor het visum, moet namelijk vooraf betaald worden
Bij je bij een reservering tot betaling verplicht, zo nee, hoe lang kun je een reservering laten voorduren, zolang je uitslag hebt?
Die laatste zin staat slaat op mijn vriendin neem ik aan?

Quezonboy

Citaat van: jiggy op zondag 12 februari 2012, 18:45:13
Quezon boy,


lees eens goed na op de website van de NEDERLANDSE ambassade, daar heb ik geen ervaring mee.

Op de site van de BELGISCHE ambassade, en uit eigen ervaring weet ik dat bewijs van ticket en verzekering pas moet worden voorgelegd NA goedkeuring visum.
Eens ze die stukken hebben, dan maken ze in 3 dagen het visum klaar voor afhaling.

Via Canada.. weet ik niet zo.. ik meen me te herinneren dat de migratiewetten daar minstens even streng zijn... dus wellicht ook de visa aanvragen...
Sorry er is een misverstand ik ben niet van plan haar via Canada naar Nederland te halen maar als ik geen visum krijg voor Nederland, ga we naar Canada naar mijn zus (ze komt dan direct van de Filipijnen).
Ja ze heeft een visum nodig voor Canada maar dat schijnt eenvoudiger te zijn dan in Nederland.

kamperman

Citaat van: Quezonboy op zondag 12 februari 2012, 19:01:59
Citaat van: kamperman op zondag 12 februari 2012, 18:55:20
wat betreft het ticket, het volstaat om een reservering mee te nemen naar de ambassade,
die kun je bij de klm doen per telefoon en naar jou e-mailadres laten sturen, jij stuurt hem dan nar haar,
en zij print hem uit en neemt hem mee.
de verzekering moet volgens mij wel geregeld zijn, vervolgens als alle papieren voor elkaar zijn en het interview goed is verlopen,
kan ze na 14 dagen het visum ophalen.
de eerste keer wel paspoort meenemen en geld voor het visum, moet namelijk vooraf betaald worden
Bij je bij een reservering tot betaling verplicht, zo nee, hoe lang kun je een reservering laten voorduren, zolang je uitslag hebt?
Die laatste zin staat slaat op mijn vriendin neem ik aan?

de reservering is drie dagen geldig en vervalt dan, maar is geen probleem je hoeft hem niet te betalen (gaat om de daums op het ticket)
is het visum toegekend bestel je de orginele maar kun je geen aanspraak maken op de reservering qua prijs indien hij ondertussen duurder geworden is
de verzekering is uiteraard voor je vriendin voor de periode dat ze onderweg is dus t/m de dag van aankomst in manila