Nederlandse Souvenierwinkel online; Hollandwinkel

Gestart door Quezonboy, donderdag 10 januari 2013, 12:58:45

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

En dat  loopt dus niet altijd goed af, op reis met een stuk ongekoelde kaas?

Ronald-D

Heren,

allen ontzettend bedankt voor de input!
klompjes, kaas (alhoewel bederfelijk?) en stroopwafels en/of eventueel een molentje waar muziek inzit....ik kan even vooruit  :thumb:

Quezonboy

#12
Citaat van: Marinero op woensdag 16 januari 2013, 10:22:48
En dat  loopt dus niet altijd goed af, op reis met een stuk ongekoelde kaas?

De kaas blijft goed als het vacuum verpakt is en bij voorkeur bol is, zodat het bescherminglaagje de kaas volledig bedekt. De kaas kan beter ook niet in de handbagage mee. Ja ik neem jong en/of jong belegen boerenkaas mee dat was zo op, ik heb geen oudere kaas meegenomen dus daar heb ik geen ervaring mee.

Quezonboy

Citaat van: Baron op woensdag 16 januari 2013, 02:53:07
:hoedjeaf:

Ik raad af kaas te geven. In Viola's familie ontdekt dat alle mensen die niet gewend zijn kaas te eten er diarhee van krijgen.
Ook speculaas smaakt daar niet echt. Stroopwafels wel! die zijn er ook zeer geliefd.

:atyourservice:

Ik ken ook in Nederland mensen die diarhee krijgen van oudere kaas en juist wel jongere kaas lusten. Een neefje van mij heeft lactose-allergie dus die kan tegen geen enkele zuivelprodukt. Speculaas kennen ze op de Filipijnen niet kaas wel.
De familie van mijn vriendin werkt op een boerderij met melkkoeien. De Filipijnen zullen hun landbouw moeten varieren, in elk geval minder kwetsbaar voor rampen zoals de melkveehouderij heeft bewezen wat betreft overstromingen zoals in het verleden in Nederland. 50 jaar geleden kon een groot deel van de volwassen van Japan en China ook niet tegen zuivelprodukten, tegenwoordig wordt (stijgend) lactose-gewenning door volwassen algemeen als een kenmerk van een ontwikkeld land beschouwd.

Quezonboy

Klink linksbovenin op het Nederlandse paartje met de tekst; Donderdag 14 februari is valentijns dag en je krijgt tips voor Valentijn. Mocht je belangstelling hebben in de tulpenvaas met grote heldere Swarovski strass kristallen, maar vazen met meerdere tulpen te duur vinden, dan kun je kijken naar een vaas met slechts een tulp voor slechts 6,55 per stuk, keuze uit drie kleuren.

josv

Grote Swarovski-tulp voor 6,55 ??? Kan nooit 'n echte zijn dan.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lenn

Kaas laat ik gewoon opsturen vanuit NL.Geen probleem mits vacuum verpakt.Is bijna 3 weken onderweg.Nog altijd beter en goedkoper dan de kaas hier.

Quezonboy

Citaat van: Lenn op zaterdag 19 januari 2013, 11:45:50
Kaas laat ik gewoon opsturen vanuit NL.Geen probleem mits vacuum verpakt.Is bijna 3 weken onderweg.Nog altijd beter en goedkoper dan de kaas hier.

Door wie laat je de kaas opsturen en hoe veel kost? Ik heb het gewoon in de box gedaan, ook vacuum verpakt maar dat kwam niet goed aan, het pakket was ook zo 6 weken onderweg.

Quezonboy

Citaat van: josv op zaterdag 19 januari 2013, 05:16:11
Grote Swarovski-tulp voor 6,55 ??? Kan nooit 'n echte zijn dan.
Jawel er wordt een certificaat van echtheid meegeleverd.

Enkel tulpje, met emerald groene Swarovski strass kristal als tulp. Op voetje.
5 cm hoog. Het materiaal is 24 karaats verguld metaal.

Certificaat van echtheid meegeleverd. Goed verpakt in doosje. (ook verkrijgbaar in saffierblauw, kristal helder en bordeaux rood)

http://www.hollandwinkel.nl/nl/tulpje-enkel-emerald-groen.html

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op zaterdag 19 januari 2013, 13:14:07
Citaat van: Lenn op zaterdag 19 januari 2013, 11:45:50
Kaas laat ik gewoon opsturen vanuit NL.Geen probleem mits vacuum verpakt.Is bijna 3 weken onderweg.Nog altijd beter en goedkoper dan de kaas hier.

Door wie laat je de kaas opsturen en hoe veel kost? Ik heb het gewoon in de box gedaan, ook vacuum verpakt maar dat kwam niet goed aan, het pakket was ook zo 6 weken onderweg.

Ik denk als je een 'volledige' bol neemt, en je 'trekt' die vacuum, dat het wel kan die balik bayan (dus idd  5 - 6 weken) op te sturen. Er zijn, meen ik, wel 'kleine' bollen van 3 kg of zo te verkrijgen in de makro of zo.

Idem dito voor een volledige salami (weet niet of men dat in  :nederlandsevlag: hetzelfde benoemt), denk ik.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.