Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Puerto Princesa

Gestart door froggy007, vrijdag 29 maart 2013, 11:23:39

Vorige topic - Volgende topic

froggy007

En wat ivm Belgisch rijbewijs?
Zou dat voldoende zijn.
Ik heb ondertussen geïnformeerd, het is geen probleem om een scooter te huren.
Heb dat jarenlang geleden gedaan, dus dat zou wel moeten lukken  :lachen:

We zouden verblijven in het Dallas Hostel Palawan
met Honda Bay en toch maar de Underground River als daguitstapjes.

Mijn vriendin heeft nog nooit gevlogen, dus dat op zich is al een leuke ervaring lijkt me.

koy

Wij zijn ook geland in PP en dan doorgereisd naar EL NIDO en dat kan ik iedereen aanraden. Is wel een tamelijk lange trip in een fast van naar El Nido maar je komt daar in een andere wereld terecht en de scenery is ongelofelijk. Je kan er verschillende dingen doen maar het meest fascinerende is natuurlijk de island tours. Ik zal nooit vergeten hoe we met een 5-tal mensen vertrokken en zo'n 7-tal plaatsten aandeden, stuk voor stuk pareltjes waar je kan snorkelen. 's Middags zetten de 2 mannen in no time een barbeque op met verse barracuda man man toch, nog nooit zo lekker gegeten en ik dank dat we per persoon voor die hele dag niet meer dan 20â,¬ hebben betaald...

Ik wil er direct opnieuw naartoe, maar dan liefst rechtstreeks.

grtjs Koy
leven en laten leven...

froggy007

@Koy
Hoe lang is de trip van PP naar El Nido?

Koen

Ik kan Koy zijn verhaal volledig beamen. Naar El Nido wil ik terug, zeker en vast.

Trip van PP naar El Nido met fast van, zo'n 6 uur dacht ik.

Wilfil

El Nido, zeker de moeite waard als je een paar dagen in Palawan bent. Wel heel druk met toeristen en daarom is bijna alles veel commerciëler (lees duurder) dan normaal.

gosternokke

Citaat van: froggy007 op donderdag  4 april 2013, 06:32:24
@Koy
Hoe lang is de trip van PP naar El Nido?


Duur van de trip is afhankelijk van de toestand van de weg en soort vervoermiddel dat je kiest.   Het laaste stuk  tussen Taytay en El Nido is nog onverharde weg.

Vooral na regen is het een grote modderpoel, is ook afhankelijk of men wel of niet pas onderhoud heeft  gedaan, om de zoveel tijd worden de grootste gaten in de weg met steenslag gedicht, en de weg met een scaper weer afgevlakt.

Reken op tussen de 5 en 8 uur.    Met een gewone bus duurd de trip het langst, en is ook het goedkoopst.  Veel stop om passagiers en handel in te laden.

Neem je een shutllevan gaat zeker 1 a 2 uur sneller. Nadeel je zit krap opgevouwen  met 15 man of meer in zo een busje   :negatief:

 Alternatief is de nieuwe aircon RORO bussen,  deze zijn lekker ruim, en meest weinig passagiers, de lokale bevolking vind de airobus immers te duur en neemt de ordinary bus.    Aircon RORO bussen nemen geen vracht mee dus geen lange stops onderweg.   :thumb:

Zowel bussen als Vans vertrekken  In Puerto vanaf Newmarket  terminal in San Jose, zo 5 kilometer buiten de stad.

koy

Citaat van: Wilfil op donderdag  4 april 2013, 18:57:59
El Nido, zeker de moeite waard als je een paar dagen in Palawan bent. Wel heel druk met toeristen en daarom is bijna alles veel commerciëler (lees duurder) dan normaal.

Sorry dat vind ik echte bullshit commentaar.

ten eerste: het was er helemaal niet druk, gewoon gezellig en voldoende mensen maar zeker geen drukte
ten tweede: de prijzen waren gewoon en zeker niet zo duur als bv in Boracay, prijzen van hotels zeker goedkoper en drank en food normaal

waarschijnlijk vanwege de vermoeiende trip van PP naar El Nido dat de aanwezigheid zeker aannemelijk is,
dit kan veranderen indien de plannen doorgaan om rechtstreekse vluchten te organiseren op El Nido

grtjs, Koy
leven en laten leven...

xav

Citaat van: koy op donderdag  4 april 2013, 20:34:55
Citaat van: Wilfil op donderdag  4 april 2013, 18:57:59
El Nido, zeker de moeite waard als je een paar dagen in Palawan bent. Wel heel druk met toeristen en daarom is bijna alles veel commerciëler (lees duurder) dan normaal.

Sorry dat vind ik echte bullshit commentaar.

ten eerste: het was er helemaal niet druk, gewoon gezellig en voldoende mensen maar zeker geen drukte
ten tweede: de prijzen waren gewoon en zeker niet zo duur als bv in Boracay, prijzen van hotels zeker goedkoper en drank en food normaal

waarschijnlijk vanwege de vermoeiende trip van PP naar El Nido dat de aanwezigheid zeker aannemelijk is,
dit kan veranderen indien de plannen doorgaan om rechtstreekse vluchten te organiseren op El Nido

grtjs, Koy

is helemaal geen bullshit

de drukte hangt ervan af wanneer je er bent... en het is wel degelijk duurder dan in de stad...  de vergelijking met boracay gaat helemaal niet op

gosternokke

Tis allemaal heel relatief,  kijk in vergelijking met andere kustplaatsen in palawan,  zoals  bij ons in Caramay of of in san vicente ,of Narra, is het stukken rustiger dan El nido.    Ik heb liever een eilandje voormezelf dan nog met tig andere toeristen.    En zoals gezegd zeer seizoens afhankelijk

wiking

Er light ook een klein vliegveldje vlakbij EL nido. Maar volgens mij is dat knakke duur om hiernaar toe te vloegen of vanaf. Mini-van was redelijk goed te doen. De chauffeurs rijden wel goed door wees maar gerust. 100kmpu+ ook over het onverharde gedeelte. Remmen voor, of in de bochten wordt ten strengste afgeraden aangezien dit de algehele reistijd dusdanig verhoogd. Leek af en toe wel een achtbaan  :lachen: