Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Downloaden van grote bestanden

Gestart door crashman, zaterdag 1 december 2012, 15:50:06

Vorige topic - Volgende topic

crashman

Ik heb hier al wel topics gezien over internetgebruik maar dan vooral over mobiel internet zoals voor smartphones.

Ik vraag me af wat in Cebu de snelste internetprovider is voor het downloaden van grotere bestanden zoals films (iso).
Men heeft mij PLDT aangeraden.  Heeft iemand hiermee ervaringen ?  Of iemand die mij een andere provider kan aanraden. ?

Fail_over

Voor het downloaden van films is al snel een vrij rappe internetverbinding nodig. Via torrentsites of gewone download. De snelheden in de  :smiley-philippines: zijn (nog) niet van die snelheid dat dat aan te bevelen is, of je moet je pc de hele nacht aan laten, dan zal het uit eindelijk wel binnenkomen.

Los van de vraag waarom je in de  :smiley-philippines: uberhaupt films zou willen downloaden terwijl er in de malls en lokale markten een overvloed aan films beschikbaar zijn, legaal of niet.   :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pjottr

Met de huidige cybercrime law zou ik maar voorzichtig zijn hier met downloaden van movies.
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ketelbinkie

#3
Citaat van: Fail_over op zaterdag  1 december 2012, 19:37:57
Voor het downloaden van films is al snel een vrij rappe internetverbinding nodig. Via torrentsites of gewone download. De snelheden in de  :smiley-philippines: zijn (nog) niet van die snelheid dat dat aan te bevelen is, of je moet je pc de hele nacht aan laten, dan zal het uit eindelijk wel binnenkomen.

Los van de vraag waarom je in de  :smiley-philippines: uberhaupt films zou willen downloaden terwijl er in de malls en lokale markten een overvloed aan films beschikbaar zijn, legaal of niet.   :weetikniet:
Op Negros Oriental haal ik gemiddeld met mijn Globe internetaansluiting een downloadsnelheid van ca. 120 kB/s, dus reken maar uit hoe lang het duurt om een film via Bittorrent van 700 Mb of meer binnen te halen. Ik heb wel eens een film op dvd in de mall of op de markt gekocht; inderdaad kost 2x niks maar de kwaliteit is 3x niks. Misschien dat pinoys en pinays er met plezier naar kijken, maar ik verlang toch een wat betere kwaliteit. Soms vind ik de dvd rip van een torrent qua beeld kwalitatief nog tegen vallen.

Luke

Het is niet zozeer de internet-aanbieder maar eerder de lokatie die dicteerd hoe goed of hoe slecht de verbinding is. Dan komt er nog bij hoeveel abonees er op een gegeven ogenblik actief zijn in dat segment of lokatie.

Ik ben begonnen met Destiny cable 13 jaar terug als 1 van de eerste kabeldistributies die internet over Cable aanboden. Het heeft nooit goed gewerkt. Streamen was altijd een probleem. Enkel goed voor email en een beetje surfen.

4 jaar geleden overgeschakeld naar SkyCable (skybroadband 6MB Packet aan 4000p/maand inclusief cable TV).
Een grote vooruitgang tov Destiny cable. Streamen geen probleem en goeie throughput. Torrentz films/muziek downloaden binnen een uur of minuten. Het laatste jaar echter bgint het te slabakken; tot 's middags OK, dan begint het te vertragen naarmate de dag en avond vorderd. Vele keren klagen. Gisteren kwam een techie aan de deur vragen hoe het met mijn internet zat; ja hetzelfde nog altijd. Hij antwoorde dat het netwerk hier vezadiging vertoonde en hij ging dat aangeven in de office....

PLDT bied nu Fibre-to-home aan hier in de village. Twijfel nog om over te schakelen.

Ketelbinkie

Luke, zelfde ervaring in Dumaguete City met internet van Sky Cable. Wilde het als back-up verbinding erbij hebben. Heb al Sky Cable TV dus dan is de internet aansluiting aanmerkelijk minder in prijs als b.v. Globe. Maar inderdaad overdag ging het goed, downloadsnelheid beduidend hoger als Globe maar in de namiddag en avond nog trager als een slak. Na een maand de moed opgegeven en mijn abonnement v.w.b. Sky Cable internet weer op gezegd. Met de kabel tv door de jaren nog nooit last gehad van enigerlei storing, bewijs dat men dus in  :smiley-philippines: een goed en betrouwbaar product kan leveren voor een redelijke prijs (425 peso p/mnd met ca. 70 kanalen, waarvan ik de helft dan wel weer niet bekijk, maar dat terzijde).