Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Airconditioning

Gestart door evethe, vrijdag 1 februari 2013, 15:56:47

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: bananacreek op vrijdag 19 januari 2018, 12:20:40
Ik woon al 40 jaar hier met een electric fan ...no problems... :thumb: :thumb:



Met een timer is natuurlijk zeer handig... :thumb:
Overdag gebruikte ik ook een fan, altijd een snotvalling en verkouden . Nu gebruik ik geen fan meer , ik heb nu een airco waarmee ik ook enkel de vochtigheid uit de lucht kan trekken , dat is meer dan voldoende . Heb een 2 pk unit voor +/- 50m/3 . Koelt meer dan voldoende af. Zeg er wel bij , dat is een kamer die ik bijgebouwd heb en naar  :eu: normen geïsoleerd heb . Ze verklaarde me hier gek om zoveel geld in de muren te stoppen .  :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tjenn


tjenn

Citaat van: Ronny55 op zondag 21 januari 2018, 07:17:42
Zeg er wel bij , dat is een kamer die ik bijgebouwd heb en naar  :eu: normen geïsoleerd heb . Ze verklaarde me hier gek om zoveel geld in de muren te stoppen .  :lachen:
Europese normen ja dat is wel wat extreem. In alle geval waarschijnlijk blijf je hier voor de rest van je leven dan mag het al wat meer kosten doen voor comfort.

tjenn

Heb eindelijk enen aangekocht ... basic inverter wind free 2.5 HP prijs was met 10000 pesos gedaald dan voor nieuwjaar toen nog 52k. Koelt goed af al zet ik het maar op 25 graden voor een redelijke ruimte. Nu wachten op de elektriciteit rekening hangt nog maar een tweetal weken aan de muur en ook niet constant aan.

Herbie

#34
Dat zal wel meevallen, als hij niet 24op24 draait, hoeveel graden moet hij koelen? Als dat maar een paar graden is, zal de rekening goed meevallen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

joost


Hallo.
Hier kun je zelf even narekenen hoeveel electriciteit je gaat verbruiken met je airco : 1 KW - KiloWatt = +/- 1.362 PK
1 PK - PaardenKracht = +/- 0.734 KW.
2,5 PK x 0,734 watt is 1.835 Kwh per uur.

Joost.


opinie

Cos φ niet vergeten!
Goede motoren hebben er eentje van 0,85
Slechte 0,5
Dit houdt in hoeveel van het verbruik ook echt benut wordt. In het slechte geval: 1835 W / cos φ 0,5 = 3670 VA en verbruik 3,67 kW

Cos φ staat soms ergens op het typeplaatje
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

joost


Hallo.
Tjenn : prijs was met 10000 pesos gedaald dan voor nieuwjaar toen nog 52k.

Ja. Dat is niet zo gek. Je zult het wel lekker koel krijgen met deze airco maar de portemonnee zal ook wel iets lichter gaan worden. Maar goed. Je hebt wel 'n mooie aanbieding te pakken .
Groeten.
Joost.

tjenn

Citaat van: Herbie op donderdag 14 februari 2019, 10:47:20
Dat zal wel meevallen, als hij niet 24op24 draait, hoeveel graden moet hij koelen? Als dat maar een paar graden is, zal de rekening goed meevallen.
Staat al een paar dagen niet meer aan maar de laatste keer stond op de display 29 graden en heb toen op 24 gezet en een beetje later sokken gaan aandoen wegens koude voeten.  :lachen:  voor een aangename temperatuur zet ik hem nu op 26 graden. Moet nog wat experimenteren zoals windfree stand enz. Het "probleem" :-) is dat het al een paar dagen frisser geworden is hier in Bohol en dus nog niet optimaal aan het testen geweest. Er is ook een functie electricity consumption check zal dat later eens allemaal rustig bekijken.

tjenn

Citaat van: joost op donderdag 14 februari 2019, 17:33:47

Hallo.
Tjenn : prijs was met 10000 pesos gedaald dan voor nieuwjaar toen nog 52k.

Ja. Dat is niet zo gek. Je zult het wel lekker koel krijgen met deze airco maar de portemonnee zal ook wel iets lichter gaan worden. Maar goed. Je hebt wel 'n mooie aanbieding te pakken .
Groeten.
Joost.
Was vorig jaar in december al eens aan het window shoppen en toen koste hij 51995 (samsung basic inverter windfree)  ze stelde voor om eerst iemand langs te sturen om een check te doen. Moest een elektriciteit leiding aanleggen met een breaker. Heb dat maar eerst na nieuwjaar gedaan en toen ik het spel ging kopen stond hij 41995 straight cash. Heb nog tweemaal gevraagd of het dat type was van voor nieuwjaar ? yes sire. Waren nog 3 stuks in stock en heb het direct laten leveren heeft nog een dikke week geduurd eer ze het kwamen installeren. So far so good zou ik zeggen en hopen dat het zo blijft. :thumb: