Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Luke

By Fortis Belgie (nu BNP Paribas Fortis) ging dat vroeger en denk nu nog.
Maar de kosten zijn daarom niet minder.

Budgie

Dus als ik het goed lees en heb samengevat betekent dit voor een Belg.
Heb een rekening in België Open er een in Nederland en dan open er een in de Fillipijnen om het goedkoopst en het gemakkelijkst je geld naar de Filistijnen te helpen op de Filippijnen.

Goh wat gemakkelijk!!!!!!

Maar zonder gekheid we zijn allemaal melkkoe bij de bank en het gezegde de klant is koning moeten ze nog steeds leren.
Getting older beats the alternative -dying young

Phille

CitaatInternetbankieren bestaat al zolang. Ik ben bij KBC en doe het al 6 jaar, en het is inderdaad heel makkelijk.

Maar geld overmaken buiten Europa gaat niet online en daarvoor  moet je naar de bank.

Ik ben klant bij Dexia en het internet bankieren werk perfect, maar het is idd wel een feit dat je voor betalingen buiten Europa het door je kantoor moeten laten uitvoeren. Toen ik de betalingen van de voorschotten voor hotel en wedding planner moest uitvoeren heb ik dat via email kunnen regelen, op basis van de offertes hebben ze de betaling uitgevoerd, kwestie van de juiste gegevens te hebben. De betalingsopdrachten werden dan terug gemaild, die printe ik uit, ondertekende ze, scande ze in en stuurde ze terug, bij Dexia (kantoor waar ik klant ben) werd deze werkwijze aanvaard, dus zonder mij te moeten verplaatsen. Vergt iets meer handelingen maar uiteindelijk moest ik mij niet verplaatsen  :thumb:


Pjottr

Tja ik ken de situatie niet in Belgie Ik was in de veronderstelling dat wat ik met mijn Ned bank doe in belgie ook mogelijk is
Nee ik hoef niet naar de bank Ik betaal en ontvang werel wijd met Int Bankieren en zoal ik zei de kosten zijn â,¬ 5 voor de 1e â,¬ 50.000
Dat maakt het voor jullie wel moeilijker
Maar ik neem aan dat jullie ook mijn verhaal over Maestro gelezen hebben? en het antwoord vd Rabo Bank?
Ik neem aan dat dit in Belgie ook zo wordt ingevoerd. belgie behoort tot de wereld toch? en het is de bedoeling om dit wereldwijd in te voeren
Klanten krijgen gewoon nieuwe passen waarmee je hier geld kunt pinnen.Ik snap daarom niet dat zoveel banken er in belgie al een slot op hebben gezet. Dat is echt belachelijk Rabo Ned zegt dat zolang de ATM's wereldwijd niet zijn aangepast blijft de magneetstrip werken en moet je gewoon
geld op kunnen nemen.Maar als ze in Belgie een eigen beleid voeren,dan is de klant wel gedupeerd.
Misschien toch maar aansluiten bij Holland? Oeps ik bedoel dit niet verkeerd he?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Citaat van: pjottr op vrijdag 21 januari 2011, 03:44:30Zo ook geld overmaken naar een Filipijnse bankrekening of gewoon rekeningen betalen in Ned. Dit doe ik al jaren Bij ABN kost het â,¬ 5 tot â,¬ 50.000 voor de transactie en daarnaast zijn er nog wat kosten die je bijvoorbeeld door de begunstigde kan laten betalen.

Pjottr  Bedoel je dat je maar â,¬ 5 betaalt voor een overschrijving tot â,¬ 50.000 ?  Dat lijkt mij laag en als ik bij de tarieven van de ABN kijk dan zie ik Internet Bankieren 0.1% - â,¬ 4,- met een min. van â,¬ 5,50 en een max. van â,¬ 55,-   :confused2:   http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/overzicht/tarieven.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Voor iedereen hier wil ik nogmaals vertellen wat mijn ervaring is.

Ik ben tussen Kerst en Nieuwj. naar Cebu geweest bij m'n vriend. Toen was al bekend dat Maestro niet meer zou werken met m'n Fortis, KBC of Argenta kaart. Ik zag ertegen op, maar omdat CitiBank niet zou meedoen heb ik daar een zichtrekening geopend. De bediende vertelde me als ik in 't buitenland geld afhaal in een CitiBank kantoor, ik daar geen kosten op zou betalen. Dat hebben we dus uitgeprobeerd!
(btw ik heb het eerste jaar gratis gekregen, dus rek. + Maestro bancard)

Ondertussen heeft m'n vriend 2 afhalingen gedaan en idd zoals de bediende zei zonder extra transactiekosten. Je ziet enkel de â,¬/Php omrekening. Op 3/01 heeft hij afgehaald aan 1â,¬=57,97 en op 12/01 heeft hij opnieuw afgehaald aan 1â,¬=56,75. Dus niks extra kosten, je moet wel in een CitiBank kantoor gaan, en dat is meteen de moeilijkheid, die zijn niet overal. In Cebu gaat hij op de H. Osmena Blvd en dat is een vrij groot kantoor met security.
leven en laten leven...

Pjottr

#126
CitaatPjottr  Bedoel je dat je maar € 5 betaalt voor een overschrijving tot € 50.000 ?  Dat lijkt mij laag en als ik bij de tarieven van de ABN kijk dan zie ik Internet Bankieren 0.1% - € 4,- met een min. van € 5,50 en een max. van € 55,-   :confused2:   http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/overzicht/tarieven.html

Correctie je hebt gelijk desalnietemin is het niet duur als je het vergelijkt met andere instellingen
Ik vind een tientje om € 10000 over te maken niet echt veel geld.
Maar misschien denk jij daar anders over
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

@Pjottr  Nee hoor het is niet veel. En als je geluk hebt dat de koers een beetje hoog staat dan is het nog voordelig ook. Ik heb ING bank (NL) en daar is het ongeveer hetzelfde (SHA)  0,1%, met een minimum van â,¬ 5,- en een maximum van â,¬ 50.   :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag 22 januari 2011, 15:06:27
@Pjottr  Nee hoor het is niet veel. En als je geluk hebt dat de koers een beetje hoog staat dan is het nog voordelig ook. Ik heb ING bank (NL) en daar is het ongeveer hetzelfde (SHA)  0,1%, met een minimum van â,¬ 5,- en een maximum van â,¬ 50.   :hoedjeaf:



Ik heb drie dagen geleden â,¬ 3500 overgemaakt via ING Mijn INGbank naar mijn euro rekening op de PI en betaalde daarbij 20 euros aan commissie.

Kano

#129
@Bananacreek  

Dat kan kloppen, dan heb je opgegeven OUR COST, dan komen alle kosten voor de verzender (tenminste dat zegt ING, of de Filipijnse bank toch nog wat inpikt weet ik niet).
Bij OUR COST is het tarief 0,1 % van het bedrag met een mininimum â,¬ 5 en een maximum van â,¬ 50 PLUS de kosten per land en dat is het geval van de Filipijnen â,¬ 15.  
In jouw geval is het dan 0,1% van â,¬ 3500= â,¬ 3,50, maar dat wordt â,¬ 5 (want dat is het minimum) plus de â,¬ 15 is totaal â,¬ 20. Bij OUR COST is het voordeliger om minimaal â,¬ 5000 over te schrijven, want nij â,¬ 5000 is het tarief ook â,¬ 20.

Bij SHARED COST is het ook een tarief 0,1 % van het bedrag met een mininimum â,¬ 5 en een maximum van â,¬ 50, maar ZONDER de kosten per land van â,¬ 15. Ook bij SHARED COST is dus het voordelig tenminste â,¬ 5000 over te schrijven. De kosten die de Filipijnse bank in rekening brengt weet ik niet, dat is is per Filipijnse bank verschillend. Wellicht dat anderen hier nog wat over kunnen melden.

Dit gaat dus alleen over ING NL

:hoedjeaf:


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn