Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum kort verblijf

Gestart door wiking, maandag 13 februari 2012, 22:56:37

Vorige topic - Volgende topic

boldy

@ quezonboy zijn hart was gebroken omdat ie bij zijn liefde weg moest om naar huis te gaan ,althans zo interperteer ik het
het leven is net een lul keihard en veel te kort

wiking

#21
Hallo,

Zit echt te peinzen hoe en wat nou. Vraag me toch af of ik goed bezig ben.
Ik woon namelijk nog thuis. Kan ik dan mischien toch wel logiesverstrekking doen? (controleren ze dit wel?)of mag dit helemaal niet en moet mijn moeder dan logiesverstrekker zijn? Aangezien er geen bewijs bijgeleverd moet worden van wie het huis/pand eigenlijk is.

Zodoende wil ik dan garant voor haar staan. Het worden maximaal 6 weken.
Wat ik wel heb:
-Jaaropgave 2011 (fulltime)
-Fase B contract dus ook werkgeversverklaring( 3maanden contract, wat verlengd kan worden met elke keer 3     maanden tot maximaal 1,5 jaar.)
-Salarisstrookjes + pensioenopbouw van het afgelopen jaar. (dus zonder pauzes maar gewoon fulltime)
-Voldoende geld op mijn rekening
-En meer dan genoeg op mijn spaarrekening

Wat ik niet heb:
- geen jaarcontract
- een op naam staande woning

Is het dan niet beter dat ik voor haar garant ga staan zover ik kan volgens de gestelde eisen en daarnaast haar geld opstuur?. Zodat ze ook op haar rekening voldoende financiele middelen heeft staan. En natuurlijk een kopie van haar bankafschriften toevoegen. Dit moet toch eigenlijk wel voldoende zijn?  

Daarnaast, als ik haar geld stuur (34euro x aantal dagen) dan zien ze toch dat ik dat gestuurd heb. 3 copys bankstatements, dan zien ze bij 2 vrijwel niks, en dan ineens bats. Maar wel voldoende voor de 6 weken termijn.
Of maakt ze dit niet zoveel uit? Mischien dat iemand hier ervaring mee heb.

mvg,

Wiking

Quezonboy

Citaat van: wiking op dinsdag 21 februari 2012, 17:43:10
Hallo,

Zit echt te peinzen hoe en wat nou. Vraag me toch af of ik goed bezig ben.
Ik woon namelijk nog thuis. Kan ik dan mischien toch wel logiesverstrekking doen? (controleren ze dit wel?)of mag dit helemaal niet en moet mijn moeder dan logiesverstrekker zijn? Aangezien er geen bewijs bijgeleverd moet worden van wie het huis/pand eigenlijk is.

Zodoende wil ik dan garant voor haar staan. Het worden maximaal 6 weken.
Wat ik wel heb:
-Jaaropgave 2011 (fulltime)
-Fase B contract dus ook werkgeversverklaring( 3maanden contract, wat verlengd kan worden met elke keer 3     maanden tot maximaal 1,5 jaar.)
-Salarisstrookjes + pensioenopbouw van het afgelopen jaar. (dus zonder pauzes maar gewoon fulltime)
-Voldoende geld op mijn rekening
-En meer dan genoeg op mijn spaarrekening

Wat ik niet heb:
- geen jaarcontract
- een op naam staande woning

Is het dan niet beter dat ik voor haar garant ga staan zover ik kan volgens de gestelde eisen en daarnaast haar geld opstuur?. Zodat ze ook op haar rekening voldoende financiele middelen heeft staan. En natuurlijk een kopie van haar bankafschriften toevoegen. Dit moet toch eigenlijk wel voldoende zijn?  

Daarnaast, als ik haar geld stuur (34euro x aantal dagen) dan zien ze toch dat ik dat gestuurd heb. 3 copys bankstatements, dan zien ze bij 2 vrijwel niks, en dan ineens bats. Maar wel voldoende voor de 6 weken termijn.
Of maakt ze dit niet zoveel uit? Mischien dat iemand hier ervaring mee heb.

mvg,

Wiking

Die 34 euro is alleen voor degene die garant staat of dat degene zelf verdient, het is slechts een voorwaarde, ik zie niet het nut in om haar het geld op te sturen. De dounane heeft altijd veel belangstelling voor mensen met veel contant geld ook al blijft dat onder de 10.000 euro. Er wordt wel geadviseerd om geld dat minimaal 200 euro waar is mee te geven kijk eens op het forum van de buitenlandse partner voor  meer informatie.
Je moet je moeder's naam noemen als logieverstrekker want ze zullen heus wel controleren op wiens naam het huis staat, dit staat los van de garantie. Je kunt haar altijd nog plaatsen in een hotel dan vervalt ook de meldingsplicht bij de vreemdelingenpolitie.

josv

Citaat van: Quezonboy op woensdag 22 februari 2012, 11:38:58
Die 34 euro is alleen voor degene die garant staat of dat degene zelf verdient, het is slechts een voorwaarde, ik zie niet het nut in om haar het geld op te sturen. De dounane heeft altijd veel belangstelling voor mensen met veel contant geld ook al blijft dat onder de 10.000 euro. Er wordt wel geadviseerd om geld dat minimaal 200 euro waar is mee te geven kijk eens op het forum van de buitenlandse partner voor  meer informatie.
Je moet je moeder's naam noemen als logieverstrekker want ze zullen heus wel controleren op wiens naam het huis staat, dit staat los van de garantie. Je kunt haar altijd nog plaatsen in een hotel dan vervalt ook de meldingsplicht bij de vreemdelingenpolitie.

Ik lees hier nu toch een hoop onzin :

1- Als de dame voldoende middelen heeft EN een terugkeer-garantie is er niks aan de hand.
2- Niemand controleert in NL op wiens naam het huis staat. Pure onzin. De garantgever hoeft alleen maar 3 maandstroken te laten zien ( + jaarcontract ) en een garantformulier ( bij de gemeente te verkrijgen ) te ondertekenen.
3- Meldingsplicht bestaat WEL maar dat doe je al bij binnenkomst op de luchthaven in NL.

Misschien 'n tip : Mijn vrouw is 2 jaar geleden naar NL geweest op uitnodiging van m'n nichtje. Die voldeed aan de voorwaarden. Tis allemaal niet zo moeilijk !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

wiking

Ja ben ik van op de hoogte. Maar mijn moeder wil dit al niet omdat ze dan verantwoordelijk en aansprakelijk wordt gehouden voor de financiele kosten en dergelijken als die er komen. Ze wil hier gewoon niet verantwoordelijk voor zijn. Dit begrijp ik ook 100% en haar dit niet kwalijk nemen. Je tekent niet voor niets en zwart op wit. Ben natuurlijk op zoek naar een eigen woning zodat we dat kunnen uitsluiten. Maarjah het zijn geen makkelijke tijden voor de meeste van ons.

mvg,

Wiking

Quezonboy

Citaat van: josv op woensdag 22 februari 2012, 12:10:31
Citaat van: Quezonboy op woensdag 22 februari 2012, 11:38:58
Die 34 euro is alleen voor degene die garant staat of dat degene zelf verdient, het is slechts een voorwaarde, ik zie niet het nut in om haar het geld op te sturen. De dounane heeft altijd veel belangstelling voor mensen met veel contant geld ook al blijft dat onder de 10.000 euro. Er wordt wel geadviseerd om geld dat minimaal 200 euro waar is mee te geven kijk eens op het forum van de buitenlandse partner voor  meer informatie.
Je moet je moeder's naam noemen als logieverstrekker want ze zullen heus wel controleren op wiens naam het huis staat, dit staat los van de garantie. Je kunt haar altijd nog plaatsen in een hotel dan vervalt ook de meldingsplicht bij de vreemdelingenpolitie.

Ik lees hier nu toch een hoop onzin :

1- Als de dame voldoende middelen heeft EN een terugkeer-garantie is er niks aan de hand.
2- Niemand controleert in NL op wiens naam het huis staat. Pure onzin. De garantgever hoeft alleen maar 3 maandstroken te laten zien ( + jaarcontract ) en een garantformulier ( bij de gemeente te verkrijgen ) te ondertekenen.
3- Meldingsplicht bestaat WEL maar dat doe je al bij binnenkomst op de luchthaven in NL.

Misschien 'n tip : Mijn vrouw is 2 jaar geleden naar NL geweest op uitnodiging van m'n nichtje. Die voldeed aan de voorwaarden. Tis allemaal niet zo moeilijk !!!

1. Dat is zo, ik begrijp niet waarom je denkt dat ik anders beweer :ikkeniebegrijp:. Het probleem is dat de dame noch voldoende middelen (baan of andere bekend inkomen) of noch een terug-garantie (kinderen, onroerend goed (bv grond), studie etc) heeft.
2. Wie weet en wat als er wel iemand controleert (beter voorkomen dan genezen)?
3. Hmm kan kloppen voor jouw politieregio het verschilt per politieregio;
Bron BP forum
Binnen 3 werkdagen na aankomst in Nederland moet de visumplichtige zich melden bij de vreemdelingenpolitie (VP) van de politieregio waartoe de gemeente waar de visumplichtige zich bevindt behoord.

Het aanmeld proces verschilt per politieregio. (Digitaal, telefonisch (+interview), e-mail (+interview))

Handleiding voor het vinden van het juiste manier van aanmelden bij de VP van jouw politieregio.:

-Op www.politie.nl vul je links bij "Bureaus" zoeken je woonplaats of postcode in.
-In het volgende scherm klik je op de blauwe link van het politiebureau in jouw gemeente / woonplaats of wijk.
-De URL www.politie.nl wordt aangevuld met de naam van de politieregio waartoe jouw woonplaats behoort. Ook verschijnt de naam van de regio linksboven in witte letters in de donkerblauwe balk.
-Klik op "zoeken" rechtsboven in de donkerblauwe balk.
-In het zoekvenster "korps zoeken" laat je alleen bij "overige" een vinkje staan en bij "trefwoord(en)" typ je vreemdelingenpolitie.
-Hierna verschijnt een link "vreemdelingenpolitie" in het blauw.
-Als je dan op "vreemdelingenpolite" klik tref je info aan hoe het aanmeld proces gaat.
Ga wel mee naar een eventueel interview, laat je BP NIET alleen gaan !!


Opmerking melden VP
Als de visumplichtige in Nederland in een hotel of op een camping verblijft is melden bij de vreemdelingenpolitie niet nodig. Ook hoeft bij de visumaanvraag geen "Bewijs van Logiesverstrekking" te worden ingediend. In dat geval is een bewijs van een hotelboeking nodig! Indien de boeking wordt geannuleerd heeft dat nadelige gevolgen voor de aanvraag.

Opmerking Bewijs van Garantstelling en of Particuliere Logiesverstrekking
Indien de visumplichtige over financiƫle middelen beschikt m.a.w. over voldoende vermogen, dat gelijk is aan de som van EUR 34,-- maal het aantal verblijfsdagen is een Bewijs van Garantstelling en of Particuliere Logiesverstrekking niet nodig.


Quezonboy

Citaat van: wiking op donderdag 23 februari 2012, 14:46:02
Ja ben ik van op de hoogte. Maar mijn moeder wil dit al niet omdat ze dan verantwoordelijk en aansprakelijk wordt gehouden voor de financiele kosten en dergelijken als die er komen. Ze wil hier gewoon niet verantwoordelijk voor zijn. Dit begrijp ik ook 100% en haar dit niet kwalijk nemen. Je tekent niet voor niets en zwart op wit. Ben natuurlijk op zoek naar een eigen woning zodat we dat kunnen uitsluiten. Maarjah het zijn geen makkelijke tijden voor de meeste van ons.

mvg,

Wiking
Nee je moeder is niet verantwoordelijk ze verstrekt slecht logie jij stelt je toch garant voor je vriendin?! Dan moet je een plaats in een hotel of op een camping reserveren.

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

wiking

ben inmiddels via het bp forum wijzer geworden dat het ook mogelijk is om dus zelf de logiesverstrekking te doen als inwonend bij ouder(s). Iemand anders heeft dit ook al eerder zo gedaan. Ga het dus ook op deze manier proberen en mijn vriendin gaat zelf voor financiele middelen zorgen ( maak geld over ) Daarnaast gaan we even kijken wanneer het goedkomt met haar land title. Aangezien haar familie een stukje grond wilt geven. Altijd handig natuurlijk voor evt later :thumb:.

mvg,

Wiking