De koers die ING hanteert bij pinnen met de Maestro betaalkaart

Gestart door Kano, vrijdag 19 oktober 2012, 02:52:16

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  2 mei 2015, 10:32:25
Voor Belgen is Argenta dan wel de goedkoopste. Gratis pinkaart,kredietkaart en verder geen kosten voor beheer,opname en overschrijvingen.

Vroeger was Argenta ook aanwezig in Nederland, ik weet niet of dit nu nog het geval is.

Overigens kan je met een bankkaart niet pinnen in het buitenland zolang je niet minstens 1 verrichting (aan ATM) hebt uitgevoerd in het land van uitgifte.

Dit geld zowel voor een eenvoudige bankpas (Maestro) als voor een kredietkaart (Visa/Mastercard)

Mja vreemd, ze hebben wel een .nl website maar nergens kantoren of adressen te vinden op die website.  :weetikniet:

http://argenta.nl/nl/

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  2 mei 2015, 10:32:25
Voor Belgen is Argenta dan wel de goedkoopste. Gratis pinkaart,kredietkaart en verder geen kosten voor beheer,opname en overschrijvingen.

Vroeger was Argenta ook aanwezig in Nederland, ik weet niet of dit nu nog het geval is.

Overigens kan je met een bankkaart niet pinnen in het buitenland zolang je niet minstens 1 verrichting (aan ATM) hebt uitgevoerd in het land van uitgifte.

Dit geld zowel voor een eenvoudige bankpas (Maestro) als voor een kredietkaart (Visa/Mastercard)

Heeft iemand ervaring pinnen met een Argenta debet kaart in PH? Zeggen wel gratis maar eventuele "lokale" kosten kunnen wel aangerekend worden. En dan nog de wisselkoers...??

Overschrijven van een Argenta zichtrekening naar een niet-Euro land (PH) gaat enkel via kantoor.

pierrevanwies

Citaat van: Luke op zaterdag  2 mei 2015, 12:55:16
Citaat van: Pinocchio op zaterdag  2 mei 2015, 10:32:25
Voor Belgen is Argenta dan wel de goedkoopste. Gratis pinkaart,kredietkaart en verder geen kosten voor beheer,opname en overschrijvingen.

Vroeger was Argenta ook aanwezig in Nederland, ik weet niet of dit nu nog het geval is.

Overigens kan je met een bankkaart niet pinnen in het buitenland zolang je niet minstens 1 verrichting (aan ATM) hebt uitgevoerd in het land van uitgifte.

Dit geld zowel voor een eenvoudige bankpas (Maestro) als voor een kredietkaart (Visa/Mastercard)

Heeft iemand ervaring pinnen met een Argenta debet kaart in PH? Zeggen wel gratis maar eventuele "lokale" kosten kunnen wel aangerekend worden. En dan nog de wisselkoers...??

Overschrijven van een Argenta zichtrekening naar een niet-Euro land (PH) gaat enkel via kantoor.


   :ikkeniebegrijp:  ik ben bij axa in  :belgiesmiley:  en stuur gewoon enkele malen per jaar een fax met een internationale overschrijving naar de bank in bels en een week of zo later staan mijn euros komende van de zichtrekening bij axa hier bij BPI op mijn euro rekening.

Pinocchio

Citaat van: Luke op zaterdag  2 mei 2015, 12:55:16
Heeft iemand ervaring pinnen met een Argenta debet kaart in PH? Zeggen wel gratis maar eventuele "lokale" kosten kunnen wel aangerekend worden. En dan nog de wisselkoers...??

Overschrijven van een Argenta zichtrekening naar een niet-Euro land (PH) gaat enkel via kantoor.

Voor de Filippijnen is het intussen al een paar jaar geleden dat ik nog eens met een bankkaart geld uit de ATM heb gehaald vooral door die 200 peso extra die wordt aangerekend. Ik dacht trouwens dat het ooit 100 pesos was.

De wisselkoers is ongveer dezelfde van een kredietkaart.

Ik gebruik mijn bankkaart regelmatig in het buitenland en als er ter plaatse een tax bijkomt dan zie je dat alvorens je pincode in te vullen.

De Filippijnen zijn trouwens niet het enige land waar je een extra taks moet betalen op een geldafhaling bij een automaat, maar het af te halen bedrag is dan wel hoger waardoor deze taks verwaarloosbaar wordt.

Ik moet wel elke keer naar mijn Argenta kantoor om aan te vragen dat mijn bankkaart bruikbaar is in het land waar ik naartoe reis (buiten Europa)

Argenta zelf rekent geen kosten aan.

panshit

MISSCHIEN INTERESSANT.

Ik heb het volgende gedaan.
Maak nu met ideal geld over op mijn account bij skrill prepaid mastercard gratis.
Met deze prepaid mastercard kan ik vrijwel overal betalen.
Dus geen 200 peso pin kosten Filipijnen.
Geen 2,25 kosten bij de Nederlandse bank.
Nooit veel cash geld op zak.
De kosten zijn bij skrill 10 euro per jaar.
Bij betalingen 1,9 procent koers op slag is dus altijd voordeliger dan pinnen.
Bij een gunstige koers zet je veel geld op Skrill account.
Deze card is on line aan te vragen bij skrill.

Panshit




Luc

Citaat van: panshit op zondag 23 augustus 2015, 00:41:13
MISSCHIEN INTERESSANT.

Ik heb het volgende gedaan.
Maak nu met ideal geld over op mijn account bij skrill prepaid mastercard gratis.
Met deze prepaid mastercard kan ik vrijwel overal betalen.
Dus geen 200 peso pin kosten Filipijnen.
Geen 2,25 kosten bij de Nederlandse bank.
Nooit veel cash geld op zak.
De kosten zijn bij skrill 10 euro per jaar.
Bij betalingen 1,9 procent koers op slag is dus altijd voordeliger dan pinnen.
Bij een gunstige koers zet je veel geld op Skrill account.
Deze card is on line aan te vragen bij skrill.

Panshit

Ik zie toch

Cash withdrawal*
*Local ATM surcharges may apply. EUR 1.80

For transactions involving currency conversion Skrill adds a fee of between 2.99% and 4.99%** to the wholesale exchange rate we offer.

https://www.skrill.com/en/personal/fees/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

panshit

Vraag
Ik wil iedere maand geld overmaken naar mijn Filipijnse bankrekening.Welke bank is het beste om te nemen?Rekend de Filipijnse bank ook geld voor het binnen komen van het geld uit het buitenland?Weten jullie ook wat zijn zo,n beetje de voorwaarden hier bij de bank?
Alvast bedankt
Panshit


Digos

Wij maken nooit geld over via de bank in  :belgiesmiley: naar onze rekening in de phils (Metrobank).

We doen het via MoneyTrans http://www.moneytrans.eu/be/promotions/philippines-5-seulement-le-meilleur-taux-de-change cash of pinnen kan je.

Kost je 5 € per transaction, van 1€ tot 3000€ zonder dat ze dan vragen stellen.

Komt altijd perfect aan bij Metrobank, en nee die rekenen geen extra fee aan bij ontvangst.

Voor de rest heel makkelijk......pinnen overal met je ATM card van Metrobank daar en je hoeft die 200ph boeven fee niet meer te betalen met je gewone kaart per afhaling.

Je betaald éénmaal 250ph voor de overschrijving hier via Moneytrans...thats it!!!

IPV iedere maand geld over te maken....misschien overmaken in één keer.....kost je dan maar 5€/250ph

Zo maar een gedacht hé.

:thumb:


LIVE ONCE - LIVE IT

jiggy

Kan je met Moneytrans geld overmaken via internet of moet je daarvoor bij één van hun agenten terecht?
Indien dit laatste, dan kan dit, afhankelijk van je eigen woonplaats, veel duurder uitkomen dan 200 php, vrees ik.