Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

balikbayan box opvullen...

Gestart door xav, donderdag 3 december 2009, 19:53:39

Vorige topic - Volgende topic

xav

ben vandaag 3 dozen gaan halen bij 1 van de verdelers van marjess... nu zit ik met het probleem dat mijn tweede doos maar halfvol zit... die tweede vol krijgen is niet echt het probleem maar is voor de derde... het is namelijk 2+1 gratis...

heb al zitten denken aan een kleine flatscreen... die kosten hier toch bijna geen geld meer... en kun je gemakkelijk omzetten in het menu van PAL naar NTCS... nu is het enige wat ik niet vertrouw is dat die hier maar op 50 hertz werken...

iemand al ervaringen met tv die hier gekocht is en daar speelt..?

heb nu de al enkele electrische apparaten en veel speelgoed voor de klein mannen in de dozen...

misschien kunnen jullie nog wat tips geven wat jullie zoal meesturen...

alle tips zijn welkom...  :thumb:

Rich

Draagbare dvd speler, een opvouwbare fiets, ventilator,.................. ik zit maar effe mee te denken hé Xav  :denk: :lachen:
Rich de Nederbelg.

xav

alvast bedankt voor de suggestie's  :lachen:

dvd kun je daar beter kopen met een andere regio code :)

fietsen zal ik waarschijnlijk toch niet doen, het vrouwtje zeker al niet...

ventilators kun je daar ook al genoeg kopen... en zijn zelfs goedkoper of hier   :biggrinn:

opinie

Je moet kijken wat er op de technische fiche staat.
Vaak staat er nu op 100~240 Volt 50~60hz dat maakt het geschikt voor de hele wereld.

Wat sturen? Pff...
Strijkgenerator, naaimachine, simlockvrije telefoon, ...
De eenvoudige dingen zoals een electrische waterkoker zijn daar goedkoper omdat ze niet aan de CE-norm dienen te voldoen. Prijs december 2007 voor 1,5 literversie 85 peso bij Novo in Cadiz City.

Parfum als geschenk, als het maar lekker ruikt want de merknamen zijn van minder belang. (het komt van ergens anders dat telt) Ik heb er niets aan maar er is een standhouder bij ons op de vrije markt die heeft momenteel actie-artikels aan € 6,= parfum met zonnenbril of reishaardroger in een displaydoos. Heel leuk om te geven.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

xav

ah ok... thx Opinie...  :thumb:

zal dat zeker es bekijken voor die tv... heb er al enkele gezien voor zo'n 250 euro...

ja ik zal het vrouwtje nog es vragen of ze niks weet... zal wel altijd nog iets zijn dat een vrouw wil of nodig heeft  :lachen:

Luc

Mijn ervaring is dat elektrische toestellen daar geen ruk waard zijn. Chinese brol. Strijkijzer na 3 maand voor de vuilbak.

Degelijk gerief. Moeilijk te vinden. Meestal van slechte kwaliteit. Type playmobil.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Robert

Gooi m vol met wat schoenen van vrienden en kennissen en geef dat daar aan de mensen in Filipijnen. Ik heb laatst een keer wat sportschoenen meegenomen die ik niet meer gebruikte, waren op zich nog gewoon goed. Mensen waren er blij mee, is een kleine moeite vond ik.

xav

das idd nog een goed idee... heb hier ook nog wat spullen liggen die anders bij spullenhulp gaan... kan ik maar direct zo mee nemen...

Rich

T shirts bijvoorbeeld. Doe je daar altijd wel iemand plezier mee.
Rich de Nederbelg.

Mawibata



Wat de asawa er bij steekt ( tot ze uitpuilt )   :lachen:



  • Spaghetti pasta
  • Chocolade
  • Caramellen
  • BonBon's
  • Pralinen
  • Confituur
  • Koffie gemalen
  • Snoep algemeen
  • Kleren
  • Oorbellen etc

Zoals je kan zien aan het lijstje zijn er zijn nog 7 kinderen inhuizig

:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

 :lachen:

deze week vertrekken de dozen al naar de opslag plaats :)... dan binnen 2 weken hopelijk op container...

ik heb gewoon nog wat oud speelgoed van mijn kindertijd erin gestopt... oude bureaustoel... wat gereedschap voor later :)

die staan nu ook op barsten die 3 dozen  :lachen:

is toch niet alles om er drie vol te krijgen... zal volgende keer toch maar 1 worden hoor  :biggrinn: