Let's see hoe Airphil Express reageert

Gestart door vvjoris, dinsdag 16 oktober 2012, 18:20:14

Vorige topic - Volgende topic

Koen

Bij PAL heb ik verleden jaar een retourvlucht geboekt voor 2 personen van Manila naar Puerto Princesa (dat koste toen 9792 php + 1210 php taks). Omdat we toen niet van Puerto Princesa wilden/konden vertrekken, maar wel vanuit El Nido heb ik een refund gevraagd voor de terugvlucht. Dit ging volgens PAL, maar alleen nadat we de heenvlucht hadden genomen.
Na de heenvlucht moesten we gewoon e-mail sturen naar PAL, en een dikke maand later stond er 4173 php terug op mijn VISA kaart. Ik was wel een beetje verbaast dat het geld gestort was. Refund kan wel, maar in dit geval gaat het op vraag van klant, en niet omdat de vliegtuigmaatschappij zijn verbintenis niet kan nakomen.

vvjoris

 :clapping: Toch al antwoord gekregen (na 17 uur, dat lijkt me héél snel, zelfs voor  :belgiesmiley: normen)
:denk: Het is wel niet echt een antwoord...ze zeggen dat ze antwoord zullen geven ....


Citaat

"Please expect a reply from onlinesupport@airphilexpress.com."


Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PHwaarde

Citaat van: vvjoris op woensdag 17 oktober 2012, 23:32:26
:clapping: Toch al antwoord gekregen (na 17 uur, dat lijkt me héél snel, zelfs voor  :belgiesmiley: normen)
:denk: Het is wel niet echt een antwoord...ze zeggen dat ze antwoord zullen geven ....


Citaat

"Please expect a reply from onlinesupport@airphilexpress.com."




Ik zou die verwaching maar heel vlug naar beneden gaan bijstellen. Bij Cebu kreeg ik al 4 keer zo'n automatisch antwoord dat ze binnen 7 dagen zouden reageren. Niet dus. Ik wacht nog steeds  :neeneenee:

vvjoris

Citaat van: PHwaarde op donderdag 18 oktober 2012, 09:27:56
Citaat van: vvjoris op woensdag 17 oktober 2012, 23:32:26
:clapping: Toch al antwoord gekregen (na 17 uur, dat lijkt me héél snel, zelfs voor  :belgiesmiley: normen)
:denk: Het is wel niet echt een antwoord...ze zeggen dat ze antwoord zullen geven ....


Citaat

"Please expect a reply from onlinesupport@airphilexpress.com."




Ik zou die verwaching maar heel vlug naar beneden gaan bijstellen. Bij Cebu kreeg ik al 4 keer zo'n automatisch antwoord dat ze binnen 7 dagen zouden reageren. Niet dus. Ik wacht nog steeds  :neeneenee:

:denk: :denk: :denk: Het was geen automatisch antwoord, maar een echte mail door een echte persoon geschreven ...

Het gaat hier over 'Let's see' ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: PHwaarde op donderdag 18 oktober 2012, 09:27:56


Ik zou die verwaching maar heel vlug naar beneden gaan bijstellen.


Niet dus....

De 3555 pesos staan vandaag 'toegevoegd' op mijn credit card

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

:thankyoufw5: Airphill Express, but next time please faster or  :moord:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

xav

Citaat van: vvjoris op vrijdag 19 oktober 2012, 17:39:46
Citaat van: PHwaarde op donderdag 18 oktober 2012, 09:27:56


Ik zou die verwaching maar heel vlug naar beneden gaan bijstellen.


Niet dus....

De 3555 pesos staan vandaag 'toegevoegd' op mijn credit card

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

:thankyoufw5: Airphill Express, but next time please faster or  :moord:

hebben ze een mail gestuurd of gewoon het geld terug op uw credit card gezet..?

vvjoris

Geen mail gezien als antwoord...het geld stond er ineens op, maar dus eigenlijk 800 pesos te weinig (ik had extra betaald om op rij 1 of 2 te zitten en ook iets om tot 30 kg bagage te mogen meenemen, en dat krijg ik blijkbaar niet terug, of anders hebben ze gewoon een 'filipino way of calculating' zodat ze de witneus toch nog wat kunnen rollen, ook als hij niet vliegt...)

Het is allemaal zo erg niet, het is tenslotte low cost, van die enkele pesos zal ik niet sterven, maar het stoort me wel dat de refund zolang moet duren. Voor hen is dt maar tik tik tik op een keyboard en dat is in orde, maar 't is de  :smiley-philippines: é, er moeten 10 papieren aan te pas komen, en het passeert waarschijnlijk ook tien handen, en het dossier wordt door tien ogen nagekeken.... Een goeie service had natuurlijk geweest hadden ze me zelf op de Cebu Pacific vlucht gezet de nacht voordien, en me wat Hong Kong dollars gegeven om op de luchthaven te spenderen, maar van een low cost kan je dat dus niet verwachten.... Was het Ryanair geweest, het had niet veel verschil gemaakt, denk ik.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Baliw-katok

Citaat van: vvjoris op vrijdag 19 oktober 2012, 17:39:46
De 3555 pesos staan vandaag 'toegevoegd' op mijn credit card

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:


:thumb:


Citaat van: Baliw-katok op dinsdag 16 oktober 2012, 22:33:00
Joris, je hebt volkomen gelijk maar ik vrees toch dat je de wind Van Vooren zult krijgen.  :dontknow:

Baliw had het dus verkeerd .... de aanhouder wint !   :thumb:

vvjoris

Toch nog mailtje gekregen....

"We would like to inform you that based on the feedback we received from our Accounting Department, your refund has already been processed last October 15, 2012. "

"already" schrijven ze dan  :lachen:

Over die 800 pesos 'tekort' natuurlijk geen woord.... :biggrinn:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.