Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Enkel vliegticket naar Cebu ?

Gestart door crashman, maandag 22 april 2013, 12:33:06

Vorige topic - Volgende topic

crashman

Hallo beste mensen,


Ik heb hier al veel handige tips gevonden die ik nergens anders vind en ik heb nog een vraag waarover ik
nergens een duidelijk antwoord vind.

Ik zal eerst de situatie schetsen :

Dit jaar vertrekken ik en mijn Filippijnse echtgenote met onze 2 dochters van 5 en 11 jaar definitief naar
de Filippijnen vanuit Belgie.

Aangezien de scholen in de Filippijnen reeds vroeger beginnnen dan hier in Belgie, zou mijn echtgenote reeds
met de kinderen naar de Filippijnen gaan om ze in te schrijven en dergelijke, terwijl ik de zaken hier in Belgie
verder afhandel.  Zodra alles in de Filippijnen is geregeld zou mijn echtgenote terugkeren naar Belgie om hier
de verhuis te regelen (klaarmaken van container).

Nu is mijn vraag hetvolgende : kan mijn vrouw samen met de kinderen een enkel ticket nemen (heen dus) of evt
een enkel ticket voor de kinderen en een ticket h/t voor haarzelf.

Hoe hebben jullie dat geregeld of zijn jullie allemaal samen vertrokken?
Ik wil vermijden dat de kinderen een jaar verliezen door de verhuis naar de filippijnen

Alle tips zijn welkom.  Alvast bedankt  :thankyoufw5: :applaus: :belgiesmiley:

vvjoris

Een 'enkel' ticket kost quasi evenveel dan een heen en terug ticket ... soms is heen en terug zelfs goedkoper dan enkel. Klinkt onlogisch, maar zo is het wel ...

School begint op 10 juni in Phills é (zal wellicht wel hier en daar een beetje verschillen) maar de inschrijvingen zijn wel nu al ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: dvdcrusher op maandag 22 april 2013, 12:33:06
Hallo beste mensen,


Ik heb hier al veel handige tips gevonden die ik nergens anders vind en ik heb nog een vraag waarover ik
nergens een duidelijk antwoord vind.

Ik zal eerst de situatie schetsen :

Dit jaar vertrekken ik en mijn Filippijnse echtgenote met onze 2 dochters van 5 en 11 jaar definitief naar
de Filippijnen vanuit Belgie.

Aangezien de scholen in de Filippijnen reeds vroeger beginnnen dan hier in Belgie, zou mijn echtgenote reeds
met de kinderen naar de Filippijnen gaan om ze in te schrijven en dergelijke, terwijl ik de zaken hier in Belgie
verder afhandel.  Zodra alles in de Filippijnen is geregeld zou mijn echtgenote terugkeren naar Belgie om hier
de verhuis te regelen (klaarmaken van container).

Nu is mijn vraag hetvolgende : kan mijn vrouw samen met de kinderen een enkel ticket nemen (heen dus) of evt
een enkel ticket voor de kinderen en een ticket h/t voor haarzelf.

Hoe hebben jullie dat geregeld of zijn jullie allemaal samen vertrokken?
Ik wil vermijden dat de kinderen een jaar verliezen door de verhuis naar de filippijnen

Alle tips zijn welkom.  Alvast bedankt  :thankyoufw5: :applaus: :belgiesmiley:

Normaal gesproken zou een "late-enrollment" geen problemen opleveren zolang er een goede reden is, maar u zou ook (b.v. door familie of vrienden) contact op kunnen laten nemen met de DEPED om daar zeker van te zijn.

Maar dat "late" zou dan natuurlijk geen semester of langer moeten zijn (dacht ik)

crashman

Ter verduidelijking : het gaat wel om een internationale school

LMBen

Enkele reis ticket is mogelijk maar meestal veel duurder dan retour
Het is onbegrijpelijk eigenlijk maar wel zo
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

vvjoris

Citaat van: Benincebu op maandag 22 april 2013, 14:36:28
Enkele reis ticket is mogelijk maar meestal veel duurder dan retour
Het is onbegrijpelijk eigenlijk maar wel zo

Dus plan maar heen en terug, en past het niet om op het geplande moment terug te komen, dan ben je nog niks verloren....

Goedkope tickets zijn meestal ook niet overdraagbaar, maar als je toevazllig een duurder ticket hebt kan je het misschien doorverkopen ... mogelijk vind je geinteresseerden hier op het forum.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Niet alle maatschapijen zijn duurder met enkele vluchten
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

MadRed

Citaat van: dvdcrusher op maandag 22 april 2013, 12:33:06
Aangezien de scholen in de Filippijnen reeds vroeger beginnnen dan hier in Belgie

Arme kids. Die hebben dit jaar helemaal geen vakantie in de zomer. Ik hoop dat dat goed gaat. Het zal niet makkelijk zijn zonder rust tussen de jaren in.

vvjoris

Citaat van: MadRed op maandag 22 april 2013, 14:58:16
Citaat van: dvdcrusher op maandag 22 april 2013, 12:33:06
Aangezien de scholen in de Filippijnen reeds vroeger beginnnen dan hier in Belgie

Arme kids. Die hebben dit jaar helemaal geen vakantie in de zomer. Ik hoop dat dat goed gaat. Het zal niet makkelijk zijn zonder rust tussen de jaren in.

Het is dus nu op dit moment 'grote vakantie' in de Filippijnen ....

En 'Filipino way', ... dat rijmt niet met 'zonder rust' ....

:lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.