Filipijnse studenten boos om vastgelopen mijnenveger op koraalrif

Gestart door Rich, vrijdag 25 januari 2013, 15:13:49

Vorige topic - Volgende topic

Rich



Filipijnse studenten hebben de Amerikaanse ambassade bekogeld met verfbommen uit protest tegen de Amerikaanse mijnenveger die op een beschermd koraalrif is vastgelopen.

De politie verjoeg vrijdag tientallen activisten, aldus fotografen. De Amerikaanse ambassadeur betreurde de schade aan het Tubbataha-rif in een verklaring: 'We zullen de schade aan het milieu vergoeden'.

De 68 meter lange mijnenveger USS Guardian was op 17 januari op het rif in een marien natuurpark op 600 kilometer ten zuiden van Manilla vastgelopen. Zowat 1000 vierkante meter koralen werden beschadigd.

Het schip zat ook vrijdag nog vast. Verwacht wordt dat de Filipijnse regering de VS een boete van 24 miljoen peso (600.000 dollar) zal opleggen, de kost om de schade te repareren en het rif te restaureren.


Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130125_00445866
Rich de Nederbelg.

Kano

Ja ja schade herstellen en rif restaureren. Het meeste geld zal wel in de politieke en ambtelijke pijplijn verdwijnen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ketelbinkie

Alsof de studenten niks anders te doen hebben. Als ze zich dan toch boos of druk willen maken, what about the nation wide garbage belt. Ik zou me diep schamen als de PH mijn geboorteland zou zijn.