Met de auto van Manila naar Bohol.

Gestart door Gompie007, zondag 14 juli 2013, 01:26:44

Vorige topic - Volgende topic

Gompie007

Gaan donderdag 18 juli weer voor 3 weken met het gezin naar de Filipijnen.

Nu willen we graag met de auto van Manila naar Bohol (Mabini).

Iemand ervaring of tips?

Kano

Ik heb alleen het stuk gereden van Tacloban via Ormoc via Baybay naar Bato en vandaar de ferry genomen naar Ubay op Bohol (3-4 uur). Dat is vlakbij Mabini.  Deze ferry vertrekt om 9.00 am !! Anders zou je in Ormoc een ferry kunnen nemen naar Cebu, dan een ferry naar Tagbilaran en dan met de auto verder; dat was voor mij te omslachtig.

:hoedjeaf:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Ja, ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gedaan. Heen via mindoro, panay, negros, cebu en bohol. Terug via de andere kant, leyte, samar. Voor het geld hoef je het niet te doen, vliegen is goedkoper. Wel een avontuurlijke rit. Neem genoeg copies van de or en cr mee. Bij iedere ferry willen ze een copy. Je gaat met eigen auto neem ik aan? Verhuurbedrijven hebben namelijk liever niet dat je de ferry neemt. Verslag ervan staat op het andere forum. Iets specifieks dat je wilt weten?

LMBen

 Verslag ervan staat op het andere forum. Iets specifieks dat je wilt weten?


Alleen jammer dat het andere forum niet meer werkt   :jajaja:
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

boldy

ik heb al meerdere keren geprobeert daar een account aan te maken maar dat lukt mij niet daar  :negatief:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Gompie007

Dank voor de reacties.

Op het andere forum  kan ik niet meer inloggen...... :weetikniet:

Ga inderdaad voor een avontuurlijke rit, ben met het vliegtuig al naar Bohol geweest.

We rijden met de auto van hele goede filipijnse vrienden en gaan dan met zijn zessen.
Hebben geen haast dus wil graag onderweg iets van het land zien dan dat je er alleen maar overheen vliegt.
Dus suggesties over bezienswaardigheden zijn van harte welkom.

Alvast bedankt en de groeten,
Gompie007

gosternokke

Heb je al een planning ? ik bedoel via de  western nautical highway , dus via Mindoro en Panay?  Of via de oostelijk door Southern Luzon en Samar ?   Je kan ook zoals Bulldozen zegt via de ene kant heen en de andere kant terug.

Ik heb ze beiden gedaan,  via de oostelijke route naar Mindanao, en via de westelijke naar Palawan.


Via de oostelijk route is een stop in Legaspicity wel leuk  De Mayonvulkaan  en de ruines in Cagsawa. 


  Op de westelijke route kun je ook Boracay aandoen want je komt  met de ferry van Roxas-Mindoro in Caticlan aan.

Gompie007

Bedankt gosternokke voor de tips.

We gaan via de oosterlijke route.

Dus via Samar, Leyte...

Boracay verleden jaar aangedaan via bus, boot.

gosternokke

Okay op de oostelijke route is Sohoton national park  en cave wel leuk   http://islandhopes.com/2012/07/16/sohoton-caves-bridge-the-experience/

Om verwarring te voorkomen er is ook een Sohoton cave op Siargao eiland.
 

 Op Samar is de omgeving van Marabut mooi,  en Calicoan is een super  surfplek maar wel wat uit de route.    In zuid luzon, zou ik ook Caramoan aandoen, lijkt heel veel op Palawan deze omgeving.

 Voor filippijnse mensen is het MacArthur  landingsmonument in Leyte een bijna verplichte stop.  Niet veel te zien,maar even stoppen voor fotoos kan geen kwaad.

Gompie007

Dank..... :thumb:

Ja een foto van MacArthur  moet er ook gemaakt worden  want heb ook een foto van zijn ontvluchting  van Corrigidor.
"We shall return" ..........dus ook van zijn aankomst in Leyte..........i'm back.....

Sohoton park en cave lijken mij inderdaad wel een uitstapje waard.

En er zal ongetwijfeld genoeg te beleven en te zien zijn onderweg.....