Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

LTO miserie...

Gestart door Fonzie3300, dinsdag 5 februari 2013, 14:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Kano

#30
Het heeft allemaal te maken met executive order 156

The importation into the country, inclusive of the Freeport, of all types of used motor vehicles is prohibited, except for the following. .........................

http://www.tariffcommission.gov.ph/eo_156.htm


Verder haal ik van een ander forum de volgende info:

According to someone from the LTO whose name he chose not to divulged, owners of FIT/JAZZ may still renew their registration following certain conditions: (1) Certificate of Registration must be of that of the driver/owner; (2) if CR is registered to another name, proof showing that the vehicle was purchased from Honda Cars Phil. or a registered Honda Car distributor must be presented; (3) if void of the above conditions, the vehicle and owner/driver will be subjected to further investigation prior to the issuance of a registration.

The reason for this, he said, is because from the past 5 years there has been a lot of cases where substandard models of FIT/JAZZ are being sold in the market mostly by independent dealers (mostly not officially registered by Honda Phil). These models originate from various sources, namely: (1) smuggled (the vehicle is cut into half, or disassembled piece by piece, then reassembled when it lands on Philippine shores), (2) Grey Market (models that did not pass factory standards and sold at a much lower price); (3) Refurbished [local models that were damaged during the flood (in Japan, Manila, and Cagayan de Oro), then reconditioned and/or "converted" as some would claim]; (4) "Frankensteined" (a model assembled from various parts gathered from various sources - some may or may not be sourced from car-napped vehicles - then pimped out with body kits and other accessories.

These models, since mostly are substandard not to mention illegal, exposes the owner/driver to the possible dangers in the road. Moreover, my LTO connection also states that these models are more prone to engine damage thus will require a lot more maintenance - meaning a lot more money on the owners part - than those of the original "Casa" models.

Finally, he advises, if you already own FIT/JAZZ make sure to visit the nearest Honda Cars Phil office and have your unit verified and issued a certificate that it was purchased in one of the distributors in the country. To those who are still planning to buy a FIT/JZZ, better purchase one direct from the Casa or an official Honda Car distributor. And lastly, if someone is offering you a model at a much lower price than what the market is selling it for, then start asking yourself why. Remember that excellent quality always has a price.


Bron: http://www.istorya.net/forums/automotive/492260-ban-honda-fit-9.html


En een ander slachtoffer die een Honda Fit in Mindanao had laten registreren

http://www.sunstar.com.ph/cebu/local-news/2012/05/31/treasurer-s-daughter-told-show-proof-car-was-registered-legally-224298





Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

@ Creek Betekent dat elke trooper een Surplus is? Er rijden er hier enkele rond en wil mijn huidige Isuszu wegdoen en een nieuwere Trooper kopen.
Hoe weet ik of hoe zie ik dat een auto een surplus is. Ik bedoel, als de eigenaar kwaad wil zal hij er altijd om liegen
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

callebaut

Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 14:18:11
Ik ben toen ik mijn wagen kocht met het apparaat naar het Politie crime laboratorium gegaan waar men mijn auto en de registratie hebben onderzocht. Dat was een vereiste alvorens ik hem zou kopen.
en op mijn  naam kon zetten. Hieruit had kunnen blijken of de auto gestolen of gecat zou zijn geweest  en tevens zou blijken of de auto juist of dubbel was geregistreerd.
Met het rapport ben ik toen naar LTO gegaan en die hebben aan de hand hiervan de tenaamstelling gewijzigd. Als mijn wagen eerder al anders geregistreerd zou zijn geweest had dit dus bij Crime Lab al gebleken en had ik hem dus nooit gekocht.


Men noemt dit een PNP Clearance ....kosten ongeveer 1000 php ..... :jajaja:

Pjottr

Citaat van: callebaut op donderdag  7 februari 2013, 14:30:52
Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 14:18:11
Ik ben toen ik mijn wagen kocht met het apparaat naar het Politie crime laboratorium gegaan waar men mijn auto en de registratie hebben onderzocht. Dat was een vereiste alvorens ik hem zou kopen.
en op mijn  naam kon zetten. Hieruit had kunnen blijken of de auto gestolen of gecat zou zijn geweest  en tevens zou blijken of de auto juist of dubbel was geregistreerd.
Met het rapport ben ik toen naar LTO gegaan en die hebben aan de hand hiervan de tenaamstelling gewijzigd. Als mijn wagen eerder al anders geregistreerd zou zijn geweest had dit dus bij Crime Lab al gebleken en had ik hem dus nooit gekocht.


Men noemt dit een PNP Clearance ....kosten ongeveer 1000 php ..... :jajaja:

Inderdaad.Ik was de naam even kwijt. Maar hier zou je dan toch een zaak als genoemd in dit topic kunnen voorkomen? Niet de dubbele registratie of weigering van het LTO  maar gewoon omdat je de auto dan niet aankoopt. Of heb ik dat mis?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

#34
Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 14:37:54
Citaat van: callebaut op donderdag  7 februari 2013, 14:30:52
Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 14:18:11
Ik ben toen ik mijn wagen kocht met het apparaat naar het Politie crime laboratorium gegaan waar men mijn auto en de registratie hebben onderzocht. Dat was een vereiste alvorens ik hem zou kopen.
en op mijn  naam kon zetten. Hieruit had kunnen blijken of de auto gestolen of gecat zou zijn geweest  en tevens zou blijken of de auto juist of dubbel was geregistreerd.
Met het rapport ben ik toen naar LTO gegaan en die hebben aan de hand hiervan de tenaamstelling gewijzigd. Als mijn wagen eerder al anders geregistreerd zou zijn geweest had dit dus bij Crime Lab al gebleken en had ik hem dus nooit gekocht.


Men noemt dit een PNP Clearance ....kosten ongeveer 1000 php ..... :jajaja:

Inderdaad.Ik was de naam even kwijt. Maar hier zou je dan toch een zaak als genoemd in dit topic kunnen voorkomen? Niet de dubbele registratie of weigering van het LTO  maar gewoon omdat je de auto dan niet aankoopt. Of heb ik dat mis?

Highway Patrol Clearance @P350 is alleen nodig bij de aankoop/verkoop (transfer of ownership) van een wagen/motor, maar de wagen van Fonzzie3300 was alreeds geregistreerd en was dus alleen due voor jaarlijkse verlenging.




bananacreek

Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 14:24:45
@ Creek Betekent dat elke trooper een Surplus is? Er rijden er hier enkele rond en wil mijn huidige Isuszu wegdoen en een nieuwere Trooper kopen.
Hoe weet ik of hoe zie ik dat een auto een surplus is. Ik bedoel, als de eigenaar kwaad wil zal hij er altijd om liegen

Nee hoor er rijden hier ook nieuwe Troopers rond en dat zijn zeer mooie wagens zo te zien maar duur dacht ik.. :jajaja: :jajaja:

Hier een 2012 model  van Inet





Pjottr

Ik dacht dat Isuzu Trooper gebouw werd tot 2005. Dus ze zijn nog steeds nieuw tekoop Loop ik dan zo achter?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Ook een manier om de auto te checken:

Text LTO Vehicle and the car's plate number (e.g. LTO Vehicle AAA111) to 2600. You will receive an SMS containing the car's LTO records.

Als je er zeker van wil zijn (maar wat is zeker in de Filipijnen) dat het geen surplus auto is kun je vragen naar de aankoopnota en/of het log/serviceboekje en dit bij de dealer laten controleren.

Ook altijd controleren of motornummer en chassisnummer corresponderen met de nummers op het Original copy of Certificate of registration. En er goed opletten dat er niet het woord   "ENCUMBERED"  op staat (meestal rechts bovenaan, want als dat erop staat dan is de auto nog niet afbetaald.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 15:15:04
Ik dacht dat Isuzu Trooper gebouw werd tot 2005. Dus ze zijn nog steeds nieuw tekoop Loop ik dan zo achter?

Juist ja, correct en de foto die ik plaatste was een "FILE" foto uit 2012................sorry

http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_Trooper

Maar ik verhaal me natuurlijk op deze grove gerechterlijke dwaling........... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 februari 2013, 15:26:31
Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 15:15:04
Ik dacht dat Isuzu Trooper gebouw werd tot 2005. Dus ze zijn nog steeds nieuw tekoop Loop ik dan zo achter?

Juist ja, correct en de foto die ik plaatste was een "FILE" foto uit 2012................sorry

http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_Trooper

Maar ik verhaal me natuurlijk op deze grove gerechterlijke dwaling........... :jajaja: :jajaja:



Ja, ik was in de war met de Nissan Patrol Royale

http://www.nissanphilippines.com.ph/en/web/models/Patrol%20Royale/home/hpage.htm