Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

slechte verbinding?

Gestart door Ronald-D, woensdag 9 januari 2013, 14:33:33

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Hallo allemaal,

Even een vraagje van mijn kant, en ik plaats hem hier maar even, want leek me hier het beste op zijn plaats.

Twee maanden geleden heb ik iemand leren kennen van Cebu (Lapu-Lapu city) en chatten bijna dagelijks...

Een paar keer hebben we ook via de webcam contact gehad, maar vind de audio verbinding zeer slecht.
Het vreemde is dat zij er geen last van heeft, en mij prima kan verstaan....alleen ík hoor amper wat zei zegt omdat er constant een zwaar zoem geluid doorheen zit.

Met oud en nieuw heb ik haar op haar mobieltje gebeld, haarzelf aan de lijn gehad, haar twee zussen en haar moeder....maar eigenlijk hetzelfde verhaal...
Zij konden mij uitstekend verstaan, maar ik hun bijna niet...

Zijn er mensen die dit soort 'probleempjes' ook hebben gehad? En hoe die eventueel zijn opgelost?...want vind het behoorlijk jammer :(

yepyep

Een internetverbinding heeft meestal een grotere download en lagere uploadsnelheid.

In Belgie en Nederland zijn de down- en uploadsnelheden heel goed. In de Filippijnen kunnen de download snelheden redelijk zijn en de uploadsnelheden zijn meestal slecht.

Dus jouw internetverbinding zendt goede data naar haar internetverbinding en ze verstaat je daarom goed, alleen haar upload is slecht en de verzending van de data naar jouw computer is minder goed en daarom is jouw ontvangst ook niet goed.

Hoe het precies zit met het bellen kan ik niet zeggen, maar komt denk ik op hetzelfde neer. Het bellen via speciale nummers (zoals telediscount e.d.) via VOIP (voice over IP) plaatsvindt en dat is eigenlijk ook via een computer over een datakabel naar een andere computer bellen die vervolgens weer naar de telefoon van jouw vriendin belt.


Ronald-D

Dank je wel voor je snelle antwoord yepyep!

Dit verduidelijkt al het één en ander. Dacht eerst dat het heel misshien aan mijn geluidskaart kon liggen, maar dat is het niet, omdat ik de verbinding met mijn ex-partner getest heb via headsetje....en dat ging wél prima.

Wat het bellen betreft, dit deed ik via mijn gewone profider (hi van kpn)

Denk ook wel dat het aan haar verbinding zal liggen, want normaliter als ik vanuit Azië naar Nederland naar familie van mij bel, dan is de ontvangst uitstekend...voor beide partijen.

Maar helaas, een echte oplossing is er dus niet voor dit 'probleempje'.

vvjoris

Ik chat quasi dagelijks met Janice, met YM (Yahoo Messenger), dat gaat prima, vroeger ging zelfs audio en video prima. Yahoo heeft echter een 'nieuwe' versie sedert januari 2012. Een ramp. Video loopt altijd vast (bij Janice) 'Quickly, I start to hang' ...zegt ze dan ;-), en audio proberen we zelfs niet meer (soms doen we video, terwijl we tegelijkertijd met gsm bellen)

Ik gebruik om naar  :smiley-philippines: te bellen lycamobile (in België gebruiken die het mobistar netwerk) Janice heeft Smart om te bellen, SUN om te smssen (veel goedkoper), we hebben quasi nooit problemen met bellen, maar wij bellen bvb wel niet op oudejaarsavond om 00:00 .... Soms is ze wel 'out of reach' maar als ze in Cebu is, nooit probleem (tenzij bij brown out, maar dan werken de masten niet ....) Op Mactan waren er ook nooit problemen (we hebben daar een maand een apartement gehuurd, in Basak), maar misschien zijn die er wel als je vriendin in een gebied met 'slechte' dekking zit ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Ik heb dat probleem nooit gehad, en mijn vrouw chatte altijd vanuit een internetcafé. Evenmin problemen gehad met bellen.
Rich de Nederbelg.

Marinero

De kippen zijn wel een probleem. Skype versterkt alle geluiden... vooral de kippen  :harenuittrekkenpg2:

innka3

Citaat van: Congo op woensdag  9 januari 2013, 15:31:02


Maar helaas, een echte oplossing is er dus niet voor dit 'probleempje'.

als jullie een i.phone hebben of samsung galaxy en een internet, probeer het eens met viber of tango
met tango kunnen je elkaar ook zien.mijn vrouw praat zo, de hele wereld rond.  :crazy:

Ronald-D

Citaat van: innka3 op donderdag 10 januari 2013, 09:42:43
Citaat van: Congo op woensdag  9 januari 2013, 15:31:02


Maar helaas, een echte oplossing is er dus niet voor dit 'probleempje'.

als jullie een i.phone hebben of samsung galaxy en een internet, probeer het eens met viber of tango
met tango kunnen je elkaar ook zien.mijn vrouw praat zo, de hele wereld rond.  :crazy:

Helaas heeft zij (nog) geen smartphone....haar zussen beiden wel, maar daar hebben we even niets aan...
Mocht ze er één nemen/krijgen, dan zal ik deze manier eens gaan proberen.

Yoshi

Qua telefoon hebben wij nooit problemen met de verbinding. Zowel viber als gewoon telefoneren gaat eigenlijk vlot. Skype dat is af & toe wat anders. Soms gaat het heel vlot met erg goed beeld en goeie audio kwaliteit, andere dagen is het heel wat minder. Het hang er ook vanaf hoeveel mensen gelijktijdig op dat net zitten denk ik. Ik weet dat als haar ene broer ps3 spelletjes aan het downloaden is en de andere tvseries dat ik slecht beeld ga krijgen :D

antzan

Ronald D  , bel je vanuit Nederland ?
Wij bellen al jaren naar Iligan City , en dan via Belbob .
15 ct per mnt naar mobile momenteel.  Dat vinden WIJ de beste !
Daarbuiten heb je nog andere goedkope aanbieders .
Zoek op internet : goedkoop bellen ,en je krijgt diverse aanbieders .
We bellen al 25 jaar ,vroeger eerst KPN ,duur en slecht .
Later kwam een goedkopere , toen meer ,  en nu : tientallen .
veel zijn slecht , moet je soms 6,7,8 x inbellen ,iedere keer
maar een paar cent ,maar toch .
Belbob ,mijn vrouw kletst soms 1 uur of meer
zonder problemen .
antzan
Foodmaster