Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

filippina zoekt werk in belgie

Gestart door bruno13, zaterdag 20 april 2013, 13:18:58

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

Michelle heeft haar 1.1 nederlandse les achter de rug,september mag ze voor de 1.2 gaan,op 30 april vertrekken we naar de filippijnen tot 19 juni,ze zou graag gaan werken
Hier in heist op den berg zijn vele interimkantoren en we hebben er een paar gedaan met telkens hetzelfde antwoord
Haar nederlands moet beter zijn
Ik antwoorde dat ik vele bedrijven weet waar sommige mensen werken die onze taal totaal niet machtig zijn,kreeg als antwoord ,onze intake word in het nederlands gedaan en als je niet mee kunt sorry
Dat was het

Rich

Rich de Nederbelg.

Luke

Waarom niet rechtstreeks gaan? Groenten en Fruittelers hebben altijd handen te kort in de warme maanden.
En in de klinieken en bejaarde tehuizen ook altijd werk zat, tenminste als niet vies bent om je handen vuil te maken...

Ik noem maar wat. Succes!

Fail_over

Onze ervaring idem dito. Bij de interims kregen we te horen dat Nederlands nodig is. Ook als je poetst bij een gezin moet je Nederlands kunnen.
Op mijn vraag of er geen gezinnen zijn die Engels spreken:

"Alés Neen mijnheer, Engels is een moeilijke taal."  :ikkeniebegrijp: :lachen:

Bij het buro voor dienstencheques deden ze echter niet moeilijk. Daar zeiden ze dat er ook mensen werkten die totaal geen  :nederlandsevlag: spraken.

Maar over het algemeen is de tolerantie zero!  :negatief:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Misschien is het voor    :belgiesmiley: gesneden koek, maar ik heb als  :nederlandsevlag:   zijnde ,geen idee  wat een buro voor dienstencheqes is ?

stijn54

Citaat van: bruno13 op zaterdag 20 april 2013, 13:18:58
Michelle heeft haar 1.1 nederlandse les achter de rug,september mag ze voor de 1.2 gaan,op 30 april vertrekken we naar de filippijnen tot 19 juni,ze zou graag gaan werken
Hier in heist op den berg zijn vele interimkantoren en we hebben er een paar gedaan met telkens hetzelfde antwoord
Haar nederlands moet beter zijn
Ik antwoorde dat ik vele bedrijven weet waar sommige mensen werken die onze taal totaal niet machtig zijn,kreeg als antwoord ,onze intake word in het nederlands gedaan en als je niet mee kunt sorry
Dat was het

mijn ex vrouw had in 2009 geen probleem om werk te vinden als poetsvrouw en dit was in prive bij begoede mensen die uiteraard Engels verstonden.

bigfoot12345

kliniek en bejaardenhuizen mag je vergeten want daar heb je diploma voor nodig en een filipijns diploma wordt in belgie niet erkent.

Herbie

Dienstencheques zal wel lukken. Ken er hier een paar in Blankenberge, die s'morgens school volgen Nederlands, en in de namiddag gaan poetsen parttime job :thumb: Zo kunnen ze zelf hun centjes sponseren voor de familie :biggrinn: moet niet altijd van één kant komen. Succes Bruno met het zoeken. En een goeie reis.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Fail_over

Citaat van: gosternokke op zaterdag 20 april 2013, 18:37:01
geen idee  wat een buro voor dienstencheqes is ?

Dienstencheques is een betalingsysteem van cheques voor diensten. Met de cheques kan je boodschappen doen enz.

Veel meer weet ik er ook niet van.  :belgiesmiley: leden help me out pls.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: Fail_over op zaterdag 20 april 2013, 23:17:45
Citaat van: gosternokke op zaterdag 20 april 2013, 18:37:01
geen idee  wat een buro voor dienstencheqes is ?

Dienstencheques is een betalingsysteem van cheques voor diensten. Met de cheques kan je boodschappen doen enz.

Veel meer weet ik er ook niet van.  :belgiesmiley: leden help me out pls.
http://www.dienstencheques-rva.be/nl_intkort.asp
Alle uitleg hier te vinden.

Rich

Citaat van: Fail_over op zaterdag 20 april 2013, 23:17:45
Citaat van: gosternokke op zaterdag 20 april 2013, 18:37:01
geen idee  wat een buro voor dienstencheqes is ?

Dienstencheques is een betalingsysteem van cheques voor diensten. Met de cheques kan je boodschappen doen enz.

Veel meer weet ik er ook niet van.  :belgiesmiley: leden help me out pls.

Iedere privépersoon kan dienstencheques aankopen. Na afloop van bijvoorbeeld 4 gepresteerde uren krijgt de schoonmaakster 4 cheques van de klant. Die cheques moet de schoonmaakster dan afgeven bij het dienstencheque-bureau waarbij zij is aangesloten als bewijs dat zij diensten heeft geleverd aan de klant. Dat is in het kort hoe het werkt.

Men heeft x aantal jaren geleden dienstencheques in het leven geroepen om zwartwerk tegen te gaan.

Met de cheques kan je dus geen boodschappen doen zoals Fail-Over zegt. Wat hij bedoelt zijn maaltijdcheques, maar dat is dan weer een ander verhaal.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: Rich op zondag 21 april 2013, 03:07:33
Citaat van: Fail_over op zaterdag 20 april 2013, 23:17:45
Citaat van: gosternokke op zaterdag 20 april 2013, 18:37:01
geen idee  wat een buro voor dienstencheqes is ?

Dienstencheques is een betalingsysteem van cheques voor diensten. Met de cheques kan je boodschappen doen enz.

Veel meer weet ik er ook niet van.  :belgiesmiley: leden help me out pls.

Iedere privépersoon kan dienstencheques aankopen. Na afloop van bijvoorbeeld 4 gepresteerde uren krijgt de schoonmaakster 4 cheques van de klant. Die cheques moet de schoonmaakster dan afgeven bij het dienstencheque-bureau waarbij zij is aangesloten als bewijs dat zij diensten heeft geleverd aan de klant. Dat is in het kort hoe het werkt.

Men heeft x aantal jaren geleden dienstencheques in het leven geroepen om zwartwerk tegen te gaan.

Met de cheques kan je dus geen boodschappen doen zoals Fail-Over zegt. Wat hij bedoelt zijn maaltijdcheques, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Intussen is het dienstencheque systeem iets duurder geworden voor de gebruiker , zodat er veel gebruikers afgehaakt hebben , maar voor werkers is er niets veranderd, een prima systeem om aan de slag te geraken.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Rich op zondag 21 april 2013, 03:07:33
Citaat van: Fail_over op zaterdag 20 april 2013, 23:17:45
Citaat van: gosternokke op zaterdag 20 april 2013, 18:37:01
geen idee  wat een buro voor dienstencheqes is ?

Dienstencheques is een betalingsysteem van cheques voor diensten. Met de cheques kan je boodschappen doen enz.

Veel meer weet ik er ook niet van.  :belgiesmiley: leden help me out pls.

Iedere privépersoon kan dienstencheques aankopen. Na afloop van bijvoorbeeld 4 gepresteerde uren krijgt de schoonmaakster 4 cheques van de klant. Die cheques moet de schoonmaakster dan afgeven bij het dienstencheque-bureau waarbij zij is aangesloten als bewijs dat zij diensten heeft geleverd aan de klant. Dat is in het kort hoe het werkt.

Men heeft x aantal jaren geleden dienstencheques in het leven geroepen om zwartwerk tegen te gaan.

Met de cheques kan je dus geen boodschappen doen zoals Fail-Over zegt. Wat hij bedoelt zijn maaltijdcheques, maar dat is dan weer een ander verhaal.


Inderdaad, een dienstencheck koop je voor 8 euro bij Sodexho. Per gepresteerd uur geef je 1 dienstencheck die overgemaakt wordt aan het dienstencheck bureau. De overheid betaalt ongeveer 16 euro per dienstencheck extra aan het bureau, zodat de persoon die strijkt of poetst ongeveer 10 euro per uur netto heeft. De 'overschot' van 14 euro dient om patronale en werkenmersbijdrage RSZ te betalen en de werkingskosten en de 'winst' van het bureau.

Het totale bedrag van de aankoop van de checks is fiscaal aftreklbaar, maar is wel gelimiteerd. Merk op dat het geen 'topjobs' zijn die met dienstenchecks betaald worden é ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Okay bedankt forumleden weer iets bijgeleerd.    Zoiets kennen  we dus in   :nederlandsevlag: helemaal niet.