Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

LTO miserie...

Gestart door Fonzie3300, dinsdag 5 februari 2013, 14:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Fonzie3300

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 februari 2013, 14:34:42

Normaal zijn alle surplus wagens die je hier koopt al geregistreerd bij de LTO?

Ik moest alleen de registratie veranderen in mijn naam...maar dat heeft de surplus dealer voor mij gedaan.....


Inderdaad, de dealer heeft dat ook voor ons gedaan het eerste jaar, maar de ban is blijkbaar slechts in januari van dit jaar ingegaan dus voordien was er geen enkel probleem. Zoals je weet moet je jaarlijks opnieuw bij LTO langsgaan en dat is nu het probleem, die hebben van hogerhand verbod gekregen om bepaalde surplus wagens goed te bevinden.

Volgens LTO laten ze de eerste tijd oogluikend toe dat niet-geregistreerde Fit's (in ons geval) rondrijden maar na een tijd gaat de politie en de traffic enforcers opdracht krijgen om Fit's te confisceren.  Ik weet niet of dit de waarheid is of alleen maar om "ons schrik aan te jagen", maar ik zou er niet van verschieten als ze dit inderdaad zouden doen.

Pjottr

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 februari 2013, 14:30:37
Dit is een Honda Horizon en ook als surplus uit Japan geimporteerd maar hetzelfde als Isuzu Bighorn en ook als zodanig als Isuzu op de LTO geregistreerd en ik ga dat morgen navragen bij een surplus importer hier............


Lijkt meer op een Isuzu Trooper Ben trouwens weer op zoek naar een jongere Trooper Fantastische wagen Isuzu is sterk en ik heb er nooit ellende mee
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Ronny55

 Na een klacht van hoofdverdeler Honda is er onlangs een uitspraak gevallen dat omgebouwde japanse 2de hands wagens niet geregistreerd worden. Het handeld zich hierbij niet alleen om de Honda Fit.....het zal idd voor alle omgebouwde gelden.
Ben zo'n beetje alle kranten aan het googlen , maar kan nergens iets over deze uitspraak terug vinden.  Ook worden overal nog surplus verkocht door de handelaren, hier is men echt de boel aan't "bezijken" :explotieren: :shoot13lj7:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Volgens een post op een ander forum zou het probleem van hernieuwde registratie van de Hionda Fit (Japanse versie) zich alleen in regio 7 voordoen als gevolg va veel import in Cebu.

http://www.istorya.net/forums/automotive/554793-japan-surplus-cars.html

Op hetzelfde forum is een lang draadje gewijd aan de Ban op de Honda Fit

http://www.istorya.net/forums/automotive/492260-ban-honda-fit.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Pjottr op woensdag  6 februari 2013, 05:48:16
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 februari 2013, 14:30:37
Dit is een Honda Horizon en ook als surplus uit Japan geimporteerd maar hetzelfde als Isuzu Bighorn en ook als zodanig als Isuzu op de LTO geregistreerd en ik ga dat morgen navragen bij een surplus importer hier............


Lijkt meer op een Isuzu Trooper Ben trouwens weer op zoek naar een jongere Trooper Fantastische wagen Isuzu is sterk en ik heb er nooit ellende mee

Honda Horizon, Isuzu Trooper en Isuzu Bighorn zit in principe geen verschil in alleen de Horizon is gebouwd door Honda met licentie van Isuzu  en er zit alles in wat Isuzu is en het alleen de afwerking..........

Ketelbinkie

Natuurlijk te gek voor woorden. Je koopt bij een dealer in de  :smiley-philippines: een 2e hands ingevoerde auto met een LTO goedkeuring. En dan ineens na 1, 2 of meer jaren wilt LTO die auto niet meer goed keuren. Ik zou het wel weten als ik zo'n auto had.  :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  6 februari 2013, 14:47:18
Natuurlijk te gek voor woorden. Je koopt bij een dealer in de  :smiley-philippines: een 2e hands ingevoerde auto met een LTO goedkeuring. En dan ineens na 1, 2 of meer jaren wilt LTO die auto niet meer goed keuren. Ik zou het wel weten als ik zo'n auto had.  :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:.

Deze gaat volgende week weer naar de LTO voor vernieuwing en morgen weet ik meer want dan ga ik met de importer spreken (KEN'S TRADING)



De smoketest daar was geen enkel probleem vorige week....vreemd...de wagen zou niet gerigistreerd kunnen worden (niet meer) en je moet wel eerst betalen voor de smoke test?......... :lachen: :lachen:

Vergeet niet dat de meeste auto's die hier rond rijden surplus zijn............dat zou oorlog worden zoals de helmenwet?

Ik heb hier nog nooit iets van gehoord terwijl ik vele mensen hier ken die ook een surplus hebben.... :jajaja: :jajaja:

De hele  :smiley-philippines: is bijna surplus......... :jajaja: :jajaja: :lachen:

Kijk nou kan ik niet meer slapen.....dus: slaaptabletten:



Morgen weten we veel meer (hoop ik)......... :denk: :denk:

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op woensdag  6 februari 2013, 15:23:31

De smoketest daar was geen enkel probleem vorige week....vreemd...de wagen zou niet geregistreerd kunnen worden (niet meer) en je moet wel eerst betalen voor de smoke test?......... :lachen: :lachen:

Morgen weten we veel meer (hoop ik)......... :denk: :denk:

Nou, inmiddels weet ik wel beter. Eerste probleem; voor vernieuwing van je voertuig registratie is de volgorde:
smoke test, insurance (eventueel shop in one) en LTO.

Was deze week bij een smoke test station.
Wat gebeurd: komt een pinoy aanrijden met zijn motorbike, stopt, papieren enz., verwijderd zijn kentekenplaat van de motorfiets en vervangt dat door een andere kentekenplaat. Daarna vindt de smoke test plaats en wordt de foto genomen van de achterkant van de motorfiets met face van de smoke test boy, kentekenplaat en uitlaat. Vervolgens wordt de oorspronkelijke kentekenplaat weer terug geplaatst en rijdt de eigenaar, met een vrolijk gezicht, weer verder :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:.

Kano

Dan moet er ook met de papieren worden geknoeid, want bij de LTO kunnen ze toch wel het verschil tussen de gefotografeerde kentekenplaat en de registratiepapieren zien.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op woensdag  6 februari 2013, 23:09:18
Dan moet er ook met de papieren worden geknoeid, want bij de LTO kunnen ze toch wel het verschil tussen de gefotografeerde kentekenplaat en de registratiepapieren zien.

:lachen: jij zal nooit een goeie fixer worden !!

De kentekenplaat is van de te registreren motor. Misschien iemand die geen tijd had, misschien was ie bang dat ie niet door de test zou komen etc. etc. Door een andere motor te gebruiken voorkom je dit.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....