De koers die ING hanteert bij pinnen met de Maestro betaalkaart

Gestart door Kano, vrijdag 19 oktober 2012, 02:52:16

Vorige topic - Volgende topic

Kano

In een artikel in de Telegraaf wordt uit een reactie van de ING duidelijk hoe deze de koers bepaalt bij pintransacties met de Maestro betaalkaart.  Het relevante gedeelte is ietwat aangepast hieronder opgenomen.Het oorspronkelijke artikel staat hier  http://www.telegraaf.nl/overgeld/financielevraagbaak/13093559/__Welke_koers_wordt_gebruikt_bij_pinnen_in_het_buitenland___.html

Allereerst is het advies altijd de lokale munteenheid te kiezen bij het afrekenen in het buitenland. Sommige winkels en banken bieden de mogelijkheid om direct af te rekenen in euro's. De bank of winkel rekent in dat geval zelf het bedrag om naar euro's. De klant betaalt dan bijna altijd meer dan bij de ING.

ING berekent 1 procent koersopslag als de transactie plaatsvindt in vreemde valuta. Wordt de transactie in euro's gedaan, dan berekenen we geen koersopslag. Bij een geldopname bij een automaat worden er bij klanten met een BasisPakket 2 euro in rekening gebracht (dit tarief geldt niet voor Betaal- en RoyaalPakkethouders).

Er worden in de markt verschillende koersen gehanteerd: zoals koersen voor transacties met betaalpassen (zoals hier), koersen voor geld overmaken naar het buitenland en koersen die worden gehanteerd bij het wisselen van vreemde valuta bij het ING kantoor of bij Travelex. In dit geval is er sprake van een transactie met een betaalpas. De Betaalpas van ING is voorzien van Maestro, een betaalmerk van MasterCard. De ING gebruikt de wisselkoersen die MasterCard aanlevert. Dat is meteen ook de exacte koers die wij hanteren voor klanten, die wijkt niet af. MasterCard stelt de koersen van de meest gebruikte valuta beschikbaar op: https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html . Deze koersen kunnen afwijken van de koersen die op de website oanda staan.

Over het verschil tussen een reservering en een daadwerkelijke boeking. Op het moment dat een transactie met een betaalpas in vreemde valuta gemaakt wordt, wordt het bedrag een eerste reservering op basis van de gemiddelde weekkoers van MasterCard. Dat kan dus afwijken van de koers die in rekening wordt gebracht bij de boeking. In de reservering is ook nog geen 1 procent koersopslag en eventuele geldautomaattransactie kosten (2 euro) doorberekend. Voor de Betaalpas wordt de koers gebruikt van de dag van de transactie. Het klopt dat er een verschil kan zitten in die twee bedragen. Allereerst door het doorberekenen van de 1 procent koersopslag (door de ING), maar ook omdat de daadwerkelijke koers van de boeking kan afwijken van de gemiddelde weekkoers die voor de reservering wordt gebruikt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

Per 1 Juni gaat de ING per transactie buiten de EU 2,25 in rekening brengen  :negatief: Gaat vanaf dan dus 6,50 per transactie kosten pffff
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: boldy op donderdag 30 april 2015, 18:04:26
Per 1 Juni gaat de ING per transactie buiten de EU 2,25 in rekening brengen  :negatief: Gaat vanaf dan dus 6,50 per transactie kosten pffff

Tenzij je een betaalpakket hebt waarvoor ze ieder kwartaal (nu) 9,90 in rekening brengen. Die zullen ze dan ook wel verhogen maar als je veel in het buitenland pint is het altijd nog goedkoper, lijkt me.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Amice ik heb dat pakket en kreeg gisteren de mededeling dat dat ook voor het Betaal of Royalpakket  geld.
Het beste word dus cash geld mee te nemen.

ps
Ik betaal 9 euro per kwartaal trouwens.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: boldy op donderdag 30 april 2015, 19:57:19
Amice ik heb dat pakket en kreeg gisteren de mededeling dat dat ook voor het Betaal of Royalpakket  geld.
Het beste word dus cash geld mee te nemen.

ps
Ik betaal 9 euro per kwartaal trouwens.

verdomd je hebt gelijk nu lees ik het ook.
Dat betekent dus dat ook de ING de bankenmaffia fee gaat invoeren en dan heeft dat betaal of royaal pakket ook weinig zin meer.

Ja klopt ook 9,00 per kwartaal maar tot nog toe waren de atm opnamen dan gratis en die gaan dus per 1 juli 2,25 kosten.
Als je dan pinned bij een BDO of andere filipijnse bank betaal je dus naast die 2,25 ook nog eens P200 per transactie voor een opname van p10000=â,¬200 en komen de kosten dan totaal op â,¬6,25 daarvoor te liggen dat is wel mooi 3,2%. Als je dan ook nog de kosten van zo'n pakket moet betalen worden de kosten per pin nog hoger.

Het wordt steeds gekker in deze wereld van graaiers.

Een verklaring waarom geven ze niet eens. :weetikniet:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Een rede om ook die transactie kosten door te voeren voor de royaal of betaalpakket geven ze inderdaad niet.
Wat dat pakket betreft ga ik eens kijken of er nog wel voordelen zijn ten opzichte van een goedkoper pakket want anders betaal ik een paar euro meer voor de kat zijn kloten.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

PHwaarde

Je zou ook vooraf geld kunnen overmaken naar de Filipijnse bankrekening van je vrouw, & gewoon met die PH bankpas pinnen bij de ATM. Heb je gedurende je verblijf ook geen last van koersschommelingen & verwaarloosbare opnamekosten :)

panshit

Ik stap over op triodos bank geen extra kosten pinnen in het buitenland kost 16,50 per kwartaal.Kun je online aanvragen.
Eerst laten ze de belastingbetaler de bank redden nu zijn ze gered nu gaan ze bij die zelfde belasting betaler langs een omweg noch meer geld halen.Wij Nederlanders slikken dit allemaal maar.

Waar is het moraal?
Zakken Vullers meer zijn het niet .
Veel mensen in armoede moeten naar de voedselbank.
Zij gaan naar huis met een paar miljoen aan bonus.
De arbeider die zich de kolere moet werken tot zijn 67 jaar en dan blij mag zijn als er noch en beetje pensioen overblijft.
Allemaal overstappen naar een andere bank gewoon een lesje leren laar niet meer met je spelen.

Panshit

Amice

Citaat van: panshit op vrijdag  1 mei 2015, 14:08:33
Ik stap over op triodos bank geen extra kosten pinnen in het buitenland kost 16,50 per kwartaal.Kun je online aanvragen.
Eerst laten ze de belastingbetaler de bank redden nu zijn ze gered nu gaan ze bij die zelfde belasting betaler langs een omweg noch meer geld halen.Wij Nederlanders slikken dit allemaal maar.

Waar is het moraal?
Zakken Vullers meer zijn het niet .
Veel mensen in armoede moeten naar de voedselbank.
Zij gaan naar huis met een paar miljoen aan bonus.
De arbeider die zich de kolere moet werken tot zijn 67 jaar en dan blij mag zijn als er noch en beetje pensioen overblijft.
Allemaal overstappen naar een andere bank gewoon een lesje leren laar niet meer met je spelen.

Panshit

:thumb:


Ik had zijdelings er wat over gelezen van die bank maar net even gekeken.
Hun opzet klinkt goed, ik hou ze nog even in de gaten.

https://www.triodos.nl/nl/particulieren/

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde