Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

slechte verbinding?

Gestart door Ronald-D, woensdag 9 januari 2013, 14:33:33

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Citaat van: antzan op dinsdag 15 januari 2013, 13:56:41
Ronald D  , bel je vanuit Nederland ?
Wij bellen al jaren naar Iligan City , en dan via Belbob .
15 ct per mnt naar mobile momenteel.  Dat vinden WIJ de beste !
Daarbuiten heb je nog andere goedkope aanbieders .
Zoek op internet : goedkoop bellen ,en je krijgt diverse aanbieders .
We bellen al 25 jaar ,vroeger eerst KPN ,duur en slecht .
Later kwam een goedkopere , toen meer ,  en nu : tientallen .
veel zijn slecht , moet je soms 6,7,8 x inbellen ,iedere keer
maar een paar cent ,maar toch .
Belbob ,mijn vrouw kletst soms 1 uur of meer
zonder problemen .
antzan


Ja, ik bel vanuit Nederland....en heb een Hi abonemment van KPN (via mobieltje dus)

Ik ga het binnenkort 'ns allemaal een keertje uitpluizen....hoor ook vaker hier dat mensen totaal geen problemen hebben, ook niet met video/audio chat naar Cebu.....maar in de nabije toekomst ga ik toch eens wat opties uitproberen.

Marinero

Nou ja, om nu meteen pittoresk te gaan bellen met (mobiele) telefoons, is dat nu echt nodig anno 2013?

Dat zoemgeluid, is het niet gewoon iets simpels als een airconditioning? een fan?

Skype versterkt alle geluiden (tot in den treure) dus ac's, kippen, kinderen, you name it.... alles met een bepaalde frequentie wordt tot een bepaald niveau versterkt. Daarom snap ik ook niet dat sommige mensen met de ingebouwde microfoon en de laptopspeaker met elkaar (proberen te) praten via skype.

Je stem komt daar de laptopspeaker uit, en gaat hoppa, zo weer de microfoon in van diezelfde laptop. Dan moet skype jouw stem weer "omkeren", los laten op het audiofragment zodat het eruit gefilterd word. Anders hoor je jezelf weer terug natuurlijk. Bij het constante aanpassen van de audio (dingen filteren & al die geluiden op je laptopmic versterken) kan ik me nu goed voorstellen dat er een verbinding ontstaat waar de honden geen brood van lusten, en dan hebben we het nog niet eens over de snelheid gehad.

Gewoon allebei een headset gebruiken (met microfoon dus) de microfoon audio goed instellen en netjes voor de mond plaatsen, maar niet zo dat je neus er tegen aan blaast. Alle andere internet activiteit (vuze, youtube, dropbox die synchroniseert, echt alles) afzetten, dan is het erg onwaarschijnlijk dat je niet genoeg bandbreedte hebt voor een skype gesprek. Is het gesprek haperig, (en dit heb ik alleen via lousy satelietverbinding, nooit via mobiel internet eigenlijk) dan kun je alsnog de webcam functie afzetten.

En allebei in een ruimte zitten met de deur dicht, geen kippen, geiten, katten, honden, kinderen, ventilatoren, bromfietsen en ac's

Het moet gewoon werken!  :harenuittrekkenpg2:  :lachen:

Ronald-D

Het bellen met het mobieltje was even op oudejaarsdag, daar ik aan het werk was op dat moment....

Tijdens de video chat hebben we ook allebei zo'n headsetje op met een microfoontje eraan.
Het zoemend geluid? Ik/we weten het nog steeds niet...had inderdaad ook al gevraagd of er een fan of een ac aanstaat, maar dat scheen niet het geval te zijn.
Het is wel een laptop inderdaad, die ze af en toe even van haar zus kan lenen....het vreemde is dan ook weer, dat haar zus heer geen last van heeft als ze aan het video chatten is, ze heeft nog niet eerder de 'klacht' gehoord....

hmmmmmmmm....zou het dan in m'n oren zitten?  :lachen:

Nee, flauwekul....het moet inderdaad gewoon werken....anders vraag ik wel even of ik de laptop mag lenen als ik daar ben, om even contact te leggen met iemand hier in Nederland, en kijken hoe die het ervaart ;)

vvjoris

Citaat van: Ronald-D op woensdag 16 januari 2013, 12:48:55
Het bellen met het mobieltje was even op oudejaarsdag, daar ik aan het werk was op dat moment....

Tijdens de video chat hebben we ook allebei zo'n headsetje op met een microfoontje eraan.
Het zoemend geluid? Ik/we weten het nog steeds niet...had inderdaad ook al gevraagd of er een fan of een ac aanstaat, maar dat scheen niet het geval te zijn.
Het is wel een laptop inderdaad, die ze af en toe even van haar zus kan lenen....het vreemde is dan ook weer, dat haar zus heer geen last van heeft als ze aan het video chatten is, ze heeft nog niet eerder de 'klacht' gehoord....

hmmmmmmmm....zou het dan in m'n oren zitten?  :lachen:

Nee, flauwekul....het moet inderdaad gewoon werken....anders vraag ik wel even of ik de laptop mag lenen als ik daar ben, om even contact te leggen met iemand hier in Nederland, en kijken hoe die het ervaart ;)

Vergeet niet dat er 'technologische beperkingen' zijn ... via Voip wordt uw audio 'in stukken gehakt' en aan de andere kant weer 'aaneengelijmd', een slechte internetverbinding zorgt dus steeds voor een gebrekkige audio. Het is uiteraard 'de zwakste schakel' die telt, aan de ene kant 4 caré glasvezel en aan de andere kant iets primitief geeft primitieve kwaliteit....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.