De koers die ING hanteert bij pinnen met de Maestro betaalkaart

Gestart door Kano, vrijdag 19 oktober 2012, 02:52:16

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: boldy op donderdag 30 april 2015, 18:04:26
Per 1 Juni gaat de ING per transactie buiten de EU 2,25 in rekening brengen  :negatief: Gaat vanaf dan dus 6,50 per transactie kosten pffff
Jullie hebben al jaren mazzel AbnAmro kost al jaren 2.25 per opname buiten de EU Ergo ik weet niet beter dan dat het altijd al zo was.
Dan is die ING handel toch nog niet zo slecht als ze er nu pas mee komen
Blijven trouwens money suckers ook hier in dit land.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

Citaat van: Pjottr op zaterdag  2 mei 2015, 06:35:06
Citaat van: boldy op donderdag 30 april 2015, 18:04:26
Per 1 Juni gaat de ING per transactie buiten de EU 2,25 in rekening brengen  :negatief: Gaat vanaf dan dus 6,50 per transactie kosten pffff
Jullie hebben al jaren mazzel AbnAmro kost al jaren 2.25 per opname buiten de EU Ergo ik weet niet beter dan dat het altijd al zo was.
Dan is die ING handel toch nog niet zo slecht als ze er nu pas mee komen
Blijven trouwens money suckers ook hier in dit land.


:neeneenee:
ING heeft dat feitelijk ook al jaren maar heeft/ had opname per atm gratis binnen het betaal en ik dacht ook royaal pakket en voor die pakketten dien je dus extra te betalen.

Als ze nu dus die 2,25 per opname gaan berekenen heeft dat pakket dus geen nut meer en waarom zou je daar dan nog voor betalen? In dit geval is het dan beter om een van de goedkopere pakketten te nemen.
Ik weet echter niet hoe het bij andere banken geregeld is maar bij ING dien je hoe dan ook een of ander pakket te kiezen, het is daar blijkbaar niet meer mogelijk om een betaalrekening te hebben anders dan met door de ING opgevoerde tierelantijntjes.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Donnie

Bij de Rabo is het volgens mij ook gewoon gratis met diverse betaalpaketten. Je betaalt al genoeg aan kosten (betaalpakket, de oplag van de bank op de werkelijke koers). Met 2,25 per transactie is het in veel landen al met 1-2 transacties voordeliger in 1 keer een son geld over te storten maar een buitenlandse rekening, bijvoorbeeld die van je partner of van jezelf als je een buitenlandse rekening hebt, de doorsnee toerist heedt pech. Of een bundel contanten mee en die daar wisselen. Niet meer pinnen buiten de EU...lijkt wel of we terug in de tijd gaan.

De ING rekent minimaal 6 euro (0,1% van het over te maken bedrag zeg ik uit mijn hoofd?) dus als je ter in landen bent waar ze meer dan 4,75 rekenen voor geld opname bij de ATM met een buitenlandse  (lees: Nederlanse) pas dan is de keus makkelijk: niet meer pinnen maar geld overschrijven of meenemen.

panshit

Er is denk ik een misverstand een Filipijnse bank rekent ook geld als je op neemt met pinnen.Daarbij moet je een bedrag op de rekening laten staan anders word de rekening dood.Als je daar bij op telt de kosten van het overmaken van een Nederlandse bank naar de Filipijnen.Het goedkoopste is de TRIODOS bank rekent geen opname kosten je krijgt gratis een wereld pas je kunt pinnen als de koers goed is. de driemaandelijkse kosten zijn 16,50 kijk op de website www.triodos.Ik zelf ben al overgestapt je hebt alleen een probleem je moet in Nederland zijn voor je pin code.Heb ze nu een email gestuurd of ik daar iemand in Nederland voor kan machtigen.

Panshit

Amice

Citaat van: panshit op zaterdag  2 mei 2015, 08:06:46
Er is denk ik een misverstand een Filipijnse bank rekent ook geld als je op neemt met pinnen.Daarbij moet je een bedrag op de rekening laten staan anders word de rekening dood.Als je daar bij op telt de kosten van het overmaken van een Nederlandse bank naar de Filipijnen.Het goedkoopste is de TRIODOS bank rekent geen opname kosten je krijgt gratis een wereld pas je kunt pinnen als de koers goed is. de driemaandelijkse kosten zijn 16,50 kijk op de website www.triodos.Ik zelf ben al overgestapt je hebt alleen een probleem je moet in Nederland zijn voor je pin code.Heb ze nu een email gestuurd of ik daar iemand in Nederland voor kan machtigen.

Panshit

Accepteren ze ook een buitenlands adres voor zo een rekening?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: panshit op zaterdag  2 mei 2015, 08:06:46
Het goedkoopste is de TRIODOS bank rekent geen opname kosten je krijgt gratis een wereld pas je kunt pinnen als de koers goed is. de driemaandelijkse kosten zijn 16,50 kijk op de website www.triodos.Ik zelf ben al overgestapt je hebt alleen een probleem je moet in Nederland zijn voor je pin code.Heb ze nu een email gestuurd of ik daar iemand in Nederland voor kan machtigen.

Panshit

Hieruit kan worden opgemaakt dat u nog niet over een pincode beschikt.

Hoe weet je dan dat bij opname aan een Filippijnse ATM er geen Filippijnse kosten worden aangerekend?

Amice

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  2 mei 2015, 09:49:26
Citaat van: panshit op zaterdag  2 mei 2015, 08:06:46
Het goedkoopste is de TRIODOS bank rekent geen opname kosten je krijgt gratis een wereld pas je kunt pinnen als de koers goed is. de driemaandelijkse kosten zijn 16,50 kijk op de website www.triodos.Ik zelf ben al overgestapt je hebt alleen een probleem je moet in Nederland zijn voor je pin code.Heb ze nu een email gestuurd of ik daar iemand in Nederland voor kan machtigen.

Panshit

Hieruit kan worden opgemaakt dat u nog niet over een pincode beschikt.

Hoe weet je dan dat bij opname aan een Filippijnse ATM er geen Filippijnse kosten worden aangerekend?

Tuurlijk worden die wel aangerekend door de Filippijnse banken maffia maar daar heeft panshit het niet over, wel over de triodos bank.
Maar ook die rekent feitelijk kosten aan maar dan per kwartaal en eveneens voor een pakket net als ING.
Overigens zijn die kosten wel bijna het dubbele wat ING voor zijn betaalpakket rekende.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Voor Belgen is Argenta dan wel de goedkoopste. Gratis pinkaart,kredietkaart en verder geen kosten voor beheer,opname en overschrijvingen.

Vroeger was Argenta ook aanwezig in Nederland, ik weet niet of dit nu nog het geval is.

Overigens kan je met een bankkaart niet pinnen in het buitenland zolang je niet minstens 1 verrichting (aan ATM) hebt uitgevoerd in het land van uitgifte.

Dit geld zowel voor een eenvoudige bankpas (Maestro) als voor een kredietkaart (Visa/Mastercard)

Luke

Citaat van: panshit op zaterdag  2 mei 2015, 08:06:46
Er is denk ik een misverstand een Filipijnse bank rekent ook geld als je op neemt met pinnen.Daarbij moet je een bedrag op de rekening laten staan anders word de rekening dood.Als je daar bij op telt de kosten van het overmaken van een Nederlandse bank naar de Filipijnen.Het goedkoopste is de TRIODOS bank rekent geen opname kosten je krijgt gratis een wereld pas je kunt pinnen als de koers goed is. de driemaandelijkse kosten zijn 16,50 kijk op de website www.triodos.Ik zelf ben al overgestapt je hebt alleen een probleem je moet in Nederland zijn voor je pin code.Heb ze nu een email gestuurd of ik daar iemand in Nederland voor kan machtigen.

Panshit

Ik lees dit van de ww.triodos.nl website:

Wat kost pinnen in het buitenland?

- Geld opnemen of betalen in euro's met uw particuliere Wereldpas is gratis. 
    - Heeft u een Zakelijke Wereldpas, dan zijn de kosten 0,07 cent per transactie.
- Voor het betalen met uw pas in vreemde valuta brengen wij de volgende kosten in rekening; 1% koersopslag over het betaalde bedrag.
- Voor het opnemen van geld met uw pas in vreemde valuta brengen wij de volgende kosten in rekening; â,¬ 2,25 per transactie + 1% koersopslag over het opgenomen bedrag. Kijk hier voor de actuele wisselkoersen.


In welk land heb je die rekening geopend?

panshit

Vreemd nu staat er inderdaad kosten 2,25 volgens mij is dit snel aangepast