gehuwd op 21 mei in de phl wat moet mijn vrouw nu alemaal doen ?

Gestart door stef boss, woensdag 29 mei 2013, 10:48:27

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Ik ben op 21 mei gehuwd in de filipijnen maar ik en mijn vrouw weet niet welke stappen we nu moeten ondernemen om alles in orde te brengen wanneer is ons huwelijk nu geregistreerd op nso wanneer en waar kan het huwelijkskontrakt afhalen kan dat ook op nso in cebu of kan dat enkel in manila als we dat kontrakt hebben moet dat gelegalizeerd worden rood lint en gouden stempel op dfa kan zij dat per post LBC naar dfa manila sturen voor legalizatie ? of moet zij naar manila gaan  zij moet ook een bewijs hebben dat ze voor ons huwelijk niet gehuwd was welk papier is dat cenomar of ?

Ronny55

 Kan een maand duren. Ze zijn niet erg snel....Dacht ook dat je je huwelijksakte moet genotariseerd worden, maar dat weet ik niet zeker. dan op het gemeentehuis aangeven en die laten het bij Nso registreren , pas dan kan je een Copie op NSO paper krijgen van het NSO...Ik ben mijn hier in CDO NSO gaan afhalen. Cebu?...denk dat wel.
Voor de legalisatie , LBC hier in CDO heeft een all-in packet , verzenden ,kosten legalisatie, en retour zenden , waarschijnlijk ook wel in Cebu. Duurd max 14 dagen. 270 peso hebben wij betaald.
Die cenomar heeft ze al op de ambassade moeten voorleggen voor je LC dacht ik .  :jajaja:
Ik heb enkel een gelegaliseerde copie van mijn huwelijksakte op de ambassade binnengedaan, let wel in woon in de  :smiley-philippines: .
Ben je nog in  :belgiesmiley: moet dat op uw gemeente binnen gebracht worden dacht ik.  :weetikniet: :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Je huwelijk is bij de NSO geregistreerd als de civil registrar het originele marriage contract naar de NSO heeft gestuurd en het daar is verwerkt. Dat kan geruime tijd duren. Rr komt geen notaris aan te pas.
In mijn  geval heb ik de civil registrar verzocht om het niet op te zenden maar het mee te geven met een begeleidende brief waarin om snelle inschrijving is verzocht.
Eenmaal geregistreerd kan op elk NSO kantoor een kopie op NSO papier worden verkregen.
Zoals  vermeld kan de legalisatie bij de DFA via LBC en door sommige reisbureaus worden gedaan tegen (extra) betaling.
Het bewijs van niet gehuwd zijn voor het huwelijk is inderdaad de CENOMAR (Certificate of NO MARriage).
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: stef boss op woensdag 29 mei 2013, 10:48:27
Ik ben op 21 mei gehuwd in de filipijnen maar ik en mijn vrouw weet niet welke stappen we nu moeten ondernemen om alles in orde te brengen wanneer is ons huwelijk nu geregistreerd op nso wanneer en waar kan het huwelijkskontrakt afhalen kan dat ook op nso in cebu of kan dat enkel in manila als we dat kontrakt hebben moet dat gelegalizeerd worden rood lint en gouden stempel op dfa kan zij dat per post LBC naar dfa manila sturen voor legalizatie ? of moet zij naar manila gaan  zij moet ook een bewijs hebben dat ze voor ons huwelijk niet gehuwd was welk papier is dat cenomar of ?


Een maand ongeveer en ze kan het afhalen bij NSO in Cebu.

Verdere antwoorden op je vragen kan je hier vinden : http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=10&mnu=28
Rich de Nederbelg.

PeterVL

Ik heb al in andere rubrieken het verschil tussen NSO en 'red ribbon' uitgelegd. Als je in de filipijnen( als je hier woont bedoel ik) een copie van je huwelijk nodig hebt volstaat NSO. Als je vrouw voor familie hereniging gaat en dus D visa is het red ribbon natuurlijk omdat de ambassades enkel dit aanvaarden wat logisch is want de communicatie verloopt langs beider Buitenlandse Zaken departementen. De meesten zullen zich wel de dokumenten herinneren met het rode lint en de goudkleurige sticker...