Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vereniging

Gestart door cebulovers, zaterdag 16 februari 2013, 05:42:59

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Luke op vrijdag 22 februari 2013, 10:11:46
Als ik hier tussen regels lees hebben alle forumleden de beste filipina!  :daag:

Heb jij een verkeerde gekozen dan? dan is dit je eigen schuld niet er wonen meer dan 80 miljoen mensen daar dus zullen er ook wel slechte tussen zitten maar ook heel veel goede.
Dat je een slechte hebt tja dat is dan pech hé, niet goed of te vlug gekozen?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Michaela

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 22 februari 2013, 09:42:42
Nu kan je daar zelf ook iets aan doen hé, je kan uw vrouw daarop voorbereiden en haar duidelijk meegeven dat als iemand over iemand anders komt roddelen ze daar kortaf moet op reageren en zeggen dat haar dat niet interesseert dat ze daar is om haar eens te amuseren en niet om te roddelen, waarschijnlijk keert die vrouw haar met de staart tussen haar benen de rug toe en zal ze er nooit geen last meer van hebben.
Weerbaar zijn op dat vlak is de boodschap.

.
..... en heb er vooraf een goed gesprek mee dat ze direct roddellen de kiem moet insmoren en dan zal je geen probleem hebben maar zal ze veel respect oogsten bij de anderen die het wel goed menen want die zijn in de meerderheid en het zijn altijd dezelfde die roddelen.


Ik knik en luister, als iemand roddelt. En daarna vermijd ik die persoon. Zij zou het wel voelen en raden waarom ik haar vermijd. Als zij vraag waarom ik haar vermijd, pas geef ik mijn eerlijke vriendelijke antwoord. Iemand de mond snoeren terwijl die roddelt werkt averechts. Jij krijgt veel vijanden.

Ronny55

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 22 februari 2013, 09:42:42
Graag wil ik op alles wat hier geschreven word reageren.
Ja, mooi . maar dan moet je alles wel eerst goed lezen ....ik heb nergens zien staan dat de mannen hun  :smiley-philippines: vrouwen aan de "haard " kluisteren. Trouwens als je goed leest zijn het eerder de vrouwen die er niet meer naartoe willen.

Iedereen verteld zowat zijn ervaringen met de verenigingen ......natuurlijk zijn er die zich daar goed voelen en goede ervaringen hebben.

Je moet niet uit het oog verliezen dat het "forum " maar een kleine minderheid is.

Wat de scheidingen betreft , uiteraard ligt het niet hoofdzakelijk aan het verenigingsleven, daar spelen heel andere dingen mee.

Aan je repliek te horen ben je nauw betrokken bij het  :belgiesmiley: :smiley-philippines: verenigingsleven, mooi en alle respect dat je er voor opkomt. De tijd (+/- 2jaar) dat ik met mijn huidige vrouw gechat heb

ben ik 2 x naar zo'n fillipijnse avond geweest....Ja ,ik vond het wel plezant . Het enige wat ik wel storend vond is de hopen voorstellen die ik kreeg om met "my sister ,my nice, my friend" te chatten

niettegenstaande ik duidelijk had laten verstaan een chatvriendin te hebben in de PH.

Misschien is dat de reden dat ik er niet hoog mee oploop.

BTW, je verzendbedrijf is wel dik in orde ...Alle respect daarvoor ,100% betrouwbaar.  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Johan En Elvie

Citaat van: resscy_jalac op vrijdag 22 februari 2013, 10:19:58
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 22 februari 2013, 09:42:42
Nu kan je daar zelf ook iets aan doen hé, je kan uw vrouw daarop voorbereiden en haar duidelijk meegeven dat als iemand over iemand anders komt roddelen ze daar kortaf moet op reageren en zeggen dat haar dat niet interesseert dat ze daar is om haar eens te amuseren en niet om te roddelen, waarschijnlijk keert die vrouw haar met de staart tussen haar benen de rug toe en zal ze er nooit geen last meer van hebben.
Weerbaar zijn op dat vlak is de boodschap.

.
..... en heb er vooraf een goed gesprek mee dat ze direct roddellen de kiem moet insmoren en dan zal je geen probleem hebben maar zal ze veel respect oogsten bij de anderen die het wel goed menen want die zijn in de meerderheid en het zijn altijd dezelfde die roddelen.


Ik knik en luister, als iemand roddelt. En daarna vermijd ik die persoon. Zij zou het wel voelen en raden waarom ik haar vermijd. Als zij vraag waarom ik haar vermijd, pas geef ik mijn eerlijke vriendelijke antwoord. Iemand de mond snoeren terwijl die roddelt werkt averechts. Jij krijgt veel vijanden.

Je hebt gelijk hoor hierin dat is zo, mijn vrouw lost dit ook wel steeds op een vriendelijke manier op waardoor ze meer respect krijgen voor haar.
Ik weet dat ze vriendinnen heeft die heel kort bij haar staan die haar in alle vertrouwen zaken vertellen omdat ze weten dat ze niet op de straat zullen gedragen worden door Elvie. Ze heeft hierdoor zelfs al conflicten als bemiddelaar opgelost tussen filippijnse.
Ik weet het dit is precies of mijn vrouw is de allerbeste op de Wereld hé, welnu voor mij wel en daar gaat het over.
Toen wij nog niet getrouwd waren kreeg ik van haar vriendinnen en nichten de raad om Elvie goed te verzorgen want dat ze een goede man verdiende omdat ze zo goedhartig was.
Welnu ik ben al wat op leeftijd en weet ook wel dat je met die info voorzichtig moet omspringen, het kunnen ook maar verhaaltjes zijn om een vette vis aan de haak te slaan.
Maar ik ben dan op onderzoek gegaan om dit bevestigd te krijgen en dit gebeurde vrij snel.

Ze had daar een Mannelijke vriend die zich heel erg respectvol gedroeg tegenover haar.
Ik zag gewoon dat hij mijn toekomstige vrouw een heel erg warm hart toedroeg.
Wel daar wou ik het fijne van weten en vroeg wat uitleg aan Elvie en ook nadien aan haar nicht.
Wat bleek.
Die man was toen hij jong was een heel erg slechte persoon die zich bezig hielt met overvallen, drugs, afpersing en zo van die zaken die niet door de beugel gingen, hij kwam uit een andere dorp naar daar om er een nieuw leven te beginnen. Ik weet niet hoe ze het geeft klaargespeeld maar door toedoen van Elvie is deze persoon volledig veranderd en is hij nu pastor in de gemeente geworden.
Als ik haar nicht vraag hoe dit komt dan zegt ze dit is volledig Elvie haar werk, zij heeft hem zover gekregen en iets gemaakt van zijn leven.
Toen wist ik ik heb een goede vrouw gevonden en dat is ze nu nog steeds want ik merk dat ze ook voor haar vriendinnen hier die rol blijft opnemen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

O.B.Bommel

Citaat van: Luke op vrijdag 22 februari 2013, 10:11:46
Als ik hier tussen regels lees hebben alle forumleden de beste filipina!  :daag:
Tja, daar lijkt het wel op. Dat is dan maar goed ook, vooral zelf blijven denken dat het zo is.
"Die van mij" is dan niet de beste, want het blijft een Filipina en "roddelen" zit ze toch in het bloed. Alleen denk ik dat ze dat niet doet om zich een positie te verwerven (ik versta al veel wat ze lullen) of andere relaties te vernachelen en dan is er niks aan de hand. Die vriendinnen van haar (een 4-tal) zijn geen klap anders. En op haar werk gaat het met de Polen en Nederlanders ook niet anders als ik hoor waar ze mee thuis komt. En mannen kunnen het ook, analyseer maar eens een bijeenkomst met de mannen met PH-aanhang.

Vrouwen kunnen uren aan de telefoon hangen om te lullen over volslagen niks, maar of dat iets Filipijns is?
En ze is een gewaardeerde klant van de winkels om het zomaar eens uit te drukken. Met eigen geld overigens.

Wat me soms wel opvalt is dat door hun cultuur van ontwijken wat voor mij kleine doorzichtige (die komen snel uit) smoesjes zijn worden gebruikt in de communicatie. Dat gaat dan over ziek zijn, de financien en zo. Wat me dan weer verbaast is dat het niet ten koste hoeft te gaan van de relatie, ze fietsen er net zo makkelijk weer overheen.
Ach, en mijn prioriteitenlijstje is gewoon anders.....

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Michaela

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 22 februari 2013, 10:41:07


Wat me soms wel opvalt is dat door hun cultuur van ontwijken wat voor mij kleine doorzichtige (die komen snel uit) smoesjes zijn worden gebruikt in de communicatie. Dat gaat dan over ziek zijn, de financien en zo. Wat me dan weer verbaast is dat het niet ten koste hoeft te gaan van de relatie, ze fietsen er net zo makkelijk weer overheen.



Omdat wij elkaar begrijpen. Eerlijk zijn is niet altijd goed voor de relatie, vind ik. Wat niet weet wat niet deert, weet ik inmiddels. :daag:

Johan En Elvie

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 22 februari 2013, 10:23:56
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 22 februari 2013, 09:42:42
Graag wil ik op alles wat hier geschreven word reageren.
Ja, mooi . maar dan moet je alles wel eerst goed lezen ....ik heb nergens zien staan dat de mannen hun  :smiley-philippines: vrouwen aan de "haard " kluisteren. Trouwens als je goed leest zijn het eerder de vrouwen die er niet meer naartoe willen.

Iedereen verteld zowat zijn ervaringen met de verenigingen ......natuurlijk zijn er die zich daar goed voelen en goede ervaringen hebben.

Je moet niet uit het oog verliezen dat het "forum " maar een kleine minderheid is.

Wat de scheidingen betreft , uiteraard ligt het niet hoofdzakelijk aan het verenigingsleven, daar spelen heel andere dingen mee.

Aan je repliek te horen ben je nauw betrokken bij het  :belgiesmiley: :smiley-philippines: verenigingsleven, mooi en alle respect dat je er voor opkomt. De tijd (+/- 2jaar) dat ik met mijn huidige vrouw gechat heb

ben ik 2 x naar zo'n fillipijnse avond geweest....Ja ,ik vond het wel plezant . Het enige wat ik wel storend vond is de hopen voorstellen die ik kreeg om met "my sister ,my nice, my friend" te chatten

niettegenstaande ik duidelijk had laten verstaan een chatvriendin te hebben in de PH.

Misschien is dat de reden dat ik er niet hoog mee oploop.

BTW, je verzendbedrijf is wel dik in orde ...Alle respect daarvoor ,100% betrouwbaar.  :thumb:


Het is helemaal juist wat je schrijft dat forumleden maar een kleine minderheid zijn en daardoor worden er in sommige zaken verkeerde zaken geplaatst wat niet voor de overgrote meerderheid geldt.
MAar dit wordt wel door heel veel mensen gelezen daar zou je nog van verschieten, de personen die dit lezen en nooit iets plaatsen zijn met meer dan diegene die regelmatig wel iets plaatsen.
Daarom is het belangrijk dat er ook algemeen info wordt gegeven zodat lezers een goed beeld hebben van de situatie.
Hier worden nu enkele slechte ervaringen geplaatst waardoor er een verkeerd beeld ontstaat.

Er stond hier wel niet dat ze hun vrouw aan de haart kluisteren maar dat zullen ze hier ook nooit toegeven en daarom ertegenin gaan.

Dat vrouwen zelf niet willen gaan is dan ook juist en hun probleem, je weet in 80 miljoen mensen zit er van alles tussen he en de ene zal wel wat socialer aangelegd zijn dan de andere dat is normaal, het is zaak van daar te kunnen mee omgaan hé. Als vrouwen zich geviseerd voelen door anderen en ze zijn zelf niet sterk genoeg om daar tegen in te gaan is het beter dat ze daar wegblijven dat is zo.
De meeste meisjes die ik ken en die steeds naar feestjes gaan doen dit voor slechts één ding, genieten van het leven en zich amuseren zonder anderen te moeten slecht maken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Ach, weet je wat het is. Iedereen moet het gewoon voor zichzelf uitmaken  :jajaja: 

Uitgaan heeft voor ieder persoon een andere betekenis. De een zal zich vermaken op een feest met veel volk en lawaai, en een ander vermaakt zich eerder in een kleine groep zoals mijn vrouw en ik. En het meest genieten wij ervan om eens te gaan eten met een paar vrienden. Een goeie fles Rioja, en het feest kan beginnen.

En wat natuurlijk ook heel belangrijk is, is waar je woont. Woon je in het hol van Pluto en heb je een vrouw die dikwijls wil uitgaan dan is het niet makkelijk. Mensen die in een grote stad wonen hebben daar minder problemen mee. En ook de leeftijd speelt volgens mij  een grote rol  :jajaja: :jajaja:

:daag:

Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Luke op vrijdag 22 februari 2013, 10:11:46
Als ik hier tussen regels lees hebben alle forumleden de beste filipina!  :daag:

Wat is dat de beste Filipina? Een meisje met een fantastisch lijf, dat je steeds verzorgt, die nooit nee zegt voor...weetjewel, en altijd braaf gehoorzaamd?

Zo een heb ik niet, en zou het ook niet willen, ik wil de relatie meer als een partnership, al is dat in  :smiley-philippines: heel vreemd ... En ze heeft nogal een karaktertje, we hebben al 1000 ruzies gehad en steeds wordt het opgelost. Het 'loose face' gedoe bestaat niet meer tussen ons, tampo is er ook nooit meer, en ondanks alle moeilijkheden komt het steeds weer goed omdat we van mekaar houden zeker. Maar de roze bril heb ik afgezet, en ik weet dat het nog steeds aanpassen zal blijven eens we eindelijk samenwonen, wat jammergenoeg niet voor morgen is....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: resscy_jalac op vrijdag 22 februari 2013, 10:52:22
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 22 februari 2013, 10:41:07


Wat me soms wel opvalt is dat door hun cultuur van ontwijken wat voor mij kleine doorzichtige (die komen snel uit) smoesjes zijn worden gebruikt in de communicatie. Dat gaat dan over ziek zijn, de financien en zo. Wat me dan weer verbaast is dat het niet ten koste hoeft te gaan van de relatie, ze fietsen er net zo makkelijk weer overheen.



Omdat wij elkaar begrijpen. Eerlijk zijn is niet altijd goed voor de relatie, vind ik. Wat niet weet wat niet deert, weet ik inmiddels. :daag:

Mijn ex vrouw had altijd een gezegde van: " What you don't know doesn't hurt you".......... :jajaja: :jajaja: