Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

computershop davao-city

Gestart door wiking, zondag 3 februari 2013, 21:48:41

Vorige topic - Volgende topic

wiking

beste forumleden,

Sinds 1 week heeft de computer van mijn vriendin het begeven waarschijnlijk door een te zwaar beladen cpu ;lees warmte ( wordt vervolgd )
Mijn keuze is om een laptop voor haar te kopen in Davao-city. Nou ben ik in Nederland en zou ik voor haar graag een nieuwe willen kopen maar daarvoor zou  ze zelf op pad moeten naar een winkel. Weet iemand van jullie misschien een betrouwbare winkel voor het kopen van een nieuwe laptop?

gr

wiking


Herbie

In één van de SM Malls, kan je goeie kwaliteit kopen, maar de prijzen van laptops of computers zijn iets duurder dan bij ons.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

wiking

Inderdaad, zal al een beetje te kijken online maar er zijn nauwelijks fatsoenlijke laptops te krijgen daar. Standaard hier 15,4 inch scherm  4gb ram op zen minst en daar 14 inch en 2gb ram voor een nieuwe laptop.

Herbie

Ja inderdaad, dat klopt anders ga je rap p40.000 moeten uit geven. Of anders een tweedehands laten kopen voor 10K als je vriendin het gewoon gebruikt om te chatten en mails kan je zo iets aanschaffen en een betere kopen hier.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Er zijn diverse in Davao. Als ik wat nodig heb  ga ik meestal naar "Octagon". Ze hebben diverse filialen met vaak leuke aanbiedingen. Heb er laatst nog een HP notebook gekocht voor nog geen 18k met 10% korting voor contante betaling en als promo een portable dvd recorder.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ketelbinkie

#6
Heb 2 jaar geleden bij Octagon ook een netbook gekocht. Tot dusver nooit iets mis gegaan. Echter heb al diverse signalen opgevangen dat de after sales service van deze zaak ingeval er sprake is van een defect tijdens de garantie periode, niet echt over houdt.

Ronny55

Citaat van: wiking op zondag  3 februari 2013, 22:04:20
Inderdaad, zal al een beetje te kijken online maar er zijn nauwelijks fatsoenlijke laptops te krijgen daar. Standaard hier 15,4 inch scherm  4gb ram op zen minst en daar 14 inch en 2gb ram voor een nieuwe laptop.
Beste Wiking.
    Waar moet dat ding voor dienen . Daar zou ik eens mee beginnen .....jij praat daar van 4gb geheugen....2gb vindt je precies niks . Ikzelf doe video bewerking Filmen rippen ,converteren enz ...doe dat nu met 4gb geheugen maar lang 2 gb gebruikt ...langzamer maar ging ook . Als je je pc hoofdzakelijk wil gaan gebruiken om te chatten , zou ik meer aandacht geven aan een video kaart (1 GB Bv), webcam en speakers/microfoon....Usb hoofd telefoon....en dan is 2gb ruim voldoende ....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wiking

De laptop moet inderdaad een beetje een allrounder zijn. ALs ik daar ben wil ik hem namelijk ook gebruiken en ik doe ook aan foto- en videobewerking en af en toe een spelletje kan geen kwaad. Daarnaast een goede webcam build-in, redelijke accu +/4 uur minimaal zonder adapter, minimaal 320gb hd en een scherm van 15'inch of hoger. Bedankt voor de reacties allen ga het doorspelen aan mijn vriendin die zit te poppelen om een nieuwe computer.

gr
wiking

vvjoris

Citaat van: wiking op maandag  4 februari 2013, 13:55:24
De laptop moet inderdaad een beetje een allrounder zijn. ALs ik daar ben wil ik hem namelijk ook gebruiken en ik doe ook aan foto- en videobewerking en af en toe een spelletje kan geen kwaad. Daarnaast een goede webcam build-in, redelijke accu +/4 uur minimaal zonder adapter, minimaal 320gb hd en een scherm van 15'inch of hoger. Bedankt voor de reacties allen ga het doorspelen aan mijn vriendin die zit te poppelen om een nieuwe computer.

gr
wiking

Probeer eens http://www.lazada.com.ph ik heb daar goede ervaringen mee.

Een probleem, het neemt mijn credit card niet aan, ik heb vorig jaar besteld toen ik in de  :smiley-philippines: was, en ben toen bij LBC gaan betalen (in SM gaat ook) maar ze doen ook cash on delivery.

Levring = Filipino way (op 5 dagen in Cebu), dus op tijd volgens hun site, maar ik had twee stuks besteld. Dat werd dus op twee opeenvolgende dagen geleverd. Leveringskost was wel inbegrepen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

wiking

ja is mijn inderdaad bekend. Veelal de modellen die ik reeds online ben tegengekomen lijken voor mij dan alleen beschikt voor de misschien wel Aziatische markt. Allemaal 14.1 inch maximaal en echt nauwelijks 15 inch te vinden. Heb verschillende typenummers ingetikt op Google en vind bijna geen een in het Nederlands. Best wel apart dat er zoveel verschillende componenten in een zelfde laptop wordt gestopt. Ben al zover dat het maximaal 22k moet gaan kosten. Dat wordt ongeveer een low-mid range laptop dus. Voor veel meer geld daar heb je misschien iets extra's zoals een led scherm of betere speakers. Daarbij moet je denken aan 10k extra. Maar ik vind 22k een mooie prijs.

vvjoris

Citaat van: wiking op maandag  4 februari 2013, 21:30:54
ja is mijn inderdaad bekend. Veelal de modellen die ik reeds online ben tegengekomen lijken voor mij dan alleen beschikt voor de misschien wel Aziatische markt. Allemaal 14.1 inch maximaal en echt nauwelijks 15 inch te vinden. Heb verschillende typenummers ingetikt op Google en vind bijna geen een in het Nederlands. Best wel apart dat er zoveel verschillende componenten in een zelfde laptop wordt gestopt. Ben al zover dat het maximaal 22k moet gaan kosten. Dat wordt ongeveer een low-mid range laptop dus. Voor veel meer geld daar heb je misschien iets extra's zoals een led scherm of betere speakers. Daarbij moet je denken aan 10k extra. Maar ik vind 22k een mooie prijs.

http://www.lazada.com.ph/Lenovo-Ideapad-G480-MS-DOS-14-Laptop-Brown-47406.html

Dit lijkt mij het beste wat je kan vinden in de  :smiley-philippines: voor jouw noden:

i5-processor: geeft al heel goeie prestaties
NVIDIA GeForce 610 HD Video Graphics Technology: is degelijk
4GB uitbreidbaar tot 8 GB
14 Inch, ma ja, groter kan je bijna niet vinden voor dat budget

Prijs 30k, je kan in BE en zeker in NL iets beter vinden voor die prijs.
Ik vraag me wel af of je windows zelf moet installeren, als je dat legaal wil doen is het natuurlijk een extra kost.

Kijk mss eens of je'm elders kan krijgen? Voor 22k zal je die kwaliteit nooit vinden vrees ik ....


Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

@Darko69....Je heb gelijk , dat geef ik grif toe . Maar de goede man vraagt hulp via een forum  voor de aankoop van een laptop...dan ga ik hier niet komen aandraven met technische termen waar hij waarschijnlijk niks aan heeft. Voor mij is een laptop handig om overal mee te kunnen nemen ....gebruik ik om te chatten ....fb... iets te googlen.... dan is 2GB ram ruim voldoende:jajaja: Video en foto bewerking doe ik met een (zelfgebouwde,samengestelde) desktop intussen 8Gb ram ..maar kan nog uitbreiden naar 16gb ram gebruik een 32" monitor dan kan ik op twee beelden werken indien nodig....Ik wil hier mee bedoelen dat je voor het grote werk best een desktop gebruikt. Laptop ,Ipad of iphone mooi voor onderweg
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.