Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

registreren huwelijk op NSO manilla

Gestart door stef boss, dinsdag 9 juli 2013, 13:10:15

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Ik ben op 21 mei gehuwd met een filipina in lapu lapu city na het huwelijk dient het huwelijks contrackt verstuurd te worden naar NSO manilla een tijdje ernaa kan men een huwelijkscontackt opvragen op security papier nu op 3juni zou ons huwelijkscontrackt doorgestuurd zijn met elektronisch endorsement zou de snelste weg zijn ik ken 2 personen die gehuwd zijn en die konden hun contrackt op security papier al na 3 weken halen in de plaatselijke nso tot op heden kunnen wij nog geen huwelijks contrackt op security papier opvragen op nso Cebu weet iemand hier meer over om het huwelijk snel geregistreerd te krijgen op nso manilla en weet ook iemand wat elektronisch endorsement is is dit versturen via mail of ???

PHwaarde

Citaat van: stef boss op dinsdag  9 juli 2013, 13:10:15
Ik ben op 21 mei gehuwd met een filipina in lapu lapu city na het huwelijk dient het huwelijks contrackt verstuurd te worden naar NSO manilla een tijdje ernaa kan men een huwelijkscontackt opvragen op security papier nu op 3juni zou ons huwelijkscontrackt doorgestuurd zijn met elektronisch endorsement zou de snelste weg zijn ik ken 2 personen die gehuwd zijn en die konden hun contrackt op security papier al na 3 weken halen in de plaatselijke nso tot op heden kunnen wij nog geen huwelijks contrackt op security papier opvragen op nso Cebu weet iemand hier meer over om het huwelijk snel geregistreerd te krijgen op nso manilla en weet ook iemand wat elektronisch endorsement is is dit versturen via mail of ???

Laat dat "snel" maar achterwege. Ik heb het via de officiële weg gedaan (zonder elektronisch endorsement). Daar stond toen een termijn voor 4 maanden voor m.b.t. buitenlanders. Het heeft echter 6 maanden geduurd. Ga niet in zee met iemand die het zegt sneller te kunnen regelen. In MNL wordt campagne gemaakt "fix the fixers".

Rich

Citaat van: PHwaarde op woensdag 10 juli 2013, 11:41:48
Citaat van: stef boss op dinsdag  9 juli 2013, 13:10:15
Ik ben op 21 mei gehuwd met een filipina in lapu lapu city na het huwelijk dient het huwelijks contrackt verstuurd te worden naar NSO manilla een tijdje ernaa kan men een huwelijkscontackt opvragen op security papier nu op 3juni zou ons huwelijkscontrackt doorgestuurd zijn met elektronisch endorsement zou de snelste weg zijn ik ken 2 personen die gehuwd zijn en die konden hun contrackt op security papier al na 3 weken halen in de plaatselijke nso tot op heden kunnen wij nog geen huwelijks contrackt op security papier opvragen op nso Cebu weet iemand hier meer over om het huwelijk snel geregistreerd te krijgen op nso manilla en weet ook iemand wat elektronisch endorsement is is dit versturen via mail of ???

Laat dat "snel" maar achterwege. Ik heb het via de officiële weg gedaan (zonder elektronisch endorsement). Daar stond toen een termijn voor 4 maanden voor m.b.t. buitenlanders. Het heeft echter 6 maanden geduurd. Ga niet in zee met iemand die het zegt sneller te kunnen regelen. In MNL wordt campagne gemaakt "fix the fixers".

Wij zijn getrouwd in lapulapu op 28 nov 2011, en mijn vrouw had het huwelijkscontract van NSO op securitypaper binnen één maand  :jajaja:
Na het huwelijk is ze naar het Civil Registrar in Lapulapu geweest, en ze kreeg meteen een datum mee voor afspraak om het contract te komen ophalen.

Ik vraag me trouwens af waarom dat naar NSO Manila zou moeten verstuurd worden  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op woensdag 10 juli 2013, 13:56:35

Ik vraag me trouwens af waarom dat naar NSO Manila zou moeten verstuurd worden  :ikkeniebegrijp:

Ik hoor hier meer (voor mij) nieuwe begrippen : "securitypaper", "elektronisch endorsement"  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Wij hebben gewoon de originele papieren ingeleverd bij het lokale nso-kantoor. Na een week of wat konden we een certified copy krijgen als we dat nodig hadden voor het een of ander.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: josv op donderdag 11 juli 2013, 04:59:56
Citaat van: Rich op woensdag 10 juli 2013, 13:56:35

Ik vraag me trouwens af waarom dat naar NSO Manila zou moeten verstuurd worden  :ikkeniebegrijp:

Ik hoor hier meer (voor mij) nieuwe begrippen : "securitypaper", "elektronisch endorsement"  :weetikniet: :ikkeniebegrijp:

Wij hebben gewoon de originele papieren ingeleverd bij het lokale nso-kantoor. Na een week of wat konden we een certified copy krijgen als we dat nodig hadden voor het een of ander.

What is security paper (SecPa) : http://www.internetphilippines.com/nso-census/what-is-nso-secpa-security-paper/
Rich de Nederbelg.

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: josv op donderdag 11 juli 2013, 09:03:16
Citaat van: Rich op donderdag 11 juli 2013, 08:35:31

What is security paper (SecPa) : http://www.internetphilippines.com/nso-census/what-is-nso-secpa-security-paper/

Ok, ik snap het. Gewoon hetzelfde papiertje als altijd dus  :biggrinn:
Zo noemen ze het papier dat door NSO gebruikt wordt ....

Wij hebben ons huwelijkakte binnen gedaan in Cdo op "civil register" en 3 of 4 weken later hadden we al een copie van het NSO....snap dat versturen naar Manila niet  :ikkeniebegrijp:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PeterVL

Ik heb dit al eens eerder geponeerd in een andere rubriek wat de huwelijksakte betreft. Om het kort en duidelijk te maken: de ambassades aanvaarden het NSO dokument niet en vragen altijd de zogenaamde 'red ribbon' die je alleen bij het DFA in Manila kan krijgen. veronderstel dat je een visa nodig hebt voor je echtgenote om bvb naar belgie te gaan(dit is een visum dat drie jaar geldig is) zeg dan in het DFA dat het daarvoor is dan zijn ze snel om het dokument binnen drie dagen af te leveren; en geloof me de belgische ambassade aanvaardt alleen de red ribbon om het visa toe te kennen; kan je trouwens gewoon navragen in de ambassade ze zullen je gewoon bevestigen dat het inderdaad zo is...