Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Cadaatan vzw

Gestart door infas, zondag 17 mei 2009, 11:46:57

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

Zeer mooi project. Als mijn vrouw op tijd arriveert, kom ik zeker af naar de winterbarbecue

Rich

Schitterend project Infas,   :thumb:  ik hou de datum van de winter- BBQ alvast vrij.
Rich de Nederbelg.

infas

Nog een video uit 2009 toen de voorzitter met een aantal medewerkers een bezoek bracht aan de scholen in het noorden van Cebu.

http://www.youtube.com/watch?v=iTxdxj7Xzwk

Digos


Mooie projecten.....zeker wat de scholen betreft, we hebben zelf ook scholen aldaar bezocht en het is zeker daar soms voor verbetering vatbaar.

We kennen ook wel een paar leraars, en we horen ook van hen ook hoe moeilijk het is om te roeien met de riemen die ze hebben.

Bedoelingen zijn misschien wel goed, maar heb er toch men bedenkingen bij of dit meer gaat opleveren op het eind.

Goederen gaan uitdelen aan de armsten...... iedereen is zo rijk als hij zich zelf voelt en wilt voelen en zoals ze gewoonlijk zelf willen.

Wat is arm....wonen in een bamboe hut met een Sony TV, DVD player en kareoke.......ik was soms jaloers als witneus.

Armoede is een breed begrip in de phils.

Maar niettemin zijn die schoolprojecten toch al een start in de goede richting voor de volgende generatie.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Leuk initiatief, zeker niets mis mee, maar zoals Digos ook al aangeeft, er zijn toch wel een paar bedenkingen:

1) Wie draagt zorg voor het onderhoud van die gebouwen, want zij gaan er geen geld voor opzij zetten; daar mag je nu al zeker van zijn; de kano die het gebouw regelde zal ook voor het onderhoud zorgen zekers  :weetikniet: Ben benieuwd hoe die gebouwen er gaan uitzien over een paar jaar  :denk:
2) Wat heb je aan mooie gebouwen als het leerprogramma niet aangepakt wordt? Want hier scheelt toch ook wel het een en het ander mee, als ze al niet weten waar een passer voor dient dan hoeft dit geen betoog; misschien zou hier in de eerste plaats in geinvesteerd moeten worden  :denk:






opinie

Mijn nichtje studeerde voor onderwijzeres en mocht twee jaar plaatsvervangend onderwijzen na haar studies en kreeg daar een maandloon van nul peso voor. Geen ervaring, te nemen of te laten. Nu heeft ze door de ervaring werk in een nieuwe school in een buitenbarangay. Een uur met de tricycle met zes naar de bergen en een uur terug. 47 Leerlingen waarvan een deel niet eens hun naam kunnen schrijven. Te weinig lokalen dus het zesde jaar krijgt les onder het afdak voor haar klas. Het idee om met behulp van een microfoon en luidspreker de achterzijde van de klas te bereiken zat er niet in want de school heeft noch stroom, noch water. Gelukkig is ze een doorzetter want op zaterdag gaat ze zelf nog studeren voor haar mastertitel.

Ik kan me voorstellen dat als er niet veel kruit in een leraar zit dat het snel bergaf kan gaan. Toch is het moeilijk om te vergelijken. Hier zal een klas gesplitst worden vanaf 25 leerlingen. In een klas van 47 moet je nog geen 10 minuten per leerling besteden en de dag is voorbij. Spieken is geen probleem (houd ze maar alle 47 in het oog) dus de kwaliteit van het onderwijs is niet alleen van de leerkracht afhankelijk.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

infas

#16
nog eens de link naar de video op you tube van onze barbecue afgelopen zondag:

http://www.youtube.com/watch?v=f12ICMrlnv0

[yt=640,505]f12ICMrlnv0[/yt]

infas

Diegene die aanwezig waren op de winterbarbecue hebben gehoord dat we een boerderijproject wensen op te starten in Lambusan (North-Cebu)
Met de eventuele winst plannen we om de maandelijkse rijstbedeling aan de scholen te financieren.
Het project zou dus zelfbedruipend moeten zijn...
Begin Januari is gestart met de 1ste fase, de bouw van de woning voor de beheerder van het project.
Budget voor Fase 1: 10.000â,¬








Fase twee is dan de bouw van de stallen waar men nu gaat aan beginnen.

Mawibata




Politie en kringwinkel schenken fietsen aan Filippijnen
vrijdag 11 februari 2011



Info over deze Fietsen-actie staat    :link: in dit topic










:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

infas

De container is ondertussen op weg en hier staan wat foto's...

http://www.mnnetherlands.com/dir/_page/101202/index.php