Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

2de Reis + huwelijk in Manilla

Gestart door zwok, donderdag 11 juli 2013, 21:46:22

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Beiden kan maar is niet nodig aangezien een kerkelijk huwelijk in de filippijnen ook erkend wordt. De kerk waar je trouwt kan ook de verdere civiel technische procedure afhandelen voor je.

Good luck
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

zwok

Citaat van: Amice op donderdag 18 juli 2013, 11:43:38
Beiden kan maar is niet nodig aangezien een kerkelijk huwelijk in de filippijnen ook erkend wordt. De kerk waar je trouwt kan ook de verdere civiel technische procedure afhandelen voor je.

Good luck



Maar dit mag met alle documenten behaald in Manila zoals bv. de LC?



want bacolod ligt dichtbij bij cebu en via die weg zou het ook mogelijk zijn maar die zou ik liever ontwijken.

Amice

Uiteraard zijn ook dan de benodigde documenten nodig, maar het is beter om dan naar een geordene kerk te gaan en niet naar de kapel ernaast, want daar is alles mogelijk.

Een geordene kerk zal je echt wel om de benodigde documenten vragen net als de civil clerk/judge in het gemeente huis.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 18 juli 2013, 11:43:38
Beiden kan maar is niet nodig aangezien een kerkelijk huwelijk in de filippijnen ook erkend wordt. De kerk waar je trouwt kan ook de verdere civiel technische procedure afhandelen voor je.

Good luck
Dat risiko moet je niet aangaan , doe eerst een civil huwelijk dan kan je een kerkelijk huwelijk nog altijd houden en loop je geen risiko voor latere erkenning in Belgie.....het klopt wel dat een kerkelijkhuwelijk ook geldig is hier , maar geef ze in Belgie gewoon geen kans om de registratie te weigeren.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

zwok

Ok, bedankt dan ga ik dat doen spijtig voor ons omdat we toch beide graag dit met de nodige gasten allen op diezelfde dag hadden gevierd.


Dit vond ik hier ook terug op de website van de belgische ambassade in manila:

Concreet wil dit zeggen dat er niet alleen voor de Belgische overheid, doch zeker voor wat de Filippijnse overheid betreft er juridische problemen zullen zijn om het in het Belgische consulaat afgesloten huwelijk te erkennen. De bevoegde diensten in België geven dus, zelfs al zou u in onze bevolkingsregisters ingeschreven zijn (wat niet het geval is), altijd negatief advies voor het afsluiten van een huwelijk op de Belgische Ambassade te Manilla als één van de partners de nationaliteit van het gastland heeft.



bij deze context stel ik me toch wat vragen, hoeven we hier voor te vrezen?

Kano

Wees er wel van bewust dat de aanvraag voor de marriage license (huwelijksaangifte) moet worden gedaan bij de lokale Phillipine Civil Registrar waar een van beide partijen woont. Als die marriage license eenmaal is verleend dan kun je binnen 120 dagen trouwen waar je wilt in de Filipijnen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn