Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Cathay Pacific

Gestart door Yoshi, vrijdag 25 januari 2013, 15:26:00

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Ik heb dat treintje al verschillende keren genomen in hkg.

Rich

Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 16:03:00
??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)


Nee, jij zit boven te pintelieren denk ik  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op vrijdag  8 februari 2013, 17:01:58
Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 16:03:00
??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)


Nee, jij zit boven te pintelieren denk ik  :lachen:

:denk: het ook in de Junglebar.  :cheers:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Yoshi

Vorige keer moest ik ook geen trein nemen in Hong Kong hoor, maar ik zat toen wel met alles bij Cathay ;)

rudy1962

Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 16:03:00
??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)

Je volgt de gate nummer en plots sta je voor een soort van metro, je stapt in en die trein brengt je naar de juiste gate.Die trein bestaat wel degelijk heb die zelf in 2011 genomen!

vvjoris

Citaat van: Rich op vrijdag  8 februari 2013, 17:01:58
Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 16:03:00
??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)


Nee, jij zit boven te pintelieren denk ik  :lachen:

Dat heb je goed gezien, daarboven is zo'n soort tearoom waar ze Carlsberg hebben, en daarnaast een 'Popeye' restaurant, een soort nep-KFC, maar wel lekkere kip.

http://www.hongkongairport.com/eng/interactive-map.html

Als je aankomt met bvb CX is dat in 5/F arrivals terminal 1, en je moet dan naar 5/F departures terminal 2 om bvb Airphil Express te nemen. Op de interactieve map zie ik nog steeds nergens een treintje van T1 naar T2. (ik zie de airport Express uiteraard wel, maar die gaat naar Hong Kong stad & Kowloon)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Citaat van: vvjoris op zaterdag  9 februari 2013, 06:05:32
Citaat van: Rich op vrijdag  8 februari 2013, 17:01:58
Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 16:03:00
??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)


Nee, jij zit boven te pintelieren denk ik  :lachen:

Dat heb je goed gezien, daarboven is zo'n soort tearoom waar ze Carlsberg hebben, en daarnaast een 'Popeye' restaurant, een soort nep-KFC, maar wel lekkere kip.

http://www.hongkongairport.com/eng/interactive-map.html

Als je aankomt met bvb CX is dat in 5/F arrivals terminal 1, en je moet dan naar 5/F departures terminal 2 om bvb Airphil Express te nemen. Op de interactieve map zie ik nog steeds nergens een treintje van T1 naar T2. (ik zie de airport Express uiteraard wel, maar die gaat naar Hong Kong stad & Kowloon)

Popeyes is een bekende food keten in de VS:
http://popeyes.com/

En mijn 1000e post.




Luke

Dat treintje noemen ze daar een AUTOMATED PEOPLE MOVER.
Heb enkele links gegoogled:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_International_Airport_Automated_People_Mover
en op youtube zoek naar: "hkia people mover"

Trouwens, HKIA heeft een bewogen geschiedenis achter de rug.
De constructie was al tegen de zin van de (Beijing) Chinese regering en het moest normaal af zijn voor de overdracht van HK naar China. Het was pas een jaar later af en met grote haast is men op 1 NACHT van Kai Tak (de oude luchthaven in het midden van de stad) naar de nieuwe luchthaven verhuist. De eerste maanden na opening was een ramp! Het bagage systeem was onvoldoende getest en zo alles wat kon fout lopen ging ook fout. Maar uiteindelijk is alles gestabiliseerd en hebben ze nu een wereldluchthaven van formaat!.

Niettegenstaande vond ik Kai Tak 1 van de spectaculairste luchthaven om te landen... tussen de appartmentsblokken door met veel zwier en zwaai op de tarmak gesmakt en dan motoren voluit in reverse om op tijd gestopt te raken.


vvjoris

Citaat van: Luke op zaterdag  9 februari 2013, 10:19:03
Dat treintje noemen ze daar een AUTOMATED PEOPLE MOVER.
Heb enkele links gegoogled:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_International_Airport_Automated_People_Mover
en op youtube zoek naar: "hkia people mover"

Trouwens, HKIA heeft een bewogen geschiedenis achter de rug.
De constructie was al tegen de zin van de (Beijing) Chinese regering en het moest normaal af zijn voor de overdracht van HK naar China. Het was pas een jaar later af en met grote haast is men op 1 NACHT van Kai Tak (de oude luchthaven in het midden van de stad) naar de nieuwe luchthaven verhuist. De eerste maanden na opening was een ramp! Het bagage systeem was onvoldoende getest en zo alles wat kon fout lopen ging ook fout. Maar uiteindelijk is alles gestabiliseerd en hebben ze nu een wereldluchthaven van formaat!.

Niettegenstaande vond ik Kai Tak 1 van de spectaculairste luchthaven om te landen... tussen de appartmentsblokken door met veel zwier en zwaai op de tarmak gesmakt en dan motoren voluit in reverse om op tijd gestopt te raken.



Ik snap compleet niet dat ik dat niet gezien heb, omdat airphil express me 'gereroute' had 2 september heb ik daar 18 uur rondgedoold op HKIA.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: shando op zaterdag  9 februari 2013, 10:44:14
Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 16:03:00
??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)

Die treintjes bevinden zich in de transitzone. Waar je overstap van het ene naar het andere vliegtuig waar je niet eerst je bagage hoeft op te halen. Volgens mij maak jij daar geen gebruik van omdat je meestal een low-carrier vlucht pakt toch en dus eerst je bagage moet oppikken?

Trouwens, kun je gewoon door de douane gaan zonder visa in HKG en dan je bagage oppikken om vervolgens weer in te checken voor een low-carrier vlucht naar de phils?

Ik ben daar in 2001 een keer in de verkeerde trein gestapt.................. :negatief: :negatief: :negatief:



Toen moest ik in Beverwijk weer overstappen in de trein naar Schiphol.............. :negatief: :negatief: