Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taxi chauffeurs oplichters

Gestart door Baron, zondag 13 januari 2013, 02:49:48

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: yepyep op maandag 14 januari 2013, 06:10:49


Ik geef meestal een tip van 30 - 50 pesos. (50 - 90 eurocent)



I dont think so. Ik geef enkel tip van 50 pesos van en naar de luchthaven. Gewone ritten krijgen ze als het vb. 82 pesos is 90 pesos (dus 8 pesos tip in dit geval)

En ja in Cebu en Manila wordt er veel meer getracht om de kano op te lichten. Niet alleen de Kano trouwens, ook hun eigen volk.  :negatief:

stijn54

Ik ben nu twee maand in Cebu City en nog geen probleem gehad met taxi, ik rond ook af naar het hoger tiental.
:daag:

yepyep

Citaat van: kristof19 op woensdag 16 januari 2013, 05:46:41
Citaat van: yepyep op maandag 14 januari 2013, 06:10:49


Ik geef meestal een tip van 30 - 50 pesos. (50 - 90 eurocent)



I dont think so. Ik geef enkel tip van 50 pesos van en naar de luchthaven. Gewone ritten krijgen ze als het vb. 82 pesos is 90 pesos (dus 8 pesos tip in dit geval)

En ja in Cebu en Manila wordt er veel meer getracht om de kano op te lichten. Niet alleen de Kano trouwens, ook hun eigen volk.  :negatief:

Ja, dat iedereen voor zich weten. 8 pesos is 0,14 eurocent (bijna genoeg voor een flesje frisdrank in de Filippijnen). In Nederland geef ik snel 2,50 of 5 euro extra. (bijna genoeg voor een paar blikken bier of klein kratje).

Get my drift?

Luke

Citaat van: yepyep op woensdag 16 januari 2013, 09:33:02
Citaat van: kristof19 op woensdag 16 januari 2013, 05:46:41
Citaat van: yepyep op maandag 14 januari 2013, 06:10:49


Ik geef meestal een tip van 30 - 50 pesos. (50 - 90 eurocent)



I dont think so. Ik geef enkel tip van 50 pesos van en naar de luchthaven. Gewone ritten krijgen ze als het vb. 82 pesos is 90 pesos (dus 8 pesos tip in dit geval)

En ja in Cebu en Manila wordt er veel meer getracht om de kano op te lichten. Niet alleen de Kano trouwens, ook hun eigen volk.  :negatief:

Ja, dat iedereen voor zich weten. 8 pesos is 0,14 eurocent (bijna genoeg voor een flesje frisdrank in de Filippijnen). In Nederland geef ik snel 2,50 of 5 euro extra. (bijna genoeg voor een paar blikken bier of klein kratje).

Get my drift?

wow! gulle gever voor een ollander  :biggrinn:

yepyep


PHwaarde


Kano

Ik zou wel eens de agenda van de Nederlandzse ambassadeur in Manilla willen zien :confused2:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

basics

hey.
ff een vraagjes i.v.m taxi.
komt het niet voor dat taxi s hun toestel aanpassen om meer aan te geven ofzo ?
waar moet je vooral op letten als je de taxi neemt ? vb alle minuten es naar de meten kijken ofzo.
ik heb gezien in een serie van frauderende taxi s dat ze ook durven uw net gegeven biljet te verwisselen met een lager waarde biljet die zijn daar vingervlug in.
durven ze dat in de fillipijnen ook doen ?
groetjes

Kano

Het komt inderdaad voor dat er met de meter geknoeid is. Als het goed is zie je een plastic zegel zitten aan de meter, maar dat zegt op zich niets. Soms plaatst men een fake schermpje voor de meter met een fake prijs uiteraard.

Tips:

Vraag de taxi chauffeur de meter aan te zetten en controleer of hij op het starttarief staat. Zoniet wegwezen en een andere taxi nemen. Ga nooit op een aanbod in om voor een prijs vooraf te rijden.

Maak er gewoonte van om je op de hoogte te stellen van de route die de taxi zal volgen en vraag de taxichauffeur, speciaal 's-nachts, om de grote wegen te volgen en geen shortcuts. Wil hij dat niet dan uitstappen.

Laat in elk geval niet merken dat je nieuw bent en dat je heg nog steg weet.

Als je bagage hebt, stap eerst in en kijk naar het inladen van je bagage. Als je uitstapt blijf zitten tot je bagage eruit is.

Sluit de deuren van de taxi als je eenmaal zit.

Stuur een SMS naar een vriend of familie met het kenteken nummer zodra je zit.

Praat niet met de taxichauffeur over persoonlijke zaken alleen over koetjes en kalfjes.

Stap niet in een taxi waar een andere passagrier inzit.

Rapporteer taxi chauffeurs  LTFRB Hotline (0921) 448-7777 of the Department of Transportation and Communications (DOTC) Hotline 7890.

Trucks van de taxichauffeur:

Gebruikt de meter niet. Zegt dat hij defect is of dat hij hem niet wil aanzetten.
Kieskeurig. Vraagt waar je heen wil en zegt dan ja of nee, afhankelijk of het onderweg druk is of dat hij geen retourritje kan verwachten.
Vraagt extra geld. Komt met het verhaal dat het druk is op de weg en dat hij extra geld wil hebben. Of zegt(bijvoorbeeld als het regent)  dat er veel klanten zijn die hem meer zullen opleveren.
Heeft geen wisselgeld. Zorg dat je voldoende klein geld hebt.
Taxi krijgt panne.  Verwacht dat je uitstapt en verwacht dat je betaalt.
Verwacht geld voor brandstof.    Zegt dat hij het geld zal verrekenen met de ritprijs
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: basics op zondag 10 februari 2013, 06:41:05
hey.
ff een vraagjes i.v.m taxi.
komt het niet voor dat taxi s hun toestel aanpassen om meer aan te geven ofzo ?
waar moet je vooral op letten als je de taxi neemt ? vb alle minuten es naar de meten kijken ofzo.
ik heb gezien in een serie van frauderende taxi s dat ze ook durven uw net gegeven biljet te verwisselen met een lager waarde biljet die zijn daar vingervlug in.
durven ze dat in de fillipijnen ook doen ?
groetjes
Waar ook ik een taxi neem ....de nummer van de taxi gaat in mijn cellphone . Geef je een onregematigheid aan bij het LTO is het risiko dat ze hun licentie verliezen. Ik woon in CDO tamelijk afgelegen en krijg dikwijls te horen dat ze extra willen om me erheen te brengen, kans op een terugrit nihil. Of forfetair...zonder meter ...dan betaal ik 150 peso met meter is 130 tot 150 peso en geef ik 200 peso...eerlijkheid wordt beloond.....Davao is een andere stad .....daar durven ze niet foemelen....de stad wordt met ijzere hand geleid . Manila is de taxi een schande ....fraude en bedrog is daar schering en inslag.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.