Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pakketpost

Gestart door wiking, maandag 25 maart 2013, 14:56:15

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Ja inderdaad die express shipping van NL naar PHIL lijkt mij stug dat dat zo snel aankomt. Mijn pakketje was namelijk het bewijs van garantstelling en die moet heb ik opgestuurd. Pakketje (lees postnl envelopedoos 1,79â,¬) was wel aardig gekreukeld. Misschien dachten ze dat het een grote envelop was en het konden vouwen. Ze hebben er toen plastic om heen gedaan met een briefje erin dat zij het zo aankregen vanuit Nederland. Makkelijk afschuiven lijkt mij. Maar gelukkig waren de papieren niet beschadigt en gewoon goed.

Was namelijk wel een belangrijk stuk. Afspraak met ambassade was al gemaakt en dus moet het wel aankomen binnen bepaalde tijd. Altijd een gok natuurlijk en dan bleef de express met DHL of TNT de laatste optie maar niet nodig geweest.

Paar weken terug ook een pakketje (lees kadootje) laten versturen naar Davao. Duurde 5 weken voordat het er was. Pakket van NL naar Davao gaat dus bijna 2 keer zo snel.  :weetikniet:

bedankt voor de reacties.

Marinero

Citaat van: wiking op dinsdag 26 maart 2013, 17:00:38
Ja inderdaad die express shipping van NL naar PHIL lijkt mij stug dat dat zo snel aankomt. Mijn pakketje was namelijk het bewijs van garantstelling en die moet heb ik opgestuurd. Pakketje (lees postnl envelopedoos 1,79â,¬) was wel aardig gekreukeld. Misschien dachten ze dat het een grote envelop was en het konden vouwen. Ze hebben er toen plastic om heen gedaan met een briefje erin dat zij het zo aankregen vanuit Nederland. Makkelijk afschuiven lijkt mij. Maar gelukkig waren de papieren niet beschadigt en gewoon goed.

Was namelijk wel een belangrijk stuk. Afspraak met ambassade was al gemaakt en dus moet het wel aankomen binnen bepaalde tijd. Altijd een gok natuurlijk en dan bleef de express met DHL of TNT de laatste optie maar niet nodig geweest.

Paar weken terug ook een pakketje (lees kadootje) laten versturen naar Davao. Duurde 5 weken voordat het er was. Pakket van NL naar Davao gaat dus bijna 2 keer zo snel.  :weetikniet:

bedankt voor de reacties.


Ik weet genoeg na alle verhalen. Bij mij is en blijft het DHL voor belangrijke stukken. De rest zoveel mogelijk digitaal via dropbox. Chocolade en onderbroeken kopen ze maar hier in de mall, dus ik begin niet eens aan balikbayan dozen.

Pinocchio

Wie binnenkort een postpakket verwacht in de Filippijnen zal wellicht iets langer moeten wachten wegens "brandje" in het centraal postkantoor in Manila.

https://www.philstar.com/headlines/2023/05/22/2268146/massive-fire-engulfs-iconic-manila-central-post-office

Kano

En door dat brandje is men verlost van alle niet bezorgde post  :crazy:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn