Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verhuizen van Ned naar Belgie

Gestart door Pjottr, maandag 22 april 2013, 16:49:27

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: Amice op maandag 22 april 2013, 20:48:06
plaatselijk bureau van sociaal werkers

Weet je wat die zeiden? Ach meneer, uw moeder heeft een klein huurhuisje in Nederland? Gelukkig, dan kunnen de kinderen daar slapen, u en uw vrouw kunnen dan in de auto slapen.

Echt waar, dat zeiden ze, ongelogen, had het eigenlijk op moeten nemen.

Ik heb er een dagtaak aan om alle sociale instanties na te lopen, maar mijn vooroordeel wordt toch realiteit.

Nederland en België zijn helemaal niet sociaal in de praktijk.  :neeneenee:

Uitspraak van Lorrie: Zelfs in de  :smiley-philippines: is de overheid veel schappelijker, en geven ze tips en oplossingen, hier in  :eu: nada, ze laten je gewoon stikken!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

F-O , maak een hutje in het bos, en ga daar een week wonen. En vraag dan of er iemand van de plaatselijke krant langskomt en een heel verhaal publiceerd, over een gezien met 3 kinderen en een zwangere vrouw die in het bos wonen.  lieft met foto en al  erbij.wedden dat het woningprobleem binnen een week is opgelost ?

vvjoris

Citaat van: gosternokke op maandag 22 april 2013, 21:10:36
F-O , maak een hutje in het bos, en ga daar een week wonen. En vraag dan of er iemand van de plaatselijke krant langskomt en een heel verhaal publiceerd, over een gezien met 3 kinderen en een zwangere vrouw die in het bos wonen.  lieft met foto en al  erbij.wedden dat het woningprobleem binnen een week is opgelost ?

Maak u geen illusies, de pers komt daar niet op af ...  :belgiesmiley: en :nederlandsevlag: zijn blijkbaar even associaal, maar heel veel inwoners zien dat niet, en de media schuwen het angstvallig ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Citaat van: Fail_over op maandag 22 april 2013, 20:35:55
5 jaar op een huis wachten in  :nederlandsevlag: ?

Ik ben naar de  :nederlandsevlag: gemeenste geweest waar ik geboren en 43 jaar getogen ben, en zij zeiden mij dat er een wachttijd voor een sociaal huis is van 10 jaar!
Ook zeiden ze dat het geen urgentie is als je als gezin met 3 jonge kinderen en een 8 maanden zwangere vrouw op straat komt te staan. Asiel zoekers krijgen dan meer urgentie omdat de regering de woningbouw corporaties dat opgelegd hebben.

In  :nederlandsevlag: krijg je huursubsiedie, maar als de maandelijkse huur hoger is dan â,¬ 680,- dan krijg je dus nada, niks, noppes!.

Particulier huren in Nederland? Als je naar europese maatstaven voor ieder kind een eigen kamer wilt, zal je een grotyer huis meoten.
Huurprijzen vanaf â,¬ 800,-. Borg? 2 x de huur. Dan moetje dus als je erin gaat 3x â,¬ 800,- ophoesen, plus de normale kosten van een verhuizing.
Reken dan dus maar op â,¬ 5000,- voordat je erin zit.

:weetikniet:

:belgiesmiley: bedankt.  :hoedjeaf:


Maar de België-route is geslaagd, dat wel ;-)



   Ja , sociale woningbouw is in   :nederlandsevlag:   een hopeloze zaak,  als je reeds in een sociale woning zit en wil doorstromen dat gaat nog wel,maar  als beginneling zijn de wachtlijsten eindeloos.

Dus ben je toch aangewezen op particuliere verhuurders.  Zal je je eisen wat moeten bijstelllen , en dus niet voor ieder kind een eigen kamer helaas.  Ik gun die kinderen ieder een eigen kamer, maar denk dat een dak boven je hoofd eerste prioriteit moet zijn.  Trouwens pinays zijn heel handig in het maken van meedere slaapkamers, gordijn in de midden en je hebt weer een slaapkamer erbij. :thumb:


  Mijn dochter uit men eerste huwelijk had binnen no-time in de Randstad een huis van een particuliere verhuurder, huur was 650 euro.  Contract getekend, borg betaald en erin getrokken.   Gelijk de huurprijs ter beoordeling aan de huurcommissie voorgelegd. Huur is nu terug naar 450 euro wegens gebreken en niet conform puntentelling.

gosternokke

Citaat van: vvjoris op maandag 22 april 2013, 21:20:25
Citaat van: gosternokke op maandag 22 april 2013, 21:10:36
F-O , maak een hutje in het bos, en ga daar een week wonen. En vraag dan of er iemand van de plaatselijke krant langskomt en een heel verhaal publiceerd, over een gezien met 3 kinderen en een zwangere vrouw die in het bos wonen.  lieft met foto en al  erbij.wedden dat het woningprobleem binnen een week is opgelost ?

Maak u geen illusies, de pers komt daar niet op af ...  :belgiesmiley: en :nederlandsevlag: zijn blijkbaar even associaal, maar heel veel inwoners zien dat niet, en de media schuwen het angstvallig ....


  Landelijke pers kun je vergeten, maar waarom zou een lokaal of provinciaal dagblad geen aandacht aan sociale misstanden besteden.?

  Het is een heel effectief middel.   Wellicht herrinneren nederlanders zich nog wel de oprichter van het   :nederlandsevlag:  filipijnen forum, jaap Pijpelink, die zijn neef die in Vlisssingen woonde, trouwde ook met een filippijnse, maar zijn vrouw kreeg geen visum, omdat hij als zeeman zijnde het hele jaar op zee was en dus niet in   :nederlandsevlag:.

Nou hij bracht de kwestie onder de aandacht van de bond voor zeevarenden, en die schakelden gelijk de pers in. Haalde dacht ik wel de landelijk dagbladen, en binnen een week had zijn vrouw  een visum . Over effectief gesproken.

Fail_over

Ja ja, maar er is wel een verschil tussen mijn verhaal vertellen hier op het forum, of het op de landelijke krant publiceren.

Ik heb ook zo mijn grenzen. Zo niet ter bescherming van mijn gezin....

Ik kan ook gewoon hier in  :belgiesmiley: blijven zitten, de bevalling illigaal in het ziekenhuis laten doen en afwachten tot ze me op komen halen en in de cel gaan gooien.
DAN denk ik wel dat ik de krant erbij haal.   :moord: :shoot13lj7: :harenuittrekkenpg2:

Toevallig dat je Jaap noemt, ik moest vandaag nog aan hem denken ja.
In de tijd dat ik net lid werd van het andere forum was hij er nog... waar is hij nu?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

CitaatDAN denk ik wel dat ik de krant erbij haal.

Waarom daar op wachten dan? Of denk je dat ze enkel bluffen?
Als je kunt rekenen reken er dan maar niet op.

De algehele verloedering gaat bijna parallel met de instelling dat het zo'n vaart wel niet zal lopen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: Fail_over op maandag 22 april 2013, 22:59:30
Ja ja, maar er is wel een verschil tussen mijn verhaal vertellen hier op het forum, of het op de landelijke krant publiceren.

Ik heb ook zo mijn grenzen. Zo niet ter bescherming van mijn gezin....

Ik kan ook gewoon hier in  :belgiesmiley: blijven zitten, de bevalling illigaal in het ziekenhuis laten doen en afwachten tot ze me op komen halen en in de cel gaan gooien.
DAN denk ik wel dat ik de krant erbij haal.   :moord: :shoot13lj7: :harenuittrekkenpg2:

Toevallig dat je Jaap noemt, ik moest vandaag nog aan hem denken ja.
In de tijd dat ik net lid werd van het andere forum was hij er nog... waar is hij nu?


  durf het bijna niet te zeggen, hij is net als jouw  :belgiesmiley: geworden    :lachen:      woont zover ik weet net over de grens van zeeuws-vlaanderen.  Hij  heb  daar naar wat ik gehoord heb weeer een huisje gekocht.   En het forum heeft ie vaarwel gezegd.


   Nog even over de sociale woningbouw, daar zijn ook diverse truckjes voor om de wachttijd te onduiken.  Een voorbeeld:  je kent een ouder echtpaar die nog in een eensgezinswoning wonen en naar een bejaardenwoning of verzorgingstehuis  willen gaan wonen.    je maakt dan een deal met de bewoners, je gaat bij hen in wonen, dat kan echt ,of alleen op papier.  Na een aantal maanden dien je bij de woningstichting een verzoek tot medehuurder te worden in   Geeft als reden dat het oudere echtpaar zich zelf niet meer kan redden wegens ouderdom.  Word dat medehuurder zijn gehonoreerd dan ben je er klaar voor, want na verstrijken van een wettelijke termijn, ( ben even vergeten hoelang ) kan de woningstichting als je medehuurder ben en het ouder echtpaar vertrekt je er niet  meer uitzetten, en word je van medehuurder gewoon huurder.

Ronny55

Citaat van: gosternokke op dinsdag 23 april 2013, 09:04:04
   Nog even over de sociale woningbouw, daar zijn ook diverse truckjes voor om de wachttijd te onduiken.  Een voorbeeld:  je kent een ouder echtpaar die nog in een eensgezinswoning wonen en naar een bejaardenwoning of verzorgingstehuis  willen gaan wonen.    je maakt dan een deal met de bewoners, je gaat bij hen in wonen, dat kan echt ,of alleen op papier.  Na een aantal maanden dien je bij de woningstichting een verzoek tot medehuurder te worden in   Geeft als reden dat het oudere echtpaar zich zelf niet meer kan redden wegens ouderdom.  Word dat medehuurder zijn gehonoreerd dan ben je er klaar voor, want na verstrijken van een wettelijke termijn, ( ben even vergeten hoelang ) kan de woningstichting als je medehuurder ben en het ouder echtpaar vertrekt je er niet  meer uitzetten, en word je van medehuurder gewoon huurder.
Ja, dat was eens de truc die bij de "Sociale woondienst" veelvuldig gebruikt werd om betrekkelijk vlug aan een sociaal woning te geraken. Maar dat op papier samenwonen dat gaat nu niet meer of heel moeilijk, regelmatige controles door de wijkagent . Navraag bij de geburen. Alsook de termijn dat je als medebewoner moet geregistreed zijn werd verlengd . Maar het kan nog wel, maar moeilijk. Wordt de "fraude" of poging tot, ondekt is ook de hoofdhuurder de pineut. Je zal er daarom ook weinig vinden die daartoe bereid zijn.  :weetikniet:
Dan heb ik het hier wel over hoe het in  :belgiesmiley: nu is.
  Hoewel er beweerd wordt dat vriendjes politiek niet meer kan, werkt het nog altijd om je vooraan te plaatsen. Sociaal dienstbetoon noemen ze dat dan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Krapte op de woningmarkt zal nog wel blijven voortduren. In  :nederlandsevlag:  liggen vrijwel alle nieuwbouwprojecten stil door de crises. En ik zag dat er steeds meer 1 persoonshuishoudens komen   http://www.nu.nl/algemeen/3404342/steeds-meer-mensen-wonen-alleen.html