Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Baby on board

Gestart door popcorn, maandag 4 maart 2013, 21:13:26

Vorige topic - Volgende topic

popcorn

Hallo ,

Binnen 2 weken vertrekken we voor een maand naar de filipijnen .
En we hadden wat vragen , misschien dat hier mensen konden helpen .

Op onze ticket Etihad staat dat het gewicht van onze check in baggage niet meer dan 30 kg mag zijn .
Is dat nu hand carry inclusief . 23 + 7
Of is dit een grote valies 30 Kg + 7 kg hand carry.

Mogen we dan ook een valies meenemen van 30 kg enkel voor de baby . Zo lees ik het toch op de website van Etihad .
Maar we zijn aan het twijfelen .

En mogen wij gewoon melkpoeder , water en kant en klare maaltijden voor de baby meenemen aan boord ?

Moest iemand het weten .

Alvast bedankt  

Rich

Citaat van: popcorn op maandag  4 maart 2013, 21:13:26
Hallo ,

Binnen 2 weken vertrekken we voor een maand naar de filipijnen .
En we hadden wat vragen , misschien dat hier mensen konden helpen .

Op onze ticket Etihad staat dat het gewicht van onze check in baggage niet meer dan 30 kg mag zijn .
Is dat nu hand carry inclusief . 23 + 7
Of is dit een grote valies 30 Kg + 7 kg hand carry.

Mogen we dan ook een valies meenemen van 30 kg enkel voor de baby . Zo lees ik het toch op de website van Etihad .
Maar we zijn aan het twijfelen .

En mogen wij gewoon melkpoeder , water en kant en klare maaltijden voor de baby meenemen aan boord ?

Moest iemand het weten .

Alvast bedankt  

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. check in bagage 30 kg. Dus dat is je koffer. Handbagage heeft daar niets mee te maken.

Voor wat betreft melkpoeder water enz, zou ik even bellen naar Etihad om zeker te zijn.

Goeie reis  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Citaat van: Rich op maandag  4 maart 2013, 21:22:48
Mogen we dan ook een valies meenemen van 30 kg enkel voor de baby . Zo lees ik het toch op de website van Etihad .
Maar we zijn aan het twijfelen .

Als de baby jonger is dan 2 jaar en dus gratis reist, zal je wel geen koffer van 30 kg op zijn/haar naam mogen inchecken. Als de baby ouder is dan 2 jaar en het een betaalde ticket betreft (evt. met een flinke korting) denk ik wel dat je een koffer van 30 kg mag inchecken. Maar idd, om zeker te zijn (zoals Rich zegt) ff Etihad e-mailen. En de handcarry is NIET inbegrepen in de check-in luggage. (dus 30 kg bagage + 7 kg handcarry) Have a safe trip !

popcorn

Citaat van: Baliw-katok op maandag  4 maart 2013, 21:35:44
Citaat van: Rich op maandag  4 maart 2013, 21:22:48
Mogen we dan ook een valies meenemen van 30 kg enkel voor de baby . Zo lees ik het toch op de website van Etihad .
Maar we zijn aan het twijfelen .

Als de baby jonger is dan 2 jaar en dus gratis reist, zal je wel geen koffer van 30 kg op zijn/haar naam mogen inchecken. Als de baby ouder is dan 2 jaar en het een betaalde ticket betreft (evt. met een flinke korting) denk ik wel dat je een koffer van 30 kg mag inchecken. Maar idd, om zeker te zijn (zoals Rich zegt) ff Etihad e-mailen. En de handcarry is NIET inbegrepen in de check-in luggage. (dus 30 kg bagage + 7 kg handcarry) Have a safe trip !

Bedankt voor de antwoorden .

Dit lees ik op de website van etihad .

Infants (in any class of travel)
Luggage checked in and stowed in the hold
Baggage weight    Dimensions
30kg - including carry cot/car seat and all other accessories    Items must not exceed the dimensions 45cm x 72cm x 90cm

http://www.etihadairways.com/en-gb/before-you-fly/baggage-information/baggage-allowance/
Helemaal onderaan .

Maar heb Aseana al gemaild , maar nog geen antwoord gekregen .

mvg

Ronny55

Citaat van: popcorn op maandag  4 maart 2013, 21:46:43
Citaat van: Baliw-katok op maandag  4 maart 2013, 21:35:44
Citaat van: Rich op maandag  4 maart 2013, 21:22:48
Mogen we dan ook een valies meenemen van 30 kg enkel voor de baby . Zo lees ik het toch op de website van Etihad .
Maar we zijn aan het twijfelen .

Als de baby jonger is dan 2 jaar en dus gratis reist, zal je wel geen koffer van 30 kg op zijn/haar naam mogen inchecken. Als de baby ouder is dan 2 jaar en het een betaalde ticket betreft (evt. met een flinke korting) denk ik wel dat je een koffer van 30 kg mag inchecken. Maar idd, om zeker te zijn (zoals Rich zegt) ff Etihad e-mailen. En de handcarry is NIET inbegrepen in de check-in luggage. (dus 30 kg bagage + 7 kg handcarry) Have a safe trip !

Bedankt voor de antwoorden .

Dit lees ik op de website van etihad .

Infants (in any class of travel)
Luggage checked in and stowed in the hold
Baggage weight    Dimensions
30kg - including carry cot/car seat and all other accessories    Items must not exceed the dimensions 45cm x 72cm x 90cm

http://www.etihadairways.com/en-gb/before-you-fly/baggage-information/baggage-allowance/
Helemaal onderaan .

Maar heb Aseana al gemaild , maar nog geen antwoord gekregen .

mvg

Infant, worden daar niet de kinderen 2 tot 12 mee bedoeld??  :weetikniet:
Gezien ik volgend jaar naar  :belgiesmiley: reis met mijn kinderen ...Tweeling net geen 2 jaar had ik graag een vervolg hierop geweten.
@ Popcorn, een follow up please ...thanks
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

froggy007

30kg is best veel, maar Etihad is wel streng. Ga dus zeker niet over die 30 kilo,
anders moet je extra betalen.

innka3

Citaat van: froggy007 op dinsdag  5 maart 2013, 12:38:23
30kg is best veel, maar Etihad is wel streng. Ga dus zeker niet over die 30 kilo,
anders moet je extra betalen.
Ik dacht  :denk: dat als je niet betaald voor een ticket(baby) dat je dan ook geen seat krijgt . :weetikniet:

Ronny55

Citaat van: innka3 op dinsdag  5 maart 2013, 14:17:25
Citaat van: froggy007 op dinsdag  5 maart 2013, 12:38:23
30kg is best veel, maar Etihad is wel streng. Ga dus zeker niet over die 30 kilo,
anders moet je extra betalen.
Ik dacht  :denk: dat als je niet betaald voor een ticket(baby) dat je dan ook geen seat krijgt . :weetikniet:
Voor zover ik weet klopt dat , voor -2 jarige geen seat. Als je betaald wel uiteraard.
Maar, bij KLM weet ik dat er op bepaalde plaatsen een wiegje uit de wand klap voor de baby.
Dat zijn speciale plaatsen voor reizigers met -2 jarigen....of je daarvoor moet bijbetalen...  :weetikniet:
Op een domestic vlucht naar cebu, geen zit, je krijgt dan een babyGordel die aan je seatbelt vast gemaakt wordt.
Buggy mag vrij meegenomen worden tot aan het vliegtuig en ligt klaar bij het uitstappen.
Mocht geen duobuggy zijn(tweelingen), waarom ??? klapt net zo goed samen... :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

Citaat van: Ronny55 op woensdag  6 maart 2013, 02:06:29
Citaat van: innka3 op dinsdag  5 maart 2013, 14:17:25
.
Ik dacht  :denk: dat als je niet betaald voor een ticket(baby) dat je dan ook geen seat krijgt . :weetikniet:
Voor zover ik weet klopt dat , voor -2 jarige geen seat. Als je betaald wel uiteraard.
Maar, bij KLM weet ik dat er op bepaalde plaatsen een wiegje uit de wand klap voor de baby.
Dat zijn speciale plaatsen voor reizigers met -2 jarigen....of je daarvoor moet bijbetalen...  :weetikniet:
Op een domestic vlucht naar cebu, geen zit, je krijgt dan een babyGordel die aan je seatbelt vast gemaakt wordt.
Buggy mag vrij meegenomen worden tot aan het vliegtuig en ligt klaar bij het uitstappen.
Mocht geen duobuggy zijn(tweelingen), waarom ??? klapt net zo goed samen... :weetikniet:
[/quote]
beter even opgeven dat er een baby meegaat,dan houden ze er meestal wel rekening mee.
van  :belgiesmiley::nederlandsevlag: af is misschien niet vol,maar abu -mnl zit vaak vol
en de stoelen staan iets krapper  :hoedjeaf:

popcorn

Citaat van: Ronny55 op maandag  4 maart 2013, 22:32:41
Citaat van: popcorn op maandag  4 maart 2013, 21:46:43
Citaat van: Baliw-katok op maandag  4 maart 2013, 21:35:44
Citaat van: Rich op maandag  4 maart 2013, 21:22:48
Mogen we dan ook een valies meenemen van 30 kg enkel voor de baby . Zo lees ik het toch op de website van Etihad .
Maar we zijn aan het twijfelen .

Als de baby jonger is dan 2 jaar en dus gratis reist, zal je wel geen koffer van 30 kg op zijn/haar naam mogen inchecken. Als de baby ouder is dan 2 jaar en het een betaalde ticket betreft (evt. met een flinke korting) denk ik wel dat je een koffer van 30 kg mag inchecken. Maar idd, om zeker te zijn (zoals Rich zegt) ff Etihad e-mailen. En de handcarry is NIET inbegrepen in de check-in luggage. (dus 30 kg bagage + 7 kg handcarry) Have a safe trip !

Bedankt voor de antwoorden .

Dit lees ik op de website van etihad .

Infants (in any class of travel)
Luggage checked in and stowed in the hold
Baggage weight    Dimensions
30kg - including carry cot/car seat and all other accessories    Items must not exceed the dimensions 45cm x 72cm x 90cm

http://www.etihadairways.com/en-gb/before-you-fly/baggage-information/baggage-allowance/
Helemaal onderaan .

Maar heb Aseana al gemaild , maar nog geen antwoord gekregen .

mvg

Infant, worden daar niet de kinderen 2 tot 12 mee bedoeld??  :weetikniet:
Gezien ik volgend jaar naar  :belgiesmiley: reis met mijn kinderen ...Tweeling net geen 2 jaar had ik graag een vervolg hierop geweten.
@ Popcorn, een follow up please ...thanks

Sorry voor het late antwoord .

Bevestigd door Aseana , er mag wel degelijk een valies van 30kg mee enkel voor de baby !!
Ons kindje is 9 maand oud .

gtz

Ronny55

Citaat van: popcorn op zaterdag  9 maart 2013, 06:30:30
Bevestigd door Aseana , er mag wel degelijk een valies van 30kg mee enkel voor de baby !!
Ons kindje is 9 maand oud .

gtz
Mooi dat komt mij goed uit voor volgend jaar  :jajaja: :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.