Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pakketpost

Gestart door wiking, maandag 25 maart 2013, 14:56:15

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Paar weken geleden heb ik een pakketje opgestuurd met wat spulletjes voor mijn vriendin in Davao. De postbode kwam het netjes brengen maar er moest PHP40 betaald worden. Raar, maarjah zal wel is niet anders. Nou heb ik 3 weken geleden enkele visum document opgestuurd in een envelopdoos. Tot mijn verbazing werd hier vandaag gewoon PHP50 voor gevraagd. Mijn vriendin heeft het gewoon betaald en vroeg er verder niet naar, cultuur misschien. Maar ik vraag me af waarom er uberhaupt betaald moet worden voor dit? Ik vind 5a6 euro al genoeg voor een paar a4tjes. Iemand hier ervaring mee?


innka3

nouja :denk: dat je blij mag zijn dat het aangekomen is .binnen een paar weken, misschien  :weetikniet: benzinegeld.anders was het misschien wel blijven liggen tot sint-juttumus  :biggrinn:

Ronny55

Citaat van: innka3 op maandag 25 maart 2013, 15:25:43
nouja :denk: dat je blij mag zijn dat het aangekomen is .binnen een paar weken, misschien  :weetikniet: benzinegeld.anders was het misschien wel blijven liggen tot sint-juttumus  :biggrinn:
Inderdaad, dat was tamelijk vlug. Ja, je moet hier betalen voor het aan huis brengen van de pakjes of ze gaan gewoon op het postkantoor blijven liggen. Zelf al pakjes omntvangen ....65 peso telkens
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wiking

ah zo, nouwjaw vaag allemaal. Daar worden ze toch voor betaald neem ik aan. Zo houden we met z'n allen de economie draaiende   :happy2:

gosternokke

ja ,het klopt niet helemaal, want je betaald in  :eu:  voor die brief of pakje tot aflevering aan de deur.     maar in de praktijk gebeurd het niet.    Waar ik toen zat in Palawan werd dus helemaal never nooit post bezorgd.  Alle post hielden ze gewoon op het postkantoor in Roxas.    Heb weleens gevraagd waarom. Diverse reden, straten hebben geen naam en huisnummer=waar.  Gebied is te uitgestrekt.   Alleen als het in hun ogen belangrijke post was wilden ze het nog wel eens bij de barangaycaptain afgeven

wiking

Dat had ik wel gedacht, een reden om niet weer buiten in de zon te lopen  :lachen:. Maarjah ik hoop dat ze de boel dus niet aan het besodemieteren zijn. Kan natuurlijk altijd wezen dat ze weten dat mijn vriendin met een blanke heeft (lees ik dus) en daarom extra laten betalen.  :negatief:

Kano

De P 40 betreft een reguliere "customs fee", ongeacht of het pakket wordt bezorgd, danwel op het postkantoor blijft en een kennisgeving wordt bezorgd.
O.a. afhankelijk van de aangegeven inhoud en waarde kan het pakket ook worden opengemaakt en dient eventueel invoerrechten worden betaald. Men hanteert daarbij een eigen waardebepaling !!
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Het is zo onduidelijk als het maar kan ....Via mijn Asawa hebben we nu wat "relatie" bij de post....geen problemen meer , alle post voor mij wordt nu gratis op haar kantoor afgegeven ...wel vlak bij.
Op zulke zaken kan je hier  :smiley-philippines: geen vaste prijs opplakken ...Het is gewoon de willekeur van het ene kantoor naar het andere....Of het allemaal kosjer is laat ik in het midden ....Tegen de stroom inzwemmen kost teveel "kracht".....Go with the flow
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Ofwel verstuur je iets dat afgeleverd wordt door Philpost, dan loop je het risico dat de ontvanger extra moet betalen wat in Europa al betaald is, en heb je nog een extra risico dat een en ander uit het pakket verdwijnt, en blijft het pakket dikwijls om een of andere drogreden op het postkantoor liggen. Ofwel betaal je redelijk wat meer en verstuur je met een betrouwbare organisatie zoals TNT, DHL of UPS. Ofwel stuur je Balik Bayan, maar dan is het nogal lang onderweg.

Omgekeerde richting, met Philpost naar Europa sturen lijkt wel vlot te verlopen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: vvjoris op dinsdag 26 maart 2013, 06:16:14
Ofwel verstuur je iets dat afgeleverd wordt door Philpost, dan loop je het risico dat de ontvanger extra moet betalen wat in Europa al betaald is, en heb je nog een extra risico dat een en ander uit het pakket verdwijnt, en blijft het pakket dikwijls om een of andere drogreden op het postkantoor liggen. Ofwel betaal je redelijk wat meer en verstuur je met een betrouwbare organisatie zoals TNT, DHL of UPS. Ofwel stuur je Balik Bayan, maar dan is het nogal lang onderweg.

Omgekeerde richting, met Philpost naar Europa sturen lijkt wel vlot te verlopen.
Net gebruik gemaakt van DHL 48 uur service all over the world....pakje, 35cmx25cm x35cm  5,5 kg  prijs 284 euro

Dinsdag 19/3 14h00 opgehaald.....donderdag 21/3 06h30 customsclearans in Manilla  das 34 uur
Vrijdag   22/3 17h30 aangekomen DHL CDO zelf afgehaald in CDO....   35 uur   

Dat maakt dat voor het transport naar Manila sorteer centrum Leipzig...Hongkong....Manila vrijmaken douanen  dat duurt (34u)1 uur minder dan van Manila naar Cdo(35u)

Bij navraag bij Dhl ...."tja ,de filipijnen zijn altijd al een probleem u moet begrijpen daar hebben we niet zoveel controle op"
                                 Aha, dan ga ik een terug betaling krijgen van wat ik extra betaald heb voor de 48 uur service?
                                 "Dat kunnen we niet gaan doen" .

Kan er niet aan doen maar voel me een beetje opgelicht........beter gewoon versturen met DHL,  89 euro vorige keer (1 jaar geleden) zelfde pakje...wel een paar uur vlugger hier hahaha
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.