Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Ben vandaag eens naar de bank geweest ING  :belgiesmiley: met de vraag (die ik ook al een tijd eerder had gesteld via homebanking) of ze men kaart terug konden openstellen voor gebruik buiten de EU.

De beste man achter het loket moest effe in zen haar krabben want dat was iets nieuws voor hem.

Hij moest de helpdesk bellen maar uiteindelijk kwam het in orde en men kaart zou nu openstaan voor drie maanden en als we in augustus terug vertrekken moeten we weer effe langs de bank paseren om de kaart weer voor drie maanden open te zetten.

Hij wist me te vertellen dat het openstellen van je kaart geen probleem is als je buiten EU woont.

Toen ik thuis was kreeg ik een tijdje later telefoon van iemand van ING met een reply op men vraag gesteld via homebanking.

Openstellen was niet mogelijk in 99.99 gevallen want er was veel fraude en skimming vooral in Afrika liet ie weten, er werden enkel uitzonderingen gemaakt voor mensen die in het buitenland wonen of voor studenten die er studeren.

Kortom het was niet mogelijk en hij probeerde me een kredietkaart aan te smeren, maar omdat ik volgende week al vertrek bood dit ook geen oplossing.

Uiteindelijk vroeg ik met wie ik sprak en van welk kantoor.....bleek het de directeur te zijn van men eigen filiaal en vertelde hem dat ik zojuist in zijn bank men kaart had laten openzetten voor maestro gebruik buiten de EU en hij was heel verwonderd. Hij beweerd dat het niet mogelijk is, maar aan het loket lukte het wel  :ikkeniebegrijp:

Hij ging info vragen bij de loketbediende en nakijken of men kaart wel degelijk openstaat voor maestro en ging me iets laten weten als dit niet zo moest zijn.

Tot nu toe heb ik de telefoon nog niet gehoord.

Al bij al vind ik de maestro materie een rare kwestie en de bank weet zelf nog niet goed hoe er mee om te gaan.

Wat misschien wel een lichtpunt is, dat voor de mensen die vast buiten de EU wonen en/of gepensioneerd zijn.....flappen kunnen blijven tappen.....

Volgende stap is een bezoekje bij het Argenta kantoor.

LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

#111
Citaat van: Digos op woensdag 19 januari 2011, 23:49:02


Al bij al vind ik de maestro materie een rare kwestie en de bank weet zelf nog niet goed hoe er mee om te gaan.




Van KBC kreeg ik enige tijd geleden een mail met de mededeling dat de kaart niet meer kan worden gebruikt buiten de EU. Kort en krachtig, en zo hoort een bank zijn klanten te informeren.

Dat ING zo rond de pot draait is wel vreemd  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

Digos


Zulke mail heb ik ook ontvangen, zowel van ING als van Argenta.....maar wie niet vraagt die niet wint, is zo een beetje als in de Phils.

Echt rond de pot draaien kan je niet zeggen....eerder mis communicatie onderling daar.

In  :belgiesmiley: is er meestal altijd wel een achterpoortje  :biggrinn:

LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut

Citaat van: Digos op donderdag 20 januari 2011, 00:17:13

Zulke mail heb ik ook ontvangen, zowel van ING als van Argenta.....maar wie niet vraagt die niet wint, is zo een beetje als in de Phils.

Echt rond de pot draaien kan je niet zeggen....eerder mis communicatie onderling daar.

In  :belgiesmiley: is er meestal altijd wel een achterpoortje  :biggrinn:




In de  :smiley-philippines: is er altijd een achterpoortje .....  :lachen:...... :applaus:

Pjottr

Citaat van: Gago op dinsdag 18 januari 2011, 09:33:22
vandaag berichtje gekregen van de asawa die geld wilde pinnen in the Phills met haar Argenta kaart. No money!
pff de bank gebeld en is niks aan te doen. Tja en nu?
Heeft iemand een oplossing?

Internetbankieren dat is snel en safe
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Digos

Citaat van: pjottr op donderdag 20 januari 2011, 15:29:10
Internetbankieren dat is snel en safe

Hoe leg je dat uit, of wat moeten we daar juist onder verstaan ivm het probleem van Gago?

LIVE ONCE - LIVE IT

Pjottr

Jouw bank in Ned of Belgie zal internet bankieren hebben Ik doe dit bv via de ABN in Ned maar ook banken in Belgie hebben dit.
Je moet je wel bij je bank aanmelden of bij je bank regelen. Ik doe al mijn transacties van achter mijn computer hier in de Filipijnen  Via de website van je bank kun je inloggen op internetbankieren en vervolgens alle mogelijk transacties online doen Zo ook geld overmaken naar een Filipijnse bankrekening of gewoon rekeningen betalen in Ned. Dit doe ik al jaren Bij ABN kost het â,¬ 5 tot â,¬ 50.000 voor de transactie en daarnaast zijn er nog wat kosten die je bijvoorbeeld door de begunstigde kan laten betalen.Deze kosten worden afgetrokken van het bedrag wat je overmaakt. In mijn geval geef ik de opdracht (bijvoorbeeld) op maandag (moet wel voor  20.00 Ned tijd) en Dinsdag staat het reeds op mijn BPI rekening in Peso.Thats it

Over de opmerking van Rabo welke aangeeft dat Maestro vervalt het volgende

Op  deze website http://www.vanstripnaarchip.nl/  kun je meer info vinden over wat er in Ned gaat komen.
Dit is het antwoord dat ik ontving van Rabo:

Wereldwijd wordt de magneetstrip uitgefaseerd in verband met het vele skimmen van magneetstrippen. In veel landen kan alleen nog maar met de zogenaamde EMV-chip betaald worden. Deze zit gewoon op de europas/wereldpas. Alle passen worden de komende jaren vervangen waardoor u binnenkort ook een pas heeft die 'EMV-proof' is.

Vooralsnog kunt u gewoon nog betalen/pinnen wereldwijd met uw magneetstrip. U kunt meer informatie vinden op www.vanstripnaarchip.nl

Maar ik zou je adviseren om bij je bank internetbankieren aan te vragen en als je dat nog niet hebt hier een rek te openen bij een bank die ook internet bankieren heeft.
In mijn geval is dat de BPI Bank of the Philipines Isles. Het werkt prima

Gr
pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Willy

Pjotr,
Er is toch nog een verschil tussen be en nl. Bij ING.be kan je inderdaad via internet al je betalingen voor europa doen. Wil je geld overschrijven naar een bestemming als de Filipijnen dan kost dat minimun 22â,¬ voor een bedrag van 2500â,¬. Bovendien kan je via het internet deze bewerking zelf niet uitvoeren en moet je voor stortingen naar de Filipijnen bij je bank in be binnenlopen. Van de andere banken weet ik het niet

xav

Citaat van: Willy op vrijdag 21 januari 2011, 05:45:29
Pjotr,
Er is toch nog een verschil tussen be en nl. Bij ING.be kan je inderdaad via internet al je betalingen voor europa doen. Wil je geld overschrijven naar een bestemming als de Filipijnen dan kost dat minimun 22â,¬ voor een bedrag van 2500â,¬. Bovendien kan je via het internet deze bewerking zelf niet uitvoeren en moet je voor stortingen naar de Filipijnen bij je bank in be binnenlopen. Van de andere banken weet ik het niet

dit is bij de meeste banken in belgenland zo...

Rich

Citaat van: pjottr op vrijdag 21 januari 2011, 03:44:30
Jouw bank in Ned of Belgie zal internet bankieren hebben Ik doe dit bv via de ABN in Ned maar ook banken in Belgie hebben dit.
Je moet je wel bij je bank aanmelden of bij je bank regelen. Ik doe al mijn transacties van achter mijn computer hier in de Filipijnen  Via de website van je bank kun je inloggen op internetbankieren en vervolgens alle mogelijk transacties online doen Zo ook geld overmaken naar een Filipijnse bankrekening of gewoon rekeningen betalen in Ned. Dit doe ik al jaren Bij ABN kost het â,¬ 5 tot â,¬ 50.000 voor de transactie en daarnaast zijn er nog wat kosten die je bijvoorbeeld door de begunstigde kan laten betalen.Deze kosten worden afgetrokken van het bedrag wat je overmaakt. In mijn geval geef ik de opdracht (bijvoorbeeld) op maandag (moet wel voor  20.00 Ned tijd) en Dinsdag staat het reeds op mijn BPI rekening in Peso.Thats it

Over de opmerking van Rabo welke aangeeft dat Maestro vervalt het volgende

Op  deze website http://www.vanstripnaarchip.nl/  kun je meer info vinden over wat er in Ned gaat komen.
Dit is het antwoord dat ik ontving van Rabo:

Wereldwijd wordt de magneetstrip uitgefaseerd in verband met het vele skimmen van magneetstrippen. In veel landen kan alleen nog maar met de zogenaamde EMV-chip betaald worden. Deze zit gewoon op de europas/wereldpas. Alle passen worden de komende jaren vervangen waardoor u binnenkort ook een pas heeft die 'EMV-proof' is.

Vooralsnog kunt u gewoon nog betalen/pinnen wereldwijd met uw magneetstrip. U kunt meer informatie vinden op www.vanstripnaarchip.nl

Maar ik zou je adviseren om bij je bank internetbankieren aan te vragen en als je dat nog niet hebt hier een rek te openen bij een bank die ook internet bankieren heeft.
In mijn geval is dat de BPI Bank of the Philipines Isles. Het werkt prima

Gr
pjottr

Internetbankieren bestaat al zolang. Ik ben bij KBC en doe het al 6 jaar, en het is inderdaad heel makkelijk.

Maar geld overmaken buiten Europa gaat niet online en daarvoor  moet je naar de bank.
Rich de Nederbelg.