Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Bij SHARED COST is het ook een tarief 0,1 % van het bedrag met een mininimum â,¬ 5 en een maximum van â,¬ 50, maar ZONDER de kosten per land van â,¬ 15. Ook bij SHARED COST is dus het voordelig tenminste â,¬ 5000 over te schrijven. De kosten die de Filipijnse bank in rekening brengt weet ik niet, dat is is per Filipijnse bank verschillend. Wellicht dat anderen hier nog wat over kunnen melden.

En nu de prangende vraag: Bij SHARED COST, hoeveel is de TOTALE kost als je van ING/ABN AMRO naar je (eigen) Filipijnse bankrekening overschrijft  :confused2:

vvjoris

Bij ING BE is het 0,1 % + BTW betalingscommissie met een minimum van â,¬ 7,5 en een maximum van â,¬ 100, met Shared moet er ginder nog iets betaald worden, maar dat hangt dus af van de  :smiley-philippines: bank, met OUR moet je hier extra â,¬ 15 betalen, maar  :smiley-philippines: kennende zullen ze er ginder ook nog wel iets bijlappen.
â,¬ 5000 overmaken kost dus â,¬ 22,5, als je een BDO rekening hebt kun je beter met LCC overmaken, dan kost het â,¬ 4, maar zie in een andere post van mij, fratsen met BDO zijn mogelijk.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Koen

ter info,

Ik hoor zojuist van mijn vader zeggen dat hij in februari zijn Fortis Maestro kaart heeft gebruikt in Thailand/Cambodja. Geen problemen ondervonden. Hij was op het Fortis kantoor geweest en die hebben zijn kaart 'vrijgemaakt' voor de regio.
Hij wist nog te vertellen dat ze een maestro-kaart kunnen 'vrijmaken' voor minimum 3 maanden voor een bepaalde regio. En als er fraude gepleegd wordt, is het uw verantwoordelijkheid (bank zou niet tussenkomen).

En, ik heb onlangs gelezen over prepaid-visa/ prepaid-mastercard. Ken iemand dit, of heeft iemand dit al gebruikt.

Groeten
Koen


Digos


Dat je je kaart kan laten openzetten voor drie maanden is hier al aan bot geweest, en is mogelijk.

Wat betreft de prepaid kaarten voor visa en mastercard, daar zal je overal in de wereld ook wel mee kunnen betalen maar is eerder gericht op mensen met betaalmoeilijkheden en vind het eerder een scheet in een fles.

CitaatWelkom,


Prepaid kaarten zijn aan een grote opmars bezig. De combinatie van de functionaliteit van een kredietkaart en het vermijden van het schuldrisico begint steeds meer mensen aan te spreken.


Een prepaid kaart is een eenvoudig, efficiënt en veilig betaalmiddel.

Men laadt de kaart op met een betaalwaarde en gebruikt ze daarna voor de aankoop van goederen, in het geruststellende besef dat men zijn limiet nooit kan overschrijden en dus nooit in schulden kan raken. Prepaid kaarten werden vroeger altijd in verband gebracht met mensen die een beladen kredietverleden hebben en moeilijk aan een normaal krediet konden komen, maar steeds meer consumenten kiezen bewust voor de flexibiliteit en de gebruiksvriendelijkheid van dit soort betaalmiddel.

De prepaid betaalkaarten zijn een goed kanaal voor online betalingen. Het enige risico dat men loopt, is het bedrag dat op de kaart staat. Mensen raken immers steeds meer bevreesd dat hun bankgegevens in de verkeerde handen zouden kunnen vallen wanneer ze online betalingen verrichten. Met een prepaid betaalkaartkaart hoeft men zich weinig zorgen te maken over fraudeurs.

Bovendien zijn prepaid betaalkaarten ook een uitstekend budgetinstrument, aangezien de gebruiker zelf zijn limiet kan bepalen.


Men ziet volgens het magazine dan ook steeds meer het internationaal gebruik van prepaid kaarten toenemen. Toeristen kunnen daardoor op vakantie immers hun vakantiebudget onder controle houden.

Bovendien worden ze wereldwijd aanvaard.

Bron: http://www.prepaidmasters.be/

Visa of mastercard hou ik altijd achter de hand moest er eens is iets serieus voorvallen in de phils.

Als je naar de phils gaat.....dan weet je normaal ook wel wat je budget is. Ik zie niet echt het nut in van de prepaid.....of je moest betalingsproblemen hebben.

Maar toch bedankt voor de tip
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Nou daar denk ik toch anders over met uw welnemen.  :hoedjeaf:
visa account of master account of paypal account. Hoeveel accounts willen de banken ons aangesmeerd hebben om de laatste centen uit de zak te troggelen of......de volledige macht over de financiele wereld willen bewerkstelligen?

De prepaidcard gebruik ik voornamelijk om online betalingen te doen en als extra voorziening naast de cash in mijn zak. Hierdoor hoef je niet met je echte visa of meastrocard op zak te lopen, welke direct verbonden is met je salarisrekening en bij verlies of diefstal voor echte problemen kan zorgen.  Leuke bijkomstigheid is dat men er ook bedragen op kan storten vanuit het buitenland.  :biggrinn:

zo'n scheet in de fles is het dus niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Welke prepaid card heb je Amice? En wat zijn de jaarlijkse kosten?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

rony

Voor de dexia klanten in belgie .. zoals ikzelf
Je kan je maestro laten activeren voor 3 maand .
Vermits ik eind aug vertrek even binnenspringen in de bank begin aug .
:applaus: :applaus: :applaus:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Amice

Visa wallet.
Opgelet want die is er in verschillende soorten te verkrijgen. Pas nog ondekte ik dat je die ook van mercury drug kunt krijgen en er suki punten op kunt zetten. Maar ja ik heb er al een.

Kosten vallen mee:
p110 voor de aanmaak  en pas en p10 per gestort bedrag.
De pas dient wel ieder jaar verlengt te worden met dezelfde kosten
Bij atm opname en gebruik geen kosten of in bepaalde gevallen steeds p10, internettransactie kost p50 dacht ik
nodig:
1 idcard en zakgeld om erop te zetten  :biggrinn:
waar:
Rcbc bank (visa)
Ps bank (master card)
maar er zullen er beslist meer zijn

te vergelijken als internationale chipknip
Maximum bedrag per maand is p100.000,
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

#138
Bedankt Amice   :thumb: De Mercury Drug card is dacht ik feitelijk een Citibank card met korting op Mercury Drug produkten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Er zullen meerdere MD cards zijn maar de sukicard is met punten en iedere punt is 1 piso waard, je kunt bij mercury ook met suki card betalen.
Wellicht dat citibank dan de huisbankier van MD is  :weetikniet:
Iig kun je de visa wallet ook in MD uitvoering krijgen bij RCBC


:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent