Whale Sharks Oslob

Gestart door Luc, dinsdag 2 juli 2013, 22:00:32

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

O dat zie je overal in  :smiley-philippines:  dat buitenlanders meer bij attracties als watervallen, natuurparken,   enzovoorts dubbel betalen.    Je zal  toch echt het buitenlander tarief moeten betalen anders kom je der niet niet in.  Simpel zat.

peldoman

Zouden wij in de Keukenhof of het rijksmuseum eens moeten doen.
De hele wereld zou over ons heen vallen.
Het is van de belachelijke .
Entree Nederlanders â,¬10,00  Belgen en Toeristen  â,¬17,50 
Misschien toch nog niet zo'n slecht idee!!

gosternokke

Ja ik weet het Peldoman je heb helemaal gelijk  :applaus:   Maar ja wij zijn geen derde wereldland.      Wij doen dat op een veel sneaky manier. Iereen betaald het zelfde   MAAR........... heb je een ANWB pas  krijg je  bijna overal wel korting.  En dan zijn er nog de akties van supermarkten en grote winkelketens  die regelmatig kortings bonnen akties doen,  de loterijen die maandelijks duizenden kortingsbonnen als troostprijs weggeven.

Dus eerlijk gezegd ik heb nog zelden de volle mep betaad als Nederlander zijnde bij een pretpark of attractie.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op dinsdag 22 april 2014, 09:15:38
O dat zie je overal in  :smiley-philippines:  dat buitenlanders meer bij attracties als watervallen, natuurparken,   enzovoorts dubbel betalen.    Je zal  toch echt het buitenlander tarief moeten betalen anders kom je der niet niet in.  Simpel zat.

Ook hier @ Lake Balinsasayo en ik ben al jaren niet meer door de slagboom geweest uit protest..... :negatief: :negatief:

:smiley-philippines: @ P10
Foreigner @P100............................. :moord: :moord: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :shoot13lj7: :shoot13lj7:












Luc

Citaat van: gosternokke op dinsdag 22 april 2014, 13:26:01
Ja ik weet het Peldoman je heb helemaal gelijk  :applaus:   Maar ja wij zijn geen derde wereldland.      Wij doen dat op een veel sneaky manier. Iereen betaald het zelfde   MAAR........... heb je een ANWB pas  krijg je  bijna overal wel korting.  En dan zijn er nog de akties van supermarkten en grote winkelketens  die regelmatig kortings bonnen akties doen,  de loterijen die maandelijks duizenden kortingsbonnen als troostprijs weggeven.

Dus eerlijk gezegd ik heb nog zelden de volle mep betaad als Nederlander zijnde bij een pretpark of attractie.

Je gaat mij nu toch niet vertellen dat een buitenlander die in Nederland woont daar geen recht op heeft.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Diegene die in  :nederlandsevlag: wonen kunnen daar uiteraard ook gebruik van maken voor touristen wordt het moeilijker vanwege de registratie tijd,procedures en de verblijftijd om daar voordeel uit te halen.

In touristische plaatsen betaalt ook de  :nederlandsevlag: meer aangezien ze de prijzen daar massaal opgeschroefd hebben, eventuele kortingen daargelaten want ook niet iedere  :nederlandsevlag: zal daar gebruik van maken.

Het kortings idee is overigens wel iets om eens aan te kaarten in de  :smiley-philippines: met 0,0 garantie op slagen overigens. :biggrinn:
Maar het idee op zich zou eerlijker zijn aangezien buitenlanders die in de  :smiley-philippines: wonen ook geen touristen zijn.

Daarbij opgemerkt dat het ook niet als een touristen toeslag wordt omscheven maar als een buitenlander toeslag.

In  :nederlandsevlag: is dat meteen discriminatie naar afkomst en dus wettelijk verboden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Koen

Ik ben een paar weken geleden in Oslob geweest (1 & 2 april). Ik verbleef in het Aaron Beach Resort, nu ja resort is een grote naam. Er zijn een aantal kamers gebouwd rond een plein. Dit plein dient als grote parkeerplaats voor de 'vans' die van overal komen. De kamers waren wel proper en er was een badkamertje. Water was er niet voor 06.00 am. Het eten was simpel maar goed.

Ik ben daar 2 volle dagen geweest, om te duiken. 's Morgens beginnen de mensen toe te komen vanaf 05.30 am en de eerste bootjes beginnen uit te varen omstreeks 06.00 am. Deze bootjes zijn voor de mensen die al heel vroeg daar zijn. Je kan dan de whalesharks gaan bezichtigen vanuit het bootje, of snorkelen, of duiken. Maar zo vroeg in de ochtend zijn er niet veel whalesharks te zien. Omdat ik daar logeerde kon ik kiezen wanneer ik wou gaan duiken. Overal lees je dat je zeer vroeg moet gaan om de whalesharks te zien. De eerste dag ben ik gaan duiken rond 08.15 am. In totaal gezien: 8 whalesharks + babywhaleshark van +-4 m. De tweede dag rond 9.45 am in het water, en hebben we minstens 10 whalesharks gezien waaronder 1 groot exemplaar van toch wel een meter of 9 schat ik. Ook heb baby whalesharkje zwom continue rond...mooi, mooi. Deze duiken waren niet diep, zo rond de -8 meter.

Ik weet het, het is een beetje kunstmatig, om zo de whalesharks te zien gevoederd worden, maar ik wou ze gewoon zien. In het wild is het moeilijk om ze tegen te komen, maar een weekje later was ik op Balicasag Island aan het duiken, en de mensen die op de boot aan het wachten waren hadden ook een whaleshark gezien. Die whaleshark was gewoon rond de boot aan het zwemmen. Tja, je moet soms wat geluk hebben. Maar, niemand van de duikers had iets gezien.

En, het is een commerce daar in Oslob. Voor 1 duik heb ik betaald 2500 pesos, waarvan 1500 peso voor een ticket 'recreation commission' en 1000 peso voor de duikgids. Ik heb wel de prijs moeten bedingen, ze vroegen 3000 peso voor 1 duik. De prijzen op hun website kloppen niet. Ik weet niet hoe de prijzen van de locals werden vastgesteld, maar één vrouw vroeg steevast bisaya of zoiets. Misschien alleen voor mensen die dit dialect spraken, kregen het locale tarief? Het was mij niet duidelijk.

Het is duur, maar ik vond het zijn geld waard.

De whalesharks bezichtigen kan tot 12.00u, daarna valt het leven stil in Oslob.

Luke

Citaat van: peldoman op dinsdag 22 april 2014, 11:09:45
Zouden wij in de Keukenhof of het rijksmuseum eens moeten doen.
De hele wereld zou over ons heen vallen.
Het is van de belachelijke .
Entree Nederlanders â,¬10,00  Belgen en Toeristen  â,¬17,50 
Misschien toch nog niet zo'n slecht idee!!


Dat was (is?) ook zo in China jaren 80, 90. Zelfs nog geweten in Korea. Dus niks unieks aan de PH.

janvanderijt

in nederland anwb pas en bonnetjes van de supermarkt  hier senior citisen krijgen 20 procent op hotel kosten en 10 of 15 procent in een restaurant buiten wat ze nog in de supermarkt krijgen niet zo heel veel verschil he

Luke

Citaat van: segers op woensdag 23 april 2014, 08:56:56
Citaat van: janvanderijt op dinsdag 22 april 2014, 05:10:15
daar doe ik dus echt niet aan mee ik betaal net zoveel als een filippijn of ze kunnen de tering krijgen
betaal ze al genoeg bij de immigration


Een gewone verlenging als toerist kost maar om de 2maand enkele euros,als je daarvan al de tering of de pleuris zou van kunnen krijgen ga je hier waarschijnlijk een trieste toekomst tegemoet gaan.....   :biggrinn:   :daag:

Als je bv 2 x 6 maanden zou betallen is dat 23.000 PHP + 50 USD (ACR) + ECC = ong 26000 PHP
Gewone verlengeningen om de 2 maanden inclusief ACR en ECC komt op ongeveer 26000 PHP
Een SRRV (Retirement Visa) "visitorial fee" is 500 USD = ongeveer 22000 PHP.

Dus als niet gehuwde-met-Filipino zijn de jaarlijkse (Vaste) verblijfskosten niet zooo uiteenlopend.