(goedkoop) verblijf in en nabij Butuan city

Gestart door Quezonboy, maandag 3 december 2012, 18:44:06

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Hoi

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin (en haar moeder die per sé meemoet) naar haar familie te gaan in Butuan city, komende lente. De laatste keer dat mijn vriendin bij haar familie verbleef werd ze zwaar ziek waarschijnlijk door het drinkwater dus lijkt het me beter om elders te verblijven. Weet iemand een goed en eventueel goedkoop accomondatie in en om nabij Butuan City, bijvoorkeur met goed eten dan wel in de buurt verkrijgbaar?  :floet:
Het is in eerste instantie voor mij en vriendin en eventueel haar moeder.
Ik hoop snel van jullie te horen!


gosternokke


Almont City Hotel   San Jose Street, Tel. 3425263, Fax: 3415010

Almont Inland Hotel   J.C. Aquino Avenue, Tel. 3420200

Balanghai Hotel   Bacolod Street, Doongan, Tel. 3423064

Dotties Place , J.C. Aquino Avenue, Tel. 3414575

Echelon Plaza Hotel, Villanueva Street, Tel. 3415245

Embassy Hotel, Montilla Boulevard, Tel. 3424883

Emerald Villa Hotel, Villanueva Street, Tel. 2252141

Gardenville Hotel, Baan, National Highway, Tel. 3425103, Fax: 3428449

Hensonly Plaza Inn, San Francisco Street, Tel. & Fax: 2252040

Hotel Karaga   Montilla Boulevard, Tel. 3416405, Fax: 3415260

Imperial Hotel, San Francisco Street, Tel. 3415319

Royal Plaza Hotel, T. Calo Street, Tel. 3415125

Tubay Mountainbeach Resort   La Fraternidad, Tubay, Tel. 3423540

gosternokke

Ziek van drinkwater ?   :ikkeniebegrijp:  Nooit van gehoord dat iemand van die flesjes met drinkwater, wat men in  :smiley-philippines:  dan mineral noemt ziek werd.

Ik heb met geen van de hotels ervaring want ik slaap altijd bij familie in Butuan, nooit in hotel.

  Wellicht hebben sommige wel recencies op Tripadvisor .


Quezonboy

#4
Citaat van: gosternokke op maandag  3 december 2012, 19:24:24
Ziek van drinkwater ?   :ikkeniebegrijp:  Nooit van gehoord dat iemand van die flesjes met drinkwater, wat men in  :smiley-philippines:  dan mineral noemt ziek werd.

Ik heb met geen van de hotels ervaring want ik slaap altijd bij familie in Butuan, nooit in hotel.

 Wellicht hebben sommige wel recencies op Tripadvisor .

Hoe goed is de familie in Butuan behuisd? Mijn vriendin verbleef in een huis met zeker 8 personen. Ze is in elk geval besmet geraakt met een parasiet die meestal via het drinkwater binnenkomt, ik weet niet hoe ze aan drinkwater kwam maar ze zei dat de parasiet waarschijnlijk in het drinkwater kwam door het regenwater. Bedankt voor de tip.

gosternokke

Regenwater is  GEEN  Drinkwater.    Wel voor iemand die dat van kleins af aan gewend is .    Niet als je gewend bent om goed drinkwater te drinken.  Dat is vragen om problemen.

Je kan beste  zo een gallon kopen met  mineral water, dan hoef je steeds geen nieuwe gallon te kopen ,je kan die dingen gewoon laten bijvulling  bij de refillingstation.  En dus niet weer ergens aan de kraan hangen  om bij te vullen  :negatief:

Meetal als ik bij familie daar slaap koop in zo een blauwe  20 litercontainer. Daar zet vanonder een kraantje  ,dus makkelijk water tappen, en kleine flesjes vullen voor onderweg. Ook deze kan je gewoon bij de refilling laten hervullen met goed drinkwater, kost zoiets 60 peso  voor 20 liter,misschien niet overal in  :smiley-philippines:  dezelfde prijs   :weetikniet:

 

Amice

Citaat van: gosternokke op dinsdag  4 december 2012, 08:17:01
Regenwater is  GEEN  Drinkwater.    Wel voor iemand die dat van kleins af aan gewend is .    Niet als je gewend bent om goed drinkwater te drinken.  Dat is vragen om problemen.

Je kan beste  zo een gallon kopen met  mineral water, dan hoef je steeds geen nieuwe gallon te kopen ,je kan die dingen gewoon laten bijvulling  bij de refillingstation.  En dus niet weer ergens aan de kraan hangen  om bij te vullen  :negatief:

Meetal als ik bij familie daar slaap koop in zo een blauwe  20 litercontainer. Daar zet vanonder een kraantje  ,dus makkelijk water tappen, en kleine flesjes vullen voor onderweg. Ook deze kan je gewoon bij de refilling laten hervullen met goed drinkwater, kost zoiets 60 peso  voor 20 liter,misschien niet overal in  :smiley-philippines:  dezelfde prijs   :weetikniet:
 

Inderdaad niet nee want ik betaal(in manila notabene) slechts 28 peso voor dezelfde gallon.
De lege gallon nieuw kost hier overigens P99- p150

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Snap ik, In manila zit er op ieder hoek van de straat wel een refillingstation, bij wijze van spreken.  In Roxas zitten er wel geteld 2 in de hele stad.  Dus  die 2 kunnen makkelijk een prijsafspraak maken om zo de prijs hoog te houden.  Zodra er meer concurrentie komt gaat de prijs wel naar benee.

Herbie

Citaat van: gosternokke op dinsdag  4 december 2012, 08:17:01
Regenwater is  GEEN  Drinkwater.  Wel voor iemand die dat van kleins af aan gewend is .  Niet als je gewend bent om goed drinkwater te drinken.  Dat is vragen om problemen.

Je kan beste  zo een gallon kopen met  mineral water, dan hoef je steeds geen nieuwe gallon te kopen ,je kan die dingen gewoon laten bijvulling  bij de refillingstation.  En dus niet weer ergens aan de kraan hangen  om bij te vullen  :negatief:

Meetal als ik bij familie daar slaap koop in zo een blauwe  20 litercontainer. Daar zet vanonder een kraantje  ,dus makkelijk water tappen, en kleine flesjes vullen voor onderweg. Ook deze kan je gewoon bij de refilling laten hervullen met goed drinkwater, kost zoiets 60 peso  voor 20 liter,misschien niet overal in  :smiley-philippines:  dezelfde prijs   :weetikniet:

 

In Cabadbaran en omstreken Butuan, is het water die uit de bergen komt, (niet te drinken) toch niet voor iederen, het water dat ze uit de grond pompen, wat je veel tegen komt langs de weg is grondwater. En dat is heel zuiver water en word gedronken. Word voor alles gebruikt.



Ik drink altijd dat water en ben nog nooit ziek geweest. Waarom water kopen als je het gratis krijgt. Thuis drink je toch ook kraantjeswater   :weetikniet: of koop je liever Vittel  :denk:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

gosternokke

Nou ja, je kan kraanwater in  :eu:  toch niet vergelijken met kraanwater in   :smiley-philippines: 


ben benieuw wie van de forumleden uit de kraan drinkt ?


  En in :eu:  al die mensen  die flessen water in de supermarkt kopen =  grote onzin, ben ik met je eens.

Quezonboy

Ik drink zelf kraanwater thuis, alleen in de auto drinkt in water uit flesjes.

Herbie

Citaat van: gosternokke op dinsdag  4 december 2012, 13:00:03
Nou ja, je kan kraanwater in  :eu:  toch niet vergelijken met kraanwater in   :smiley-philippines: 


ben benieuw wie van de forumleden uit de kraan drinkt ?


  En in :eu:  al die mensen  die flessen water in de supermarkt kopen =  grote onzin, ben ik met je eens.


Dat is waar, maar als zei dat drinken, dan drink ik het ook. Nog nooit ziek geweest van slecht water.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

yepyep

Ik drink uit de kraan bij ons thuis in de  :smiley-philippines:, maar dat is omdat het kraanwater hier toevallig drinkbaar is uit de kraan.

Baliw-katok

Citaat van: Quezonboy op maandag  3 december 2012, 18:44:06
Hoi

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin (en haar moeder die per sé meemoet) naar haar familie te gaan in Butuan city, komende lente. De laatste keer dat mijn vriendin bij haar familie verbleef werd ze zwaar ziek waarschijnlijk door het drinkwater dus lijkt het me beter om elders te verblijven. Weet iemand een goed en eventueel goedkoop accomondatie in en om nabij Butuan City, bijvoorkeur met goed eten dan wel in de buurt verkrijgbaar?  :floet:
Het is in eerste instantie voor mij en vriendin en eventueel haar moeder.
Ik hoop snel van jullie te horen!



Ik verbleef in 2005 in het "Luxury Hotel" en betaalde toen 700 pesos voor een dubbele kamer.  We arriveerden echter rond middernacht (komende van Surigao) en hebben dus maar het eerste hotel genomen dat ons door een taxidriver werd aanbevolen.  Geen goed idee, want in tegenstelling tot de veel belovende naam was er geen enkele sprake van luxury.

gosternokke

Helaas voor 700  peso doen ze het niet meer    :lachen:


   http://butuan.webs.com/luxury.htm



    Prijs is nu 1250 peso , dus als het dan nog zo is als destijds Bali-katok daar verbleef , ging ik daar niet heen. Maar kijken kost niks natuurlijk   :biggrinn:

Kano

#15
In Makati dronk ik uit de kraan, maar voor de zekerheid had ik nog wel een filter aangesloten  :biggrinn:  De kwaliteit van het water werd regelmatig random in de condo gecontroleerd.
Hier in Bohol wordt het water meestal per barangay geregeld en dat is niet gezuiverd of behandeld, dat drink ik dus niet, de lokalen wel. Het water komt weliswaar uit de bergen, maar er zijn ook rijstvelden (carabao mest en kunstmest. )
Nu wil ik een koelkast aanschaffen waarin water wordt gekoeld en ijsblokjes worden gecrushd, maar die dien je op de waterleiding aan te sluiten. Probleem dus. Heb gehoord dat er een apparaat bestaat dat water kan destilleren, daar ben ik naar op zoek. Iemand?


Soms komt er zelfs diesel uit de pomp  :happy2:  http://www.philstar.com/nation/2012/12/05/880355/diesel-fuel-not-water-pumps-bataan
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn