Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum kort verblijf

Gestart door wiking, maandag 13 februari 2012, 22:56:37

Vorige topic - Volgende topic

Digos

CitaatDie twee kinderen bleven dus achter op de Filipijnen dus om er was genoeg zekerheid dat jouw vriendin terug ging naar de Filipijnen, ook mantelzorg kun je meenemen. Helaas de vriendin van Wiking geen kinderen . Het gaat om de binding met de Filipijnen dus dat ze weer terugkomen naar de Filipijnen.


Nou dat is ook geen zekerheid, er zijn er genoeg die hun kinderen achterlaten of voor een tijd.......

Die Filippina's wil ik de kost niet geven, die hier nu ook al reeds vast verblijven.

Voor de rest voorzie ze van de juiste documenten die ze vragen en niet meer en minder Wiking.

:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT

Marinero

Citaat van: Digos op donderdag 16 februari 2012, 00:25:35


Voor de rest voorzie ze van de juiste documenten die ze vragen en niet meer en minder Wiking.

:daag:



Nou dat is toch het hele probleem, dat ze meer vragen dan wat je ze kan geven. Ze moeten immers bewijs hebben dat ze zich niet gaat vestigen en dat heeft hij dus niet. Dus je kan het wel wegwuiven maar t lijkt me wel een probleem inderdaad.

:daag:

Quezonboy

Citaat van: wiking op donderdag 16 februari 2012, 00:01:22
Hallo,

Bedankt voor de voorbeeld-brief. Ik neem aan dat ik deze van u mag gebruiken. Is het verstandig om al gelijk bij de 1e aanvraag foto's, etickets, hotel vouchers, en chat/sms/voice gesprekken toe te voegen? Aangezien dit niet direct vereistte documenten zijn.

mvg,

Wiking
Het is riskant als je ze meer documenten  :denk: geeft dan verplicht, want wat als ze eruit lezen dat je vriendin zich in Nederland gaat vestigen?! Het gaat niet om hoeveel documenten je opstuurt of hoe goed je ze invult, zolang je geen bewijs heb dat ze terug keert naar de Filipijnen, dus geen vestigingsgevaar, heeft het aanvragen van een visum voor een kort verblijf geen zin, ik moet het dus met Marinero eens zijn.

Kano

Je zult nooit kunnen bewijzen dat ze terugkeert, hooguit aannemelijk maken. En dat wordt dan een subjectieve beoordeling op basis van o.a. :visa niet voor max termijn aangevraagd, teruggekeerd na eerder visum, het hebben van kinderen in de Filipijnen,  de zorg voor de ouders, het hebben van een langere bestaande business of langdurig arbeidscontract, het volgen van een langdurige opleiding, het bezitten van eigendommen. Verder geldt:  resultaten in het verleden van anderen zijn geen garantie voor de aanvrager van nu.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

wiking

Het enigste wat in de buurt kan liggen is dat er land op haar naam geschreven kan worden. Haar familie bezit een aardig stuk grond. Maar er zijn toch ook wel gevallen die het zelfde zijn als in mij geval waarbij het visum toch ook werd goedgekeurd? Ook zonder terugkeer garantie.

mvg,

Wiking

bananacreek

#15
Citaat van: wiking op donderdag 16 februari 2012, 12:28:03
Het enigste wat in de buurt kan liggen is dat er land op haar naam geschreven kan worden. Haar familie bezit een aardig stuk grond. Maar er zijn toch ook wel gevallen die het zelfde zijn als in mij geval waarbij het visum toch ook werd goedgekeurd? Ook zonder terugkeer garantie.

mvg,

Wiking

AANNEMENDE DAT EEN STUK LAND OP NAAM STAAT VAN HAAR VADER OF MOEDER BIJVOORBEELD, OF WELKE FAMILIE LEDEN DAN OOK DAN KAN ZULK EEN TITLE NIET ZOMAAR OP HAAR NAAM WORDEN VERANDERD....DAT NEEMT EEN LANGE TIJD IN BESLAG EN ZOU DAT MISSCHIEN KUNNEN DOOR MIDDEL VAN EEN "DEED OF SALE" OF EEN DEED OF DONATION,(bijvoorbeeld) MAAR DAT GAAT GELD KOSTEN EN NEEMT OOK EEN LANGE TIJD IN BELAG OP DE  :smiley-philippines:

Bijvoorbeeld een TORRENS-title in de naam van haar moeder (waarbij de naam van de vader wordt aangegeven voor de burgelijke stand bepaling) maakt deel uit van de Conjugal Properties tussen die spouses, en dat kan dan nooit zo maar even op naam van de dochter worden veranderd............zelf als de beide ouders daar mee instemmen...het is de wet die dat niet zomaar toelaat ter bescherming van eventuele derde partijen en dat is de "safekeeping" van het TORRENS system......

Maar heb ik het fout dan hiebij mijn verontschuldigingen en graag correcties, maar het is zeker niet zo eenvoudig als wordt voorgenomen dacht ik...............


http://www.scribd.com/doc/40500075/The-Father-of-Torrens-System-in-the-Philippines

Misschien kan je hier iets vinden..

http://www.realestatephilippines101.com/articles/2007/12/questions-on-land-title/


Quezonboy

Citaat van: wiking op donderdag 16 februari 2012, 12:28:03
Het enigste wat in de buurt kan liggen is dat er land op haar naam geschreven kan worden. Haar familie bezit een aardig stuk grond. Maar er zijn toch ook wel gevallen die het zelfde zijn als in mij geval waarbij het visum toch ook werd goedgekeurd? Ook zonder terugkeer garantie.

mvg,

Wiking

Je kunt het altijd proberen, zo heb ik op een forum een klacht gelezen die het het maar niet lukte zijn vriendin naar hier te halen ondanks dat ze uitstekend Engels en van de universiteit was afgestudeerd. Haar vriendin die nauwelijks Engels en hoogtents highschool had gedaan lukte dat wel omdat haar ouders, arme kleine boeren hun grond op haar naam hadden gezet.
Je vraag betrof een visa voor korte termijn voor een visa voor langere termijn is terug garantie niet van zo groot belang als voor een visa voor korter termijn, weet je zeker dat je in die gevallen niet vergist, ging het toen wel om visa's voor korte termijn?! :denk:

Bananacreek heeft gelijk de land oplossing gaat (veel) tijd en geld kosten, sorry als ik indruk wekte als zou het een eenvoudig oplossing zijn, maar maakt terugkeer wel aannemelijker. Nu kom je met lege handen aan bij de ambassade laten we wel wezen.   :daag:
Waar woont jouw vriendin eventueel kan de bazin van mijn vriendin je vriendin's familie helpen met de papieren?!

franky

Ben nieuw op dit forum hier en heb al heel wat reactie op de site gelezen.
Ben via tagget aan een vriendin uit thalisay cebu beginnen shatten wat goed mee gevallen is.Na enkele maanden nader kennis te maken heb ik geboekt om op 11 jan 2012 naar daar voor 20 dagen op vakantie te gaan.Daar hebben we de drie weken samen opgetrokken wat al heel goed meegevallen is.Na de vakantie met gebroken hart terug naar belgie gekeerd om hopelijk samen een oplossing te vinden om haar naar belgie op bezoek te laten komen.Mijn nodige papieren zijn naar haar toegezonden maar nog niet aangekomen nu 10 dagen geleden.Ze heeft voordien in europa gewerkt voor 5 jaar in griekenland.Als ze mijn papieren nu krijgt zal ze een visum om naar belgie 90 dagen op bezoek te komen indienen.
Is daar mogelijkheid mee heb geen enkel ervaring en moest het lukken hier kijken we wat we verder kunnen doen om eventueel samen te blijven ik kan belgie wegens werk niet verlaten.
Vriendelijke groet aan ieder  en hopelijk wat reactie met wat jullie denken te doen
franky

Quezonboy

Citaat van: franky op donderdag 16 februari 2012, 19:36:13
Ben nieuw op dit forum hier en heb al heel wat reactie op de site gelezen.
Ben via tagget aan een vriendin uit thalisay cebu beginnen shatten wat goed mee gevallen is.Na enkele maanden nader kennis te maken heb ik geboekt om op 11 jan 2012 naar daar voor 20 dagen op vakantie te gaan.Daar hebben we de drie weken samen opgetrokken wat al heel goed meegevallen is.Na de vakantie met gebroken hart terug naar belgie gekeerd om hopelijk samen een oplossing te vinden om haar naar belgie op bezoek te laten komen.Mijn nodige papieren zijn naar haar toegezonden maar nog niet aangekomen nu 10 dagen geleden.Ze heeft voordien in europa gewerkt voor 5 jaar in griekenland.Als ze mijn papieren nu krijgt zal ze een visum om naar belgie 90 dagen op bezoek te komen indienen.
Is daar mogelijkheid mee heb geen enkel ervaring en moest het lukken hier kijken we wat we verder kunnen doen om eventueel samen te blijven ik kan belgie wegens werk niet verlaten.
Vriendelijke groet aan ieder  en hopelijk wat reactie met wat jullie denken te doen
franky

:confused2:Ik begrijp niet dat je haar naar Belgie wilt halen als je jouw hart heeft gebroken?! Ik weet niet hoe het zit in Belgie maar voor Nederland zou ik die 5 jaar in Griekenland niet vermelden, want dan zullen ze denken dat het gevaar voor vestiging groot is.

wiking

Citaat van: Quezonboy op donderdag 16 februari 2012, 16:10:56
Citaat van: wiking op donderdag 16 februari 2012, 12:28:03
Het enigste wat in de buurt kan liggen is dat er land op haar naam geschreven kan worden. Haar familie bezit een aardig stuk grond. Maar er zijn toch ook wel gevallen die het zelfde zijn als in mij geval waarbij het visum toch ook werd goedgekeurd? Ook zonder terugkeer garantie.

mvg,

Wiking

Bananacreek heeft gelijk de land oplossing gaat (veel) tijd en geld kosten, sorry als ik indruk wekte als zou het een eenvoudig oplossing zijn, maar maakt terugkeer wel aannemelijker. Nu kom je met lege handen aan bij de ambassade laten we wel wezen.   :daag:
Waar woont jouw vriendin eventueel kan de bazin van mijn vriendin je vriendin's familie helpen met de papieren?!


Bedankt voor de informatie allen. Zou er overnadenken wat nou het verstandigst is om te doen. Misschien ook nog minder als 6 weken. Ik wil het toch gewoon proberen. Zou haar graag voor korte termijn bij mij hier in Nederland willen zien. Weet verder niet wat de eisen zijn van een visum voor langere termijn. Ik zou hierzelf denk niet voor kunnen opdraaien aangezien dan de kosten 34 euro x dag hoog wordt. Mijn vriendin woont in Davao-city.

mvg,

Wiking