Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

skype

Gestart door kulay, dinsdag 29 januari 2013, 09:59:52

Vorige topic - Volgende topic

kulay

Heeft iemand ervaring met het skype-gebruik vanuit filipijnen naar europa?

josv

Mits goede verbinding werkt het uitstekend. Maar dat geld voor al dat soort programma's.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

antzan

Bij ons gaat het al jaren goed , op vakantie , in de hotels .
Manila ,Cebu ,Bohol ,Palawan en in Iligan City Mindanao .
De problemen zijn meestal hier .
Momenteel zegt mijn PC : geen beveiliging ingeschakeld  ,maar
Skype komt niet door , zegt : 2 scanners actief .
Krijg het niet weg .
Foodmaster

kulay

ik vertrek nl. vrijdag naar Manila ...
'k heb gisterenavond een laptop in elkaar gestoken met daarop skype en hier in javascript:void(0); werkt het

nu maar hopen dat het ook zo werkt in javascript:void(0);

Luke

Skype doet vies de laatste tijd. Heb al een paar keer prroblemen gehad met hangende camera. Enkel na herstarten ging het weer goed. zal ook afhangen welk model camera maar toch. Dit soort problemen had ik voor de overname van MS niet. Gebruik nu Win7

Pjottr

Citaat van: kulay op dinsdag 29 januari 2013, 09:59:52
Heeft iemand ervaring met het skype-gebruik vanuit filipijnen naar europa?
Probleem loos Chat regelmatig met mijn zoon in Qatar en mijn andere kinderen in Nederland
Vervolgens heb ik ook regelmatig contacten met de bank, de belastingdienst via Google phone
$0,02 min.
Als er geen brownout is gaat dat allemaal vlekkeloos
Recentelijk zijn er wel waarschuwingen dat Skype lek is en dat een bank trojan probeert via skype binnen te komen
Deze trojan is er op uit de bankgegevens te bemachtigen
Contact gezocht met MS maar zoals gewoonlijk een lularia antwoord waar je niks mee kan
Dit vind ik nu een min voor skype en ik aarzel er mee door te gaan totdat dit probleem is opgelost
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Bulldozer

Zoals gezegd ligt het aan de verbinding. Toen ik nog DSL van Globe had ging het redelijk. Af en toe werden we gedisconnect en beeld in lage qualiteit video, maar we konden elkaar goed verstaan en redelijk zien. Tegenwoordig heb ik een Tattoo stick van Globe en probeer ik het niet eens meer want dat is veel te traag. Kortom je moet er niet teveel van verwachten en het is zeker niet als in Nederland.

Ronny55

  Ik gebruik skype al jaren , ja met een goede internetverbinding geen probleem , heb daarom ook mijn verbinding geupgrade naar 2mb. PLDT dsl
Al bij al ben ik er zeer tevreden van  :thumb:. Het is goedkoop en handig als je naar het buitenland  :belgiesmiley: moet bellen .  :happy:
Voor phonebanking of iets dergelijk zou ik het wel afraden   :neeneenee:...lijk me niet erg veilig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?

Pjottr

Citaat van: stijn54 op woensdag 30 januari 2013, 02:03:20
@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?
Kleine correctie op het bedrag Het is niet 0,02  maar $ 2 ct per min Nog steeds spot goedkoop.En de kwaliteit is prima.
Ik heb nog een BV in Ned en moet  zeer geregeld met de Zaakwaarnemer overleg plegen. Even een belletje via de PC. Als of je er naast zit.
Ook heb ik op deze manier veel contact met mijn kinderen en moeder  en overige familie.
Hier in de stad is geen internationaal tel verkeer mogelijk alleen nationaal dus ik ben heel gelukkig met deze faciliteit.
Het is goedkoper om van hier naar Ned of Belgie te bellen dan van Breda naar Leeuwarden.LOL
Je moet de google voice plugin downloaden en je belt naar alle vaste lijnen en mobiele tel over de globe
Belgium - Landline    $2¢ per min.Nederland is het zelfde
Trouwens via Skype is dat tarief eender. Ik wil niet met Skype in zee omdat zij automatisch mijn Credit Card belasten indien mijn Credit beneden een bepaald niveau komt.
Niemand komt automatisch aan mijn Credit Card. Google stuurt me een mail met de info ten aanzien van het saldo  en vraagt dan of ik weer bij wil kopen ja of nee. Die reminder stel je in.
Google doet verder niets en jij bepaald.
Dat vind ik persoonlijk prettiger
Als je dat AUT laat doen moet je maar zien om er weer van af te komen.
Geen behoefte aan.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luc

Citaat van: Pjottr op woensdag 30 januari 2013, 14:50:18
Citaat van: stijn54 op woensdag 30 januari 2013, 02:03:20
@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?
Ik wil niet met Skype in zee omdat zij automatisch mijn Credit Card belasten indien mijn Credit beneden een bepaald niveau komt.
Niemand komt automatisch aan mijn Credit Card. Google stuurt me een mail met de info ten aanzien van het saldo  en vraagt dan of ik weer bij wil kopen ja of nee. Die reminder stel je in.
Google doet verder niets en jij bepaald.


Je moet ook dat vinkje wegklikken   :jajaja:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Quezonboy

Citaat van: Luc op woensdag 30 januari 2013, 15:55:40
Citaat van: Pjottr op woensdag 30 januari 2013, 14:50:18
Citaat van: stijn54 op woensdag 30 januari 2013, 02:03:20
@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?
Ik wil niet met Skype in zee omdat zij automatisch mijn Credit Card belasten indien mijn Credit beneden een bepaald niveau komt.
Niemand komt automatisch aan mijn Credit Card. Google stuurt me een mail met de info ten aanzien van het saldo  en vraagt dan of ik weer bij wil kopen ja of nee. Die reminder stel je in.
Google doet verder niets en jij bepaald.


Je moet ook dat vinkje wegklikken   :jajaja:


Ik betaal Skype ook gewoon via een tegoed, net als jij bij Google, je krijgt ook bij Skype een waarschuwing als je tegoed te weinig is.

Cosyns Guy

Citaat van: Pjottr op woensdag 30 januari 2013, 14:50:18
Citaat van: stijn54 op woensdag 30 januari 2013, 02:03:20
@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?
Kleine correctie op het bedrag Het is niet 0,02  maar $ 2 ct per min Nog steeds spot goedkoop.En de kwaliteit is prima.
Ik heb nog een BV in Ned en moet  zeer geregeld met de Zaakwaarnemer overleg plegen. Even een belletje via de PC. Als of je er naast zit.
Ook heb ik op deze manier veel contact met mijn kinderen en moeder  en overige familie.
Hier in de stad is geen internationaal tel verkeer mogelijk alleen nationaal dus ik ben heel gelukkig met deze faciliteit.
Het is goedkoper om van hier naar Ned of Belgie te bellen dan van Breda naar Leeuwarden.LOL
Je moet de google voice plugin downloaden en je belt naar alle vaste lijnen en mobiele tel over de globe
Belgium - Landline    $2¢ per min.Nederland is het zelfde
Trouwens via Skype is dat tarief eender. Ik wil niet met Skype in zee omdat zij automatisch mijn Credit Card belasten indien mijn Credit beneden een bepaald niveau komt.
Niemand komt automatisch aan mijn Credit Card. Google stuurt me een mail met de info ten aanzien van het saldo  en vraagt dan of ik weer bij wil kopen ja of nee. Die reminder stel je in.
Google doet verder niets en jij bepaald.
Dat vind ik persoonlijk prettiger
Als je dat AUT laat doen moet je maar zien om er weer van af te komen.
Geen behoefte aan.

Voor zover ik kan rekenen is 0,02 $ hetzelfde als 2 $ ct hoor, 1 $=100 $ cent

stijn54

Please note: VAT is charged at the time of purchase. When using a credit card with a billing address in Belgium, a 21% VAT will be added to your purchase. The rates displayed in your billing history do not include VAT. Rates may change at any time.
Country   Rate per minute EUR
(VAT excluded)   Rate per minute EUR
(21% VAT included)
Philippines - Landline   8c   9.7c
Philippines - Mobile   11c   13.3c

Dat is de rate zonder de btw vanuit Belgie naar Ph met google.

stijn54

Correctie. Het laatste bedrag is al met de BTW inbegrepen.

koy

Ik gebruik meestal facetime van Apple en om te chatten What'sapp omdat Marven daar ook 3G heeft. Dat kan je per dag aankopen en werkt heel goed.
Wanneer de connectie heel slecht is merk ik dat we er toch in slagen om via Skype de connectie te maken.
Als ik hem echt wil bereiken vanuit België en hij geen wifi noch 3G heeft, dan bel ik steeds met Skype. De automatische herlading van 10â,¬ vind ik persoonlijk heel handig omdat je niet onderbroken wordt en je het niet manueel moet doen. Vergelijk het met een domiciliëring, de ene is voor de ander tegen, maar als je je rekening vergeet te betalen kost het je sowieso meer.

Groetjes,
Koy

ps: warm, heel warm vandaag in Cebu zei bf net  :biggrinn:
leven en laten leven...

Pjottr

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 30 januari 2013, 23:59:08
Citaat van: Pjottr op woensdag 30 januari 2013, 14:50:18
Citaat van: stijn54 op woensdag 30 januari 2013, 02:03:20
@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?
Kleine correctie op het bedrag Het is niet 0,02  maar $ 2 ct per min Nog steeds spot goedkoop.En de kwaliteit is prima.
Ik heb nog een BV in Ned en moet  zeer geregeld met de Zaakwaarnemer overleg plegen. Even een belletje via de PC. Als of je er naast zit.
Ook heb ik op deze manier veel contact met mijn kinderen en moeder  en overige familie.
Hier in de stad is geen internationaal tel verkeer mogelijk alleen nationaal dus ik ben heel gelukkig met deze faciliteit.
Het is goedkoper om van hier naar Ned of Belgie te bellen dan van Breda naar Leeuwarden.LOL
Je moet de google voice plugin downloaden en je belt naar alle vaste lijnen en mobiele tel over de globe
Belgium - Landline    $2¢ per min.Nederland is het zelfde
Trouwens via Skype is dat tarief eender. Ik wil niet met Skype in zee omdat zij automatisch mijn Credit Card belasten indien mijn Credit beneden een bepaald niveau komt.
Niemand komt automatisch aan mijn Credit Card. Google stuurt me een mail met de info ten aanzien van het saldo  en vraagt dan of ik weer bij wil kopen ja of nee. Die reminder stel je in.
Google doet verder niets en jij bepaald.
Dat vind ik persoonlijk prettiger
Als je dat AUT laat doen moet je maar zien om er weer van af te komen.
Geen behoefte aan.

Voor zover ik kan rekenen is 0,02 $ hetzelfde als 2 $ ct hoor, 1 $=100 $ cent
Mm vlgs mij begin ik oud te worden of het komt omdat mijn vrouw weg is Die zit voor 3 weken in Manila.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ronny55

Citaat van: stijn54 op woensdag 30 januari 2013, 02:03:20
@Pjottr. $ 0,02 per minuut. Ben je daar zeker van? Is het niet 0,20 per minuut?
dat hangt van land tot land af naar de meeste landen bel ik naar vaste lijnen IDD voor 0,02 EURO/min :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Heeft iemand een RTX telefoon in gebruik, waarmee je (zonder computer) via skype of normaal kunt bellen en werkt dat een beetje?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

stijn54

@ Ronny55. Mogen wij wten hoe je zo goedkoop belt? :daag:

Ronny55

Citaat van: stijn54 op vrijdag  1 februari 2013, 02:26:11
@ Ronny55. Mogen wij wten hoe je zo goedkoop belt? :daag:
Je moet uiteraard geld op je skype account storten, dan kan je telefoonnummers bellen.  :jajaja:
ik stort zo'n 25 euro per jaar en kan dan met de diverse belgische autoriteiten bellen en dan heb ik geen schrik om een paar min naar hun muziek te luisteren.  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 februari 2013, 03:08:36
Citaat van: stijn54 op vrijdag  1 februari 2013, 02:26:11
@ Ronny55. Mogen wij wten hoe je zo goedkoop belt? :daag:
Je moet uiteraard geld op je skype account storten, dan kan je telefoonnummers bellen.  :jajaja:
ik stort zo'n 25 euro per jaar en kan dan met de diverse belgische autoriteiten bellen en dan heb ik geen schrik om een paar min naar hun muziek te luisteren.  :lachen:


Ja inderdaad van :smiley-philippines: naar :vl: maar omgekeerd is het stukken duur :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

stijn54

Hieronder de prijzen die ik gevonden heb met bellen vanuit Belgie naar PH met skype. Zo google call is veel goedkoper.

View all rates ·
Pay As You Go rates:
Buy Credit
Cheap calls to Philippines

Start from as little as 16,1 cents/min 18,5 cents (incl. VAT)
All rates:    Price exc. VAT:    Price incl. VAT:
Philippines    16,1 cents    18,5 cents
Philippines - Cebu    16,1 cents    18,5 cents
Philippines - Manila    16,1 cents    18,5 cents
Philippines - Mobile    20,2 cents    23,2 cents
:daag:

Herbie

Ik bel altijd met voipalot prijzen zijn in dollar $0.1150 = 0,0843 EUR koers van vandaag

http://www.voipalot.com/en/rates/
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Nonoh

Philippines (Landline)   â,¬ 0.098
Philippines (Mobile)   â,¬ 0.115

http://www.nonoh.net/en/rates.html#letter-P
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bulldozer

Citaat van: Herbie op vrijdag  1 februari 2013, 13:33:50
Ja inderdaad van :smiley-philippines: naar :vl: maar omgekeerd is het stukken duur :jajaja:
En waarom zou je dan omgekeerd doen als het ook goedkoper kan? Laat je toch gewoon die ander jou bellen  :confused2:

opinie

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  2 februari 2013, 02:11:48
Laat je toch gewoon die ander jou bellen  :confused2:

Dan lijkt het alsof de witneus arm is, alhoewel dat is ook een test voor de ware liefde.

Honey, you call me.
-Maybe...

[yt=640,505]fWNaR-rxAic[/yt]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: Herbie op vrijdag  1 februari 2013, 13:33:50
Citaat van: Ronny55 op vrijdag  1 februari 2013, 03:08:36
Citaat van: stijn54 op vrijdag  1 februari 2013, 02:26:11
@ Ronny55. Mogen wij wten hoe je zo goedkoop belt? :daag:
Je moet uiteraard geld op je skype account storten, dan kan je telefoonnummers bellen.  :jajaja:
ik stort zo'n 25 euro per jaar en kan dan met de diverse belgische autoriteiten bellen en dan heb ik geen schrik om een paar min naar hun muziek te luisteren.  :lachen:


Ja inderdaad van :smiley-philippines: naar :vl: maar omgekeerd is het stukken duur :jajaja:
Ja juist andersom is duurder ....maar ja Ik zit in de  :smiley-philippines: en bel al eens met mijn Bank of de pensioenkas....andersom belt niemand naar mij. Trouwens waarom ook ....ben altijd online....dus goedkoop voor mij is wat voorrang heeft
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.