Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Adoptie van het kind van mijn Asawa

Gestart door Ronny55, dinsdag 11 juni 2013, 02:47:30

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

 Nu zo'n 6 maanden geleden zijn we een adpotie procedure gestart voor haar zoontje.
Gezien zij een BOM moeder is , staat er op de geboorte akte geen vader vermeld.
Had hierbij enkeele vragen aan leden die deze procedure doorlopen hebben.

     1/ Wat is de normale duur van deze procedure in de  :smiley-philippines: . (voor zover ik weet is het dossier eindelijk in orde nu na ettelijk endatnogs)
   
     2/ Welke documenten en van wie moeten er zeker bij, zijn er nodig, voor latere registratie in  :belgiesmiley:

     3/ misschien een korte beschrijving hoe de registratie voor  :belgiesmiley: in zijn werk gaat ( via "kind en gezin" heb ik een beschrijving gehad van de te volgen procedure...in theorie kennen we het?  :weetikniet: Wat praktische ervaringen zijn van harte welkom in dit geval.

     4/ Hoelang gaat dat allemaal duren, begrijp wel dat dat geen exacte wettenschap is en voor ieder geval verschillend kan zijn.

Het punt is of andere ook door zo'n onzinnige rompslomp heben moeten worstelen om je "eigen" kind te kunnen adopteren. Mijn vrouw wordt aan een sociaal onderzoek onderworpen alsof we een wildvreemd kind adopteren...dat het om haar eigen kind handeld speelt hier blijkbaar niet mee  :ikkeniebegrijp: Het feit dat ze vanaf zijn geboorte en de laatste 6 jaar samen mij voor hem zorgt is ook niet relevant....uiteraard moet ieder onderzoek dat gedaan wordt betaald worden.
  Dat ze mij aan een sociaal onderwerpen kan ik nog inkomen , maar de wettelijke moeder  :ikkeniebegrijp:
 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bruno13

dat zouden we in de toekomst ook willen doen,adoptie van de 3 kinderen van michelle

Ronny55

Citaat van: bruno13 op dinsdag 11 juni 2013, 05:46:15
dat zouden we in de toekomst ook willen doen,adoptie van de 3 kinderen van michelle
Wens je al voorop veelsucces bij het bijeenschrapen van de nodige documenten, heeft ons 6 maanden gekost en telkens ontbrak er nog wel iets.

Als je geen kinderen in Belgie hebt scheelt het al een heel geloop, deze moeten hun toestemming geven voor de adoptie  :jajaja: Schriftelijk met een notariele akte...alweer kassa,kassa
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cosyns Guy

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 11 juni 2013, 02:47:30
Nu zo'n 6 maanden geleden zijn we een adpotie procedure gestart voor haar zoontje.
Gezien zij een BOM moeder is , staat er op de geboorte akte geen vader vermeld.
Had hierbij enkeele vragen aan leden die deze procedure doorlopen hebben.

     1/ Wat is de normale duur van deze procedure in de  :smiley-philippines: . (voor zover ik weet is het dossier eindelijk in orde nu na ettelijk endatnogs)
   
     2/ Welke documenten en van wie moeten er zeker bij, zijn er nodig, voor latere registratie in  :belgiesmiley:

     3/ misschien een korte beschrijving hoe de registratie voor  :belgiesmiley: in zijn werk gaat ( via "kind en gezin" heb ik een beschrijving gehad van de te volgen procedure...in theorie kennen we het?  :weetikniet: Wat praktische ervaringen zijn van harte welkom in dit geval.

     4/ Hoelang gaat dat allemaal duren, begrijp wel dat dat geen exacte wettenschap is en voor ieder geval verschillend kan zijn.

Het punt is of andere ook door zo'n onzinnige rompslomp heben moeten worstelen om je "eigen" kind te kunnen adopteren. Mijn vrouw wordt aan een sociaal onderzoek onderworpen alsof we een wildvreemd kind adopteren...dat het om haar eigen kind handeld speelt hier blijkbaar niet mee  :ikkeniebegrijp: Het feit dat ze vanaf zijn geboorte en de laatste 6 jaar samen mij voor hem zorgt is ook niet relevant....uiteraard moet ieder onderzoek dat gedaan wordt betaald worden.
  Dat ze mij aan een sociaal onderwerpen kan ik nog inkomen , maar de wettelijke moeder  :ikkeniebegrijp:
 
Wel, kan daar iets over vertellen betreffende mijn oudste zus.Toen  haar zoontje geboren werd,ze was niet gertrouwd en de vader was overleden,werd er door de rechtbank een familie raad bijeengeroepen.Denk dat er minimum 6 familieleden moeten zijn als ik mij niet vergis die moeten beslissen of de moeder wel geschikt is om haar eigen kind op te voeden.Dit in Belgie wel te verstaan.Moet er wel bij vertellen dat dat 24 jaar geleden was.Kan veranderd zijn ondertussen ook natuurlijk.

Soushkin

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 11 juni 2013, 02:47:30
Gezien zij een BOM moeder is , staat er op de geboorte akte geen vader vermeld.


Wat is een BOM moeder eigenlijk?
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

gertve


Soushkin

Oke, duidelijk. Bedankt.  :thumb:


Weer wat geleerd.  :thankyoufw5:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Cosyns Guy


gertve

Goede vraag.

Kun je zien aan BOMMKL danwel BOMZKL  :happy2:

Bulldozer

Hoe kan je je eigen kind adopteren? Het is toch al je kind? Wat is het nut ervan?