Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Mijn zus is op bezoek en samen met Viola gaan ze een paar dagen naar Palawan.
Even een taxi naar het vliegveld. Lees en gruwel mee:

Een rode dollar taxi stopt bij ons condo. Hij wil 300 peso voor het ritje. Viola weigert en laat hem met meter rijden. Geeft wel tip. Totaal 180 peso.
Ze worden op de terminal afgezet. Na een uur ruikt Viola onraad: dechauffeur heeft hen op de verkeerde terminal afgezet. Misschien uitv wraak.
Van deze chauffeur hebben we firmanaam en nr van de taxi.

Dus snel naar buiten en een taxi naar de andere terminal. Deze wil 600 peso !!!!!!!! voor dat ritje. Pas nadqat Viola zegt: nu is het genoeg ik bel mijn oom in camp Crane is het opeens: oh geef maar wat je wilt. Of ze van deze tweede chauffeur gegevens heeft weet ik niet.

Mijn vraag aan jullie: waar kun je momenteel (dus aktueel) wat melden en hoe verder? Want we willen er toch verder mee! Liefst met beiden!

:negatief: :negatief: :negatief:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Ik denk dat het weinig uit zal halen en dat je zeker niet de eerste kano bent die daar in duikt.

Als het wat had uitgehaalt was de dagelijkse  praktijk anders en had je dit niet eens neer hoeven te pennen.

Bakit gusto mo lokohin ko?  Doet het vaak afdoende. Zoniet "you are a shame for your country"

Bedenk wel dat het een nationale sport van die lui is om buitenlanders te bezeiken en LTO is daar geen uitzondering op.

Its all in the game en zij spelen hard dus ben je aan jezelf verplicht het harder te spelen. Tot vervelens toe helaas.

maar je kunt het doorgeven aan de LTO 09214487777 of in de pen klimmen en een klacht indienen over Red dollar taxies bij DOT (department of Transportation)

:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

#2
Melden kan tegenwoordig ook online via taxikick       www.taxikick.com
.

 Gelukkig is er een lichtpuntje, in palawan geen taxis die je kunnen oplichten.

kristof19

Citaat van: Baron op zondag 13 januari 2013, 02:49:48
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Mijn zus is op bezoek en samen met Viola gaan ze een paar dagen naar Palawan.
Even een taxi naar het vliegveld. Lees en gruwel mee:

Een rode dollar taxi stopt bij ons condo. Hij wil 300 peso voor het ritje. Viola weigert en laat hem met meter rijden. Geeft wel tip. Totaal 180 peso.
Ze worden op de terminal afgezet. Na een uur ruikt Viola onraad: dechauffeur heeft hen op de verkeerde terminal afgezet. Misschien uitv wraak.
Van deze chauffeur hebben we firmanaam en nr van de taxi.

Dus snel naar buiten en een taxi naar de andere terminal. Deze wil 600 peso !!!!!!!! voor dat ritje. Pas nadqat Viola zegt: nu is het genoeg ik bel mijn oom in camp Crane is het opeens: oh geef maar wat je wilt. Of ze van deze tweede chauffeur gegevens heeft weet ik niet.

Mijn vraag aan jullie: waar kun je momenteel (dus aktueel) wat melden en hoe verder? Want we willen er toch verder mee! Liefst met beiden!

:negatief: :negatief: :negatief:


Ook 2 maal naar de luchthaven van Manila gegaan verleden week. Eerste keer van de luchthaven naar Mabini street Malate. Ik vroeg om meter aan te leggen. Walang problema sir, De teller liep blijkbaar per tien seconden of zoiets en ik kwam uit op 630. Het was een klein metertje links boven op hun teller die liep. Ik maak mij er al niet meer druk om en in Mabini heb ik hem 250 pesos gegeven (50 teveel) na een vriendelijke woordenwisseling.
Bij het terugkeren van Mabini naar de luchthaven stond de teller op 68 pesos en ik keek een 2tal minuten later opnieuw en was plots 300 pesos (hocus pocus). Heb hem verteld dat ik deze rit reeds een 15--tal keren gemaakt had en dat hij zijn teller mocht afleggen en dat hij 200 pesos mocht verwachten. Hij kon ook opeens de korste route nemen naar de luchthaven want hij had al een ommetoertje gedaan. In de luchthaven heb ik hem dan 250 pesos gegeven omdat hij zich de rest van de rit voorbeeldig had gedragen. Vroeger reageerde ik soms heel agressief en opgefokt maar heb reeds geleerd dat dit toch niks uithaalt en mijn humeur daar onder lijdt. :thumb:

Luke

Citaat van: Baron op zondag 13 januari 2013, 02:49:48
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Na een uur ruikt Viola onraad: dechauffeur heeft hen op de verkeerde terminal afgezet. Misschien uitv wraak.
Van deze chauffeur hebben we firmanaam en nr van de taxi.


Met andere woorden uw Viola wist niet op welke Terminal ze moest zijn??  Is dat de eerste keer dat ze een binnenlandse vlucht neemt??
En pas na een uur weet ze dat ze in de verkeerde terminal is???  :ikkeniebegrijp:

Deep Throat

Citaat van: Luke op zondag 13 januari 2013, 05:52:42
Citaat van: Baron op zondag 13 januari 2013, 02:49:48
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Na een uur ruikt Viola onraad: dechauffeur heeft hen op de verkeerde terminal afgezet. Misschien uitv wraak.
Van deze chauffeur hebben we firmanaam en nr van de taxi.


Met andere woorden uw Viola wist niet op welke Terminal ze moest zijn??  Is dat de eerste keer dat ze een binnenlandse vlucht neemt??
En pas na een uur weet ze dat ze in de verkeerde terminal is???  :ikkeniebegrijp:
Dat vind ook uiterst curieus. Ik kan me er alleen iets bij voorstellen dat je op terminal 2 moet zijn en dat ze je naar 3 brengen maar dan nog, je wordt toch bij binnenkomst je ticket gevraagd? En dan bij binnenkomst zoek je vlucht toch meteen?
Terminal 2 wordt niet veel meer gebruikt, alleen voor Zest-Air en zo.
Het is dus maar de vraag of de taxi het express deed, maar het was in ieder geval niet duidelijk om welke vlucht het ging.

Jacoby

Als je als foreinger alleen in een taxi stapt ,zeg je dat je voor de gouverment werkt en dat je snel op je locatie moet zijn.
deze methode heb ik aangenomen ,omdat ik al dikwijls heb ondervonden ,als ik de taxi neem samen met mijn echtgenoot ik andere prijzen krijg dan wanneer ik alleen de taxi neem.
zo waren we op de airport in manila en daar vroeg een man 1000 php om ons naar de ambassade te voeren en hij zij het is zo ver, maar omdat ik op internet gezien had dat het niet zo ver was , vertrouwde ik het niet en nam een andere taxi en deze was heerlijk en we betaalden 250 php ,dus 750 php goedkoper.
op de luchthaven mag je nooit de taxi's nemen die daar staan, ga een beetje verder en daar staan meestal gewone taxi's die de helft goedkoper zijn.

Het is wel in alle landen dat taxi drivers andere prijzen hanteren tegenover toeristen.
Ik moet wel zeggen dat er een verschil is tussen cebu en manila, in cebu heb ik nog nooit teveel betaald.



rony

simpele truk .. zoek een paal die dik genoeg is om een kano te verbergen ... laat je vrouw of iemand van de familie onderhandelen met de taxichauffeur en dan  :applaus: :applaus: :applaus: instappen maar ... scheelt em ook wat peso s iedere keer .... :jajaja: :jajaja: :jajaja:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Cosyns Guy

De 2 maal dat ik in Davao was heb ik eerlijk gezegd nooit meegemaakt dat een taxichauffeur mij een financiele loer wou draaien,maar eerlijk is eerlijk mijn toen nog toekomstige was bij mij.Wat wel opviel was dat bij het instappen de chauffeur zonder discussie of morren de meter aanzette.
De 2 de maal ik daar was hadden we de voorlaatste dag van mijn verblijf een taxi genomen,een brandnieuwe Toyota en heb ik de taxi direct besteld voor de dag daarna om mij naar de luchthaven te brengen,het telefoonnummer van mijn vrouw gegeven en het uur waarop hij aan het hotel moest zijn en inderdaad de volgende dag een telefoontje van hem dat hij op het afgesproken uur aan het hotel zou zijn.De trip zelf was 50 pesos maar heb hem 100 gegeven voor de goeie service en de vriendelijkheid vanwege hem.Geen poging tot meerprijs, de meter direct aangezet,dus het kan wel,eerlijke taxichauffeurs die niet trachten je te rippen omdat je buitenlander bent.
Of is Davao zoveel correcter en eerlijker ?

Bulldozer

Volgens mij ligt het er inderdaad aan waar je de taxi neemt. Zo heb ik in Quezon City nooit problemen gehad met de taxi's, zelf als ik alleen reisde terwijl in Makati vaak om extra gevraagd werd zelfs als mijn vrouw alleen was.