Cultuur, out of coverage area. TV

Gestart door Fail_over, zondag 30 december 2012, 22:29:17

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ik heb al meerdere malen gemerkt dat als een Filipijn voor de tv zit, hij/zij geen enkel notie heeft voor de rest van de wereld. Ze zij enkel alleen gefocust voor de tv en niets anders kan  hun aandacht afleiden.

Het geen hier in onze huize diverse malen kan af spelen en mijn asawa tot wanhoop kan drijven.

Als de tv aanstaat op bv disney channal en de kids kijken tv zijn de kids in geen velden of wegen te bereiken. Je moet echt 3 tot 6x hun iets vragen voordat zij zich uit hun tv wereld kunnen losrukken en tot de realiteit terug kunnne keren.

Komt dit bekent voor?

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

yepyep

Dit komt inderdaad heel bekend voor en zie het zelfs bij mijn dochtertje van bijna 2 jaar. Ze kunnen beiden helemaal gefixeerd naar een programma kijken als de TV aan staat.





Michaela

Citaat van: Fail_over op zondag 30 december 2012, 22:29:17
Ik heb al meerdere malen gemerkt dat als een Filipijn voor de tv zit, hij/zij geen enkel notie heeft voor de rest van de wereld. Ze zij enkel alleen gefocust voor de tv en niets anders kan  hun aandacht afleiden.

Het geen hier in onze huize diverse malen kan af spelen en mijn asawa tot wanhoop kan drijven.

Als de tv aanstaat op bv disney channal en de kids kijken tv zijn de kids in geen velden of wegen te bereiken. Je moet echt 3 tot 6x hun iets vragen voordat zij zich uit hun tv wereld kunnen losrukken en tot de realiteit terug kunnne keren.

Komt dit bekent voor?



Dat heb ik ook gemerkt, niet hier bij ons thuis maar wel in de fil.
Wat mij nog verder opvalt is dat bij sommige de tv de hele dag aanstaat, met of zonder bezoekers.
Inmiddels heb ik geleerd hier in Nederland dat dat onbeleefd is.

Kano

Inderdaad, op de Filipijnen staat de TV vaak de hele dag aan, ook als er niemand naar kijkt.

Het is aangetoond dat met name kinderen van 2-4 jaar die overmatig tv kijken op latere leeftijd problemen kunnen krijgen met hun ontwikkeling. Zie o.a.: http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/55066-jonge-kinderen-die-veel-tv-kijken-slecht-voor-ontwikkeling.html en http://www.telegraaf.nl/vrouw/ouder_kind/20924536/__Gedragsproblemen_peuter_bij_veel_tv_kijken__.html en http://www.erasmusmc.nl/research/nieuws/2012/2012-08/gedragsproblemen.peuters.tv.kijken/

Het beste is om bepaalde uren vast te stellen waarin kinderen TV mogen kijken. Op de meeste TV's zit wel een mogelijkheid om gebruik alleen mogelijk te maken na ionvoering vanm een code.





Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: Kano op maandag 31 december 2012, 01:03:34
Het beste is om bepaalde uren vast te stellen waarin kinderen TV mogen kijken. Op de meeste TV's zit wel een mogelijkheid om gebruik alleen mogelijk te maken na ionvoering vanm een code.

Hoe lang duurt dat voor dat ze die code kennen??
Het punt is dat ouders geen tijd meer hebben/opbrengen voor hun kinderen en ze dan maar voor de TV zetten. Want dan hebben ze er even geen "last" van.

louis

Zie dat  ook wel bij onze kleinkinderen,hier in Pasay(Manila) de heledag voot de tv liggen in een arcon kamerje.
Maar de vraag kan je ook anders stellen waar of  moeten ze anders doen, buiten spelen? Dat is hier onmogelijk.De straten zitten vol met auto,s en tryciles.
Speelplaatsen heb ik hier  nergens gezien.

Pas nieuw broerje/neefje er bij dus de aandacht is weer wat verplaats.

vvjoris

Dat TV kijken en dan van de rest van de wereld afgesloten zijn geldt niet alleen voor kinderen ...

Als Janice naar een Tagalog-soap aan 't kijken is moeten er al een zware aardbeving zijn voor ze opkijkt ... laat staan dat ze opkijkt als ik iets vraag of zo ....

En ik wordt er ook soms onozel van ... je bent weggeweest ... in de hitte gezeuld met vanalles ... je komt in hotelkamer of appartement en direct moet die TV aan, waar 90 % zever in pakskes op is ... dan ga ik wel even met een frisse san miguel onder de airco staan ....

:offtopic: wat mis je als je in de  :smiley-philippines: bent? Degelijke TV-programma's (in  :belgiesmiley: is er maar 70 % zever in pakskes)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Fail_over

Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 16:31:49
:offtopic: wat mis je als je in de  :smiley-philippines: bent? Degelijke TV-programma's (in  :belgiesmiley: is er maar 70 % zever in pakskes)

Maar als je Asawa een beetje handig met internet is, heeft ze zo "face to face", TV Patrol en andere soap s gevonden die via internet de wereld in geslingerd worden  :lachen:  :jajaja:

Lorrie is ala minuut op de hoogte wat er in de  :smiley-philippines: gebeurt, en volgt het nieuws dan ook op de voet, al dan niet via haar vriendinnen op FB.
Ach, ik vind het niet erg, ik ben ook wel geïnteresseerd hoe het daar gaat.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

vvjoris

Citaat van: Fail_over op dinsdag  1 januari 2013, 16:25:59
Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 16:31:49
:offtopic: wat mis je als je in de  :smiley-philippines: bent? Degelijke TV-programma's (in  :belgiesmiley: is er maar 70 % zever in pakskes)

Maar als je Asawa een beetje handig met internet is, heeft ze zo "face to face", TV Patrol en andere soap s gevonden die via internet de wereld in geslingerd worden  :lachen:  :jajaja:

Lorrie is ala minuut op de hoogte wat er in de  :smiley-philippines: gebeurt, en volgt het nieuws dan ook op de voet, al dan niet via haar vriendinnen op FB.
Ach, ik vind het niet erg, ik ben ook wel geïnteresseerd hoe het daar gaat.  :weetikniet:

Toen ik in juli/augustus in  :smiley-philippines: was keek ik ook naar Ter Zake en zo op internet ... probleem is dat dikwijls 'vastloopt' ...dat hou ik in ieder geval niet vol om steeds te refreshen en opnieuw te beginnen ... ligt mss aan internetconnectie, maar mss ook aan Google Chrome, dat heeft bij mij een beetje vastloopziekte, dan moet ik steeds cache leegmaken ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Fail_over

Streaming video buiten de grote steden als Manila en Cebu gaat (nog) erg slecht.
Onze video chats destijds gingen vrijwel vlekkenloos met Smart bro 999.

Lorrie kijkt nu TV patrol over de 403 gewonden met oud/nieuw. Gaat goed en goed beeld op haar nieuwe tablet.  :thumb:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

vvjoris

Citaat van: Fail_over op dinsdag  1 januari 2013, 18:15:07
Streaming video buiten de grote steden als Manila en Cebu gaat (nog) erg slecht.
Onze video chats destijds gingen vrijwel vlekkenloos met Smart bro 999.

Lorrie kijkt nu TV patrol over de 403 gewonden met oud/nieuw. Gaat goed en goed beeld op haar nieuwe tablet.  :thumb:

Ik was wel in Cebu .. op Mactan meer specifiek, en het was een connectie met pldt (voor de rest geen problemen mee)

Ik zal 'TV op internet' vanuit de lage landen in de  :smiley-philippines: eens testen volgende keer...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

louis

Ik zelf nu in Passay (Mnl) en een connectie met PLDT en met behulp met Chrome gisteren naar,, uitzending gemist,,. Ben er maar mee gestopt want er was niet naar te kijken , steeds opnieuw uploden voor die weer verder kon. Een stukje van DWDD gezien, zoo,n progamma mis wel (.Een van de weinige)

yepyep

Uitzending gemist werkt weleens bij mij met Globe 2mbps. Maar het is idd vaak bufferen van de video en bijna niet te volgen.

Zelf kijk ik vaker naar Youtube, wat goed streamed.

vvjoris

Citaat van: louis op woensdag  2 januari 2013, 03:07:00
Ik zelf nu in Passay (Mnl) en een connectie met PLDT en met behulp met Chrome gisteren naar,, uitzending gemist,,. Ben er maar mee gestopt want er was niet naar te kijken , steeds opnieuw uploden voor die weer verder kon. Een stukje van DWDD gezien, zoo,n progamma mis wel (.Een van de weinige)

Kun je 't niet downloaden en achteraf bekijken, of lukt dat ook niet?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.